کد خبر: ۱۹۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۳ - ۲۱ آذر ۱۳۹۰

تخلفات انتخاباتی به صورت ویژه رسیدگی خواهد شد

رییس كل دادگستری استان فارس با اشاره به تشكیل شورای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در استان فارس گفت: با ارجاع شكایت ها و گزارش های تخلفات انتخاباتی به این شورا ، تخلفات انتخاباتی به صورت ویژه رسیدگی خواهد شد.

ذبیح الله خداییان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این شورا بر اساس ماده 67 قانون انتخابات به ریاست رییس كل دادگستری تشكیل شده است و نمایندگان معتمد و مسوولان قضایی در آن عضویت دارند.

به گزارش شیرازه به نقل از ایرنا، وی اضافه كرد : ارائه وعده های دروغین به مردم ، ایجاد كاروان های تبلیغاتی ، خرید و فروش رای ، تبلیغات زود هنگام و پیش از موعد ، و هر فعالیت دیگری كه خارج از قانون انجام گیرد ، جرم انتخاباتی تلقی می شود و این شورا آن را پیگیری و بررسی خواهد كرد.

رییس كل دادگستری استان فارس ادامه داد : داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی و مسوولان برگزار كننده انتخابات و همچنین مسوولان نظارت نباید طوری رفتار كنند كه اعتماد عمومی و حضور حداكثری مردم در انتخابات مخدوش شود .

خداییان اضافه كرد: هرچیز كه مصداق فریب افكارعمومی و فریب مردم برای اخذ رای تلقی شود ، تحریك احساسات قومی و قبیله ای ، دامن زدن به اختلافات همه از مصادیق جرم است و با آن برخورد قاطع می شود.

رییس كل دادگستری استان فارس ادامه داد : اگر جرم انتخاباتی محرز باشد ولو اینكه گزارشی به شورای رسیدگی نیاید ، دادستان مركز استان و دادستان شهرستان ها وظیفه دارد به عنوان مدعی العموم وارد شود و با تخلفات محرز برخورد نماید.

نظرات بینندگان