کد خبر: ۲۰۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۵ - ۲۹ آذر ۱۳۹۰

طرح‌های نخبگان بسیج به پارک علم و فناوری یزدمعرفی می‌شود

دبیر دهمین جشنواره نخبگان بسیج استان یزد گفت: طرح‌ها و ایده‌های نخبگان برگزیده به پارک علم و فناوری یزد معرفی می‌شود.

محمدعلی میرعلی در حاشیه برگزاری دهمین جشنواره اختراعات، ابتکارات و ایده‌های برتر نخبگان بسیج استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: در استان یزد از مجموع 54 مرکز آموزش عالی استان اعم از دانشگاه ملی، آزاد، یزد، غیرانتفاعی، جهاد دانشگاهی و پزشکی حدود 900 نفر از دانشجویان بسیجی در پژوهشکده یا کانون‌های علمی پژوهشی عضویت دارند.
دبیر همایش دهمین جشنواره نخبگان بسیج یزد افزود: این بستر توسط بسیج دانشجویی فراهم شده و نخبگان دانشجو نیز علاوه بر عضویت در این نهاد مقدس، خود و مطالبشان را به سایر گروه‌های دانشجویی معرفی می‌کنند.
میرعلی عنوان کرد: امسال بسیج دانشجویی برای دهمین سال اقدام به برگزاری جشنواره برترین‌ها در حوزه‌های مختلف کرده که برترین‌های جشنواره استانی به جشنواره کشوری که معادل جشنواره خوارزمی است، معرفی می‌شوند.
دبیر همایش دهمین جشنواره نخبگان بسیج یزد یادآور شد: بنیاد ملی نخبگان نیز این افراد را جذب کرده و زیر پوشش خود قرار خواهد داد.
میرعلی عنوان کرد: بسیج دانشجویی، دانشجویانی را که عضو بسیج و در زمینه‌های مختلف علمی دارای ایده یا اختراع هستند را شناسایی می‌کند و آنها را در سطح کشور مطرح می‌کند که امیدواریم برای آینده نظام جمهوری اسلامی در مقاطع مختلف به ویژه در بخش علمی و پژوهشی مفید و موثر بوده و یاوران دلسوز انقلاب باشند.
وی با اشاره به جشنواره نخبگان بسیج در استان یزد عنوان کرد: در این جشنواره در چند مقطع اختراع، ابتکار، کتاب، مقاله، ممتازان تحصیلی برتر و... حدود 200 دانشجوی بسیجی شرکت دارند که این تعداد به نمایندگی از هزار نفر از دانشجویان عضو بسیج استان یزد در این جشنواره شرکت کرده‌اند.
میرعلی خاطرنشان کرد: از مجموع 200 شرکت‌کننده، 40 نفر تجلیل می‌شوند که از این تعداد 12 نفر در گروه ممتازان، 15 نفر در زمینه اختراع و ابتکار و 13 نفر نیز در سایر بخش‌ها و هسته‌ها مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.
وی با اشاره به حمایت‌هایی که از برگزیدگان این جشنواره صورت خواهد گرفت، اضافه کرد: طرح پژوهشی این دانشجویان توسط اساتید رفع ابهام شده و در راستای ایده‌های خود از مراکز علمی و پژوهشکده‌ها بازدید می‌کنند ضمن اینکه از چاپ مقالات آنها در نشریات علمی دانشگاهی حمایت می‌شود و به دفتر بنیاد علمی نخبگان و وزارت علوم معرفی می‌شوند.
دبیر همایش دهمین جشنواره نخبگان بسیج یزد اضافه کرد: طرح‌ها و ایده‌های خاص نیز که معمولا امکان تبدیل شدن به صنعت را دارند، به منظور تجاری‌سازی به پارک علم و فناوری معرفی می‌شوند.
این مسئول یادآور شد: ایده‌هایی که در سطح ملی حائز مقام شوند نیز به وزارت دفاع معرفی می‌شوند و از آنها حمایت‌های ویژه صورت می‌گیرد.
میرعلی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: استان یزد در دهمین جشنواره نخبگان بسیج در سطح کشور رتبه سوم را به خود اختصاص داده که این امر نشان از رشد جشنواره نسبت به سال‌های گذشته دارد.
وی متذکر شد: به همین دلیل نیز سپاه الغدیر استان یزد به دلیل معرفی و حمایت نخبگان بسیجی از سوی وزیر دفاع مورد تجلیل قرار گرفت.
به گزارش فارس، دهمین جشنواره استانی نخبگان بسیج در مجتمع غدیر یزد با حضور مسئولان دانشگاه‌های استان، نخبگان بسیج، فرمانده سپاه الغدیر استان یزد و جمعی از مسئولان برگزار شد.
انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان