کد خبر: ۱۹۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۲۷ آذر ۱۳۹۰

دستگیری 33 شکارچی متخلف در استان فارس

 مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس از دستگیری 33 شکارچی متخلف در سطح استان توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست خبر داد. 

به گزارش  شیرازه به نقل ازخبرگزاری مهر، حسینعلی ابراهیمی کارنامی در این خصوص توضیح داد: هفته گذشته ماموران یگان اجرایی محیط زیست فارس طی عملیات گشت و کنترل در سطح استان تعدادی از متخلفان و متجاوزیا به انفال و منابع ملی را دستگیر و تحویل مقامات قضایی دادند.

وی ادامه داد: در همین راستا ماموران یگان حفاظت محیط زیست در حوزه شهرستانهای نیریز، خرامه، پاسارگاد و فیروز آباد در عملیات جداگانه توانستند33 شکارچی متخلف را دستگیر کرده واز آنان تعداد26 قبضه اسلحه شامل سورنی، گلوله زنی، ساچمه زنی و... به همراه لاشه حیوانات شکار شده را کشف و ضبط و به مقامات قضایی تحویل دادند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس عنوان کرد: همچنین از متخلفان تعداد چهار قطعه باقرقره، 15 قطعه کبک، دو راس بز وحشی، یک سر خرگوش و19 قطعه تیهو و یک قطعه چکاوک نیز کشف شدو متخلفان علاوه بر مجازات مقرر در قانون به پرداخت جریمه نقدی بابت ضرر وزیان نیزملزم شدند.

ابراهیمی کارنامی افزود: بدون شک محیط بانان پرتلاش استان و ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست همواره بیدار بوده و با هوشیاری کامل تمامی مناطق تحت حفاظت و عرصه های محیط زیست رامورد نظر جدی و آگاهانه قرار داده و به شدت با متخلفان و شکارچیان غیر مجاز برخورد می کنند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس از هم استانیها درخواست کرد که ضوابط و قوانین زیست محیطی را رعایت کرده و به منظور حفظ و حراست از حیات وحش و پرندگان و آبزیان گرانبهای استان، از هرگونه اقدام به صید و شکار جدا خودداری و در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به اداره کل و ادارات حفاظت محیط زیست شهرستانها گزارش کنند.

انتهای خبر/ص

نظرات بینندگان