کد خبر: ۱۹۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۵ - ۲۸ آذر ۱۳۹۰

حاشیه‌های یک ختم/ حضور«اکبر، خ» ازمتهمان یک پرونده جنجالی

ظاهراً چرخشی‌ 180 درجه‌ای داده‌اند این اصلاح‌طلبان و در این مراسم فرصت را مغتنم شمرده و ترجیع بند کلامشان در رد ادعاهای دوستانشان یک چیز است \" اصلاح‌طلبان به دنبال تحریم انتخابات نیستند.\"

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، مراسم یادبود درگذشت حجت‌الاسلام هاشمیان نماینده ولی فقیه و امام جمعه فقید رفسنجان بعدازظهر روز گذشته با حضور شخصیت‌های سیاسی در مسجد نور تهران برگزار شد که در ذیل به گوشه‌ای از حواشی آن اشاره می‌شود؛

** گرچه از قبل احتمال می‌دهیم در این مراسم حضور شخصیت‌های و چهره‌های مختلف سیاسی پرُرنگ باشد اما نزدیکی‌های میدان فاطمی که می‌رسیم، ترافیک سنگین ‌ناشی از حضور تیم‌های حفاظتی تردید ما را به یقین تبدیل می‌کند.

** میزبان؛ آیت الله علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی است که در سوگ شوهر خواهر نشسته و شاید این مراسم را بتوان به دلیل حضور شخص او، از نادرترین مراسم‌‌های اینچنینی حداقل برای خبرنگاران دانست و البته اقوام، وزرا و همفکران آقای هاشمی هم حضور فعالی دارند.

** فائزه و محمد هاشمی، حسن روحانی، حسین مرعشی، غلامحسین کرباسچی، اسحاق جهانگیری، محمد رضا خاتمی، بیژن نامدار زنگنه، محمود واعظی، تیمورعلی عسکری، محسن دعاگو، سیدمحمود دعایی، سیدمحمد موسوی‌خوئینی‌ها، موسوی‌بجنوردی، سیدعبدالواحد موسوی لاری، سیدمحمدعلی ابطحی، برادران انصاری، سیدیاسر خمینی، جواد اطاعت، شهاب‌الدین طباطبایی، احمد ‌خرم، احمد مسجد جامعی، عبدالله ناصری، مصطفی کواکبیان، اشرفی اصفهانی، علی شمخانی، یدالله اسلامی، زهرا مصطفوی، علی یونسی‌ و ... از اصلاح‌طلبان و گلپایگانی، رئیسی، قالیباف، پورمحمدی، غفوری‌فرد، ابوترابی‌فرد، قاضی عسگر، علی‌اکبر ناطق نوری از دیگر چهره‌هایی هستند که در این مراسم حضور دارند.
این مراسم به جز میهمانان سیاسی، میهمان دیگر هم دارد، علی درستکار که مجری برنامه این شب‌ها سیما است، گپ‌زنان با نهاوندیان رئیس اتاق بازرگانی به این مراسم می‌آید.

** پای ثابت بسیاری از این دست مراسم‌های ختم‌‌ ‌در چند سال گذشته را بدون شک باید «اکبر، خ» از متهمان یک پرونده جنجالی - امنیتی سالیان نه چندان دور دانست که در این مراسم هم البته نه برای اصل مراسم بلکه طبق معمول برای دیده بوسی با برخی مقامات در حاشیه مراسم آمده است و البته بگذریم!

** شرکت‌کنندگان، در بدو ورود پس از گذر از گیت امنیتی و انبوهی دسته‌های گل از افراد و بخش‌های مختلف برای دلداری به مرعشی و مسجدجامعی و محمد هاشمی می‌رسند و پس از آن وارد سالن مراسم می‌شوند. آیت الله هاشمی رفسنجانی در مقابل حضار نشسته است و کرباسچی و موسوی خوئینی‌ها و دعاگو که در حال گپ زدن با یکدیگرند، در ردیف اول. سخنران هم مجید انصاری است در خلال برنامه از شخصیت فقید مرحوم می‌گوید البته اشاراتی هم به ویژگی‌های هاشمی‌رفسنجانی می‌کند!

** حاج قاسم ما که غربی‌ها او را ژنرال سلیمانی می‌نامند طی سالیان گذشته و به خصوص این روزها با لشکریان خدا بدجوری خواب راحت را از چشم دشمنان این ملت گرفته و مصداق بارز آیه مبارکه "وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ وَ مِن رِّبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَ عَدُوَّكُمْ" شده؛ میهمان ویژه مراسم است که بی ادعا و با لباسی عادی در گوشه‌ای از مسجد نور جای می‌گیرد.

** بیرون مراسم اتفاقات مهمی در حال رخ دادن است و اگر حواشی آن مهم‌تر از داخل مراسم نباشد، قطعا کمتر هم نیست.
موسوی خوئینی‌ها، موسی لاری، ابطحی، جهانگیری، خرم که این روزها از اردوگاهشان هم گونه صدایی از جمله تحریم انتخابات به گوش می‌رسد، ظاهراً چرخشی‌ 180 درجه‌ای در این مراسم داده‌اند و فرصت را در بین خبرنگاران مغتنم شمرده و ترجیع بند کلامشان در رد ادعاهای دوستانشان یک چیز است " اصلاح‌طلبان به دنبال تحریم انتخابات نیستند."

** حسین مرعشی که زمانی رئیس دفتر هاشمی در دولت موسوم به سازندگی و همچنین سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی بوده؛ این‌جا فقط "برادرزنِ برادرزن" متوفی است و در حاشیه مراسم پاسخ تامل برانگیزی را به سئوال خبرنگاری می‌دهد که این قلم بنای نقل آن را ندارد اما خواهد رسید آن روز که دست روزگار، خورشید را از پشت ابر بیرون خواهد آورد.

** کواکبیان که میان اهالی رسانه‌ به شوخی‌هایش معروف است؛ اینجا هم ترک عادت نکرده و در واکنش به درخواست خبرنگاران که از او می‌خواهند همچون آنان منتظر هاشمی بماند، با مزاح می‌گوید" ممنون؛ من داخل جلسه حاج آقا {هاشمی} را بوسیده‌ام"

** زرنگی خبرنگاران هم بدجوری گل کرده و از دقایقی قبل، از دری دیگر منتظر هاشمی‌اند تا شاید بتوانند برخی سئوالاتشان همچون دادگاه و سخنان اخیر دخترش فائزه، بازگشت پسرش از انگلیس، بحث انتخابات را از او بپرسند که البته دقایقی بعد معلوم می‌شود، هاشمی از آنان زرنگ‌تر است و با تکان دادن دستش پاسخ سئوالات آنان را می‌دهد.

 

انتهای خبر/ک+

نظرات بینندگان