کد خبر: ۱۹۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۱ - ۲۲ آذر ۱۳۹۰

رهبری با دیدار لاریجانی و مبارک مخالف بودند/عکس

ايشان با يادآوري مصاحبه يك سال قبل اينجانب حين سفر دكتر لاريجاني به مصر، فرمودند: شما در آن مصاحبه گفته بوديد كه رئيس مجلس بدون اطلاع مقامات عالي نظام به مصر سفر نكرده است. مردم معمولا زماني‌كه اسم مقامات عالي مي‌آيد مي دانند كه منظور، من هستم ولي واقعا آن سفر با من هماهنگ نشده بود. اگر هماهنگ مي‌شد، با آن سفر و بويژه ديدار با مبارك مخالفت مي‌كردم

پس از انتشار سخنان فلاحت پیشه در روزنامه رسالت و بیان گلایه رهبر معظم انقلاب در سفر به کرمانشاه از این نماینده در خصوص نسبت دادن هماهنگی دیدار علی لاریجانی با دیکتاتور مخلوع مصر حسنی مبارک، رسانه های کشور در اقدامی هماهنگ این خبر را سانسور نموده و به جز معدودی از رسانه ها، اکثریت رسانه های کشور این خبر را منتشر ننمودند.

این در حالی است که حشمت الله فلاحت پیشه دلیل انتشار این خبر را اجحاف در حق رهبر معظم انقلاب دانسته است.

در مصاحبه فلاحت پیشه این چنین آمده است: حشمت الله فلاحت پیشه نماینده اسلام آباد غرب در سال 1388 در پاسخ به انتقاد برخی تشکلهای دانشجویی مبنی بر دیدار رئیس مجلس با حسنی مبارک در پاسخ به خبرآنلاین اینگونه بیان می داشت: دیدار و مذکراتی از این دست همیشه با هماهنگی بابالاترین مقام کشور انجام می شود لذا می توان گفت دیدار با مقامات عالی رتبه مصر از جمله حسنی مبارک رئیس جمهور مصر تصمیم نظام جمهوری اسلامی بوده است.


حال این نماینده و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگویی با روزنامه رسالت به بیان گلایه رهبر معظم انقلاب طی سفر ایشان به کرمانشاه در خصوص نسبت دادن هماهنگی این دیدار به مقامات عالی و رهبری نظام و توجیه اقدام نادرست یکی از مسئولین با خرج کردن از رهبر انقلاب پرداخته است. حشمت الله فلاحت پيشه نماينده مجلس شوراي اسلامي در روزنامه رسالت نوشت:

"در آخرين شب سفر مقام معظم رهبري به استان كرمانشاه، موضوعي را در مورد يكي از مصاحبه‌هاي بنده تذكر دادند كه من از آن به عنوان يك بنياد تحليلي راهگشا استفاده مي‌كنم. ايشان با يادآوري مصاحبه يك سال قبل اينجانب حين سفر دكتر لاريجاني به مصر، فرمودند: شما در آن مصاحبه گفته بوديد كه رئيس مجلس بدون اطلاع مقامات عالي نظام به مصر سفر نكرده است. مردم معمولا زماني‌كه اسم مقامات عالي مي‌آيد مي دانند كه منظور، من هستم ولي واقعا آن سفر با من هماهنگ نشده بود. اگر هماهنگ مي‌شد، با آن سفر و بويژه ديدار با مبارك مخالفت مي‌كردم. گفته بودم شرط ما براي برقراري رابطه با مصر اين است كه اعلام كنند «كمپ ديويد مرده است». هرچند كه وزير خارجه وقت آنها، چيزي شبيه به اين جمله را گفته بود ولي از آن نيز استفاده لازم به عمل نيامد. (نقل به مضمون)"

وی ادامه داد: "در آن لحظه جناب آقاي حجازي از دفتر مقام معظم رهبري كه در جلسه حضور داشتند، فرمودند: حضرت آقا، آقاي لاريجاني موضوع را به بنده گفته بودند، من فراموش كرده بودم كه با شما هماهنگ كنم."

این نماینده مجلس افزوده است: "در همان جلسه به دوستانم عرض كردم كه در اين موضوع به رهبر انقلاب اجحاف شده و شخصا خودم را مديون مي‌دانم كه در اولين تحليل مرتبط با موضوع، بخشي از اين اجحاف را جبران كنم. ضمن آنكه تحولات اخير مصر نشان داد كه همان‌گونه كه ايشان توجه داشته‌اند، بايد مسائل منطقه‌اي را به گونه‌اي عميق و ژرف پيگيري نمود."

این در حالی است که در همان مقطع اعتراض گسترده دانشجویان به سفر دکتر لاریجانی به مصر و دیدار با نامبارک مصری با اعتراض شدید دانشجویان همراه شده بود ولی برخی گروه ها سعی می کردند سفر رئیس مجلس را به به رهبر انقلاب منتسب کنند.

598.ir

نظرات بینندگان