کد خبر: ۱۹۲۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۲ - ۱۹ آذر ۱۳۹۰

سفیر هند: در مباحث سیاسی از ایران حمایت می كنیم

بندرعباس- سفیر هند در ایران با بیان این كه كشورش در مباخث سیاسی از ایران حمایت می كند، خاطرنشان ساخت: مخالفت با یكی از قطعنامه های پیشنهادی كانادا علیه ایران از جمله موارد این همراهی و حمایت سیاسی هندوستان از جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش شیرازه به نقل از ایرنا،\'دی.پی. سریواستاوا\' (D.P.Srivastva) جمعه شب در دیدار با استاندار هرمزگان به دیدار نخست وزیر هند با رییس جمهور كشورمان در جریان سفر به نیویورك و نیز دیدار رییس مجلس هند با رییس مجلس شورای اسلامی و رییس جمهور ایران اشاره كرد و یادآور شد: كشورش در انتظار سفر وزیر امورخارجه ایران به هندوستان برای گسترش و تعمیق روابط دو كشور است.

وی ادامه داد:گسترش مناسبات اقتصادی و تجاری بین دو كشور و سرمایه گذاری هند در ایران نیز از جمله برنامه ها و سیاست های كشورش است كه با قدرت دنبال خواهد شد.

سریواستاوا اضافه كرد: درحال حاضر برخی فرصت های سرمایه گذاری در بندر چابهار درحال بررسی است و ما در بندرعباس نیز مایل هستیم تا در صنایع پتروشیمی مانند تهیه اوره از گاز مشاركت و سرمایه گذاری داشته باشیم.

وی تصریح كرد: سه شركت هندی بحث سرمایه گذاری در استان هرمزگان و بندرعباس و جزیره قشم را دنبال می كنند.

سفیر هند همچنین از تمایل كشورش برای فعالیت بیشتر در زمینه انواع حمل و نقل و ترانزیت كالا در بندرعباس خبرداد و خاطرنشان كرد: ارزش مبادلات اقتصادی ایران و هند به 14 میلیارد دلار رسیده است كه افزایش این حجم از مبادله تجاری و اقتصادی، با شتاب بیشتر دنبال می شود.

استاندار هرمزگان نیز در این دیدار اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران و مدیریت عالی هرمزگان از گسترش مناسبات با هندوستان استقبال می كند.

\'ابراهیم عزیزی\'، هرمزگان را پایتخت حمل و نقل ایران دانست و گفت: با بهره گیری از انواع راههای زمینی، هوایی، دریایی و ریلی و اختصاص 60 درصد از حجم صادرات و واردات ایران و 14جزیره با كاركردهای متفاوت را فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری در این استان دانست.

وی تاكید كرد: این استان آماده بهره گیری از فرصت های مشترك در زمینه های تجارت، بازرگانی و سرمایه گذاری با هندوستان است.

نماینده عالی دولت در استان تصریح كرد: معمولا سفرایی از كشورهای مختلف به هرمزگان سفر كرده و برای سرمایه گذاری در این استان اظهار تمایل می كنند، اما مجموعه مدیریتی كلان استان بدنبال گسترش ارتباطی است كه متضمن حركت های عملی، جدی و عینی باشد.

وی در پاسخ به پرسش سفیر هند مبنی بر معرفی فرصت های سرمایه گذاری این استان افزود: شیلات، صنایع آلومینیوم، برق و فولاد و كشتی سازی نمونه هایی از این فرصت ها و سرمایه گذاریهاست.

استاندار هرمزگان در خاتمه تاكید كرد: سرمایه گذاران هندی می توانند از مزایایی مانند معافیت های مالیاتی و سایر تسهیلات و امتیازات قانونی پیش بینی شده برای مناطق آزاد و ویژه هرمزگان استفاده كنند و مناسبات اقتصادی، تجاری و صنعتی خود را با ایران ارتقا بخشند.

انتهای خبر/ص

نظرات بینندگان