کد خبر: ۱۹۷۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۵ - ۲۶ آذر ۱۳۹۰

انقلابیون، اسلامی می خواهند که به حجاب کاری نداشته باشد

اظهارات جدید فائزه هاشمی در گفت وگو با خبرنگار جهان:فائزه هاشمی در حاشیه نشست تخصصی \"خاورمیانه و چشم انداز حکومت های مردم سالار\" جنبش سبز الگوی انقلاب های منطقه و شمال آفریقا است و انقلابیون اسلام ترکیه را می خواهند که به حجاب و پوشش زنها کاری ندارد .

 فائزه هاشمی در حاشیه نشست تخصصی "خاورمیانه و چشم انداز حکومت های مردم سالار" با بیان اینکه خیزش های مردمی در منطقه و شمال آفریقا، بیداری اسلامی نیست به خبرنگار جهان گفت: این خیزش ها و اعتراضات مردمی نه تنها الگو گرفته از انقلاب اسلامی نیست بلکه به نظرم الگوی این مردم جنبش سبز ایران است. 

وی در ادامه با بیان اینکه مردم کشورهای مصر و تونس و سایر کشور های مسلمان منطقه خواهان اسلام ترکیه ای هستند و اسلام ایرانی را قبول ندارند افزود: مگر جمهوری اسلامی ایران در طول این ۳۳ سال چه دستاوردی داشته که کشورهای دیگر بخواهند از ایران الگو برداری کنند. مردم این کشورها اسلام ترکیه را می خواهند که به حجاب و پوشش زنها کاری ندارد. 

این فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین با اشاره به اینکه در انقلاب های منطقه و شمال آفریقا شعار هایی که نشان از اسلام خواهی و استکبار ستیزی باشد ندیدم، گفت: اگر ما تحلیل درست و واقعی از این تحولات نداشته باشیم نمی توانیم درست تصمیم بگیریم، همانطور که در طول این چند سال تحلیل های اشتباه از وضعیت جهان باعث عدم پیشرفت ایران شده است.. 

هاشمی تحولات سوریه را از جنس اعتراضات در کشور های بحرین و یمن خواند و افزود: بنده تحلیل آقای روحانی قبول ندارم که گفتند: غربی ها مبارک و بن علی را چون دست نشانده آنها بودند درمقطعی حساس از معرکه خارج کردند و لی قذافی را که مخالف غربی ها بود به طرز بدی کشتند. بلکه مبارک و بن علی خودشان زرنگ بودند و وقتی اعتراضات مردمی را مشاهده کردند فرار کردند و لی قذافی حاضر به فرار نشد و مبارزه کرد. 

فائزه هاشمی رفسنجانی روز سه شنبه ۲۲ آذر در نشستی تخصصی که به دعوت حسن روحانی در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با عنوان " خاورمیانه و چشم انداز حکومت های مردم سالار" برگزار شده بود، حضور پیدا کرده بود. 

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست تخصصی "خاورمیانه و چشم انداز حکومت های مردم سالار" با بیان اینکه خیزش های مردمی صورت گرفته شباهت زیادی با انقلاب اسلامی دارد افزود: انقلاب اسلامی ایران کاملا مردمی بود و تحولات منطقه نیز از سوی مردم شکل گرفته است. 

روحانی همچنین در ادامه افزود: انگیزه اصلی در انقلاب اسلامی ایران برپایی حکومت اسلامی و حاکمیت ملی و همچنین مبارزه با دیکتاتورها و استکبار بود که دقیقا همین نشانه ها را در انقلاب های منطقه شاهد هستیم. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه خواست مردم در این کشورهایی که بیداری اسلامی در آنها رخ داده این است که حکومت آنها مخالف اسلام نباشد، گفت: این حداقل خواسته این مردم است که می خواهند قانونگذاری آنها مغایر با شریعت و اسلام نباشد و حکومت های آنها مستقل بوده و هیچ گونه وابستگی به غربی ها نداشته باشد. 

روحانی با بیان اینکه برخی می خواهند الگوی خیزش ها و انقلاب های مردمی را کشور ترکیه معرفی کنند، گفت: ترکیه کشوری است که ارتباط خوب و نزدیکی با اسرائیل دارد و برخی اقدامات حاکمان این کشور بر علیه اسرائیل بیشتر یک حرکت نمادین است و الگوی این مردم نه کشورهای غربی است و نه ترکیه بلکه آنها الگوی خاص خودشان که مبتنی بر اسلام است را دنبال می کنند.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان