کد خبر: ۲۰۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۰ - ۳۰ آذر ۱۳۹۰

ما كه رفتيم شما هم فلنگ را ببنديد!

کیهانبا تنگ شدن عرصه بر گروهك تروريستي منافقين و سررسيد ضرب الاجل دولت عراق، آمريكا از اين گروهك خواست پادگان نظامي اشرف را تخليه كنند.

اين پادگان نظامي كه در 90كيلومتري شمال بغداد واقع است، از سال 1365 توسط صدام به گروهك تروريستي منافقين واگذار شده بود.
پس از روي كار آمدن دولت اسلامگرا و منتخب مردم در عراق، سازمان منافقين در تنگناي بي سابقه اي قرار گرفت ضمن اينكه اعضاي آن به اعتبار جنايات و نسل كشي هاي گذشته در ميان كردها و شيعيان مورد نفرت كامل هستند. دولت مالكي از چند ماه پيش به منافقين اولتيماتوم داده كه تا پايان دسامبر (10روز ديگر) اين پادگان و خاك عراق را تخليه كنند.
با اتمام مهلت ياد شده و تاكيد چندباره دولت عراق، دولت آمريكا مجبور شد از منافقين بخواهد كه هشدار بغداد را جدي بگيرند. اين در حالي است كه پايان دسامبر 2011 با تاريخ موافقت اجباري واشنگتن براي تخليه كامل خاك عراق از نظاميان خود مقارن شده است. به عبارت ديگر آمريكايي ها در حالي كه از فشارها بر دولت عراق جهت تمديد زمان حضور نظاميان خود نتيجه اي نگرفتند به طريق اولي ناتوان بودند از اينكه بتوانند عذري براي ماندن سازمان منافقين پيدا كنند حال آن كه اين سازمان در فهرست سازمان هاي تروريستي آمريكا قرار دارد.
با اين اوصاف آمريكا از منافقين خواسته، تهديد دولت عراق را جدي گرفته و حداقل تا پيش از سررسيد اولتيماتوم داده شده پادگان اشرف را تخليه كنند و فعلا به محلي در نزديكي بغداد كه براي خروج آنها از عراق تعبيه شده بروند.
مقامات آمريكايي مي گويند اعضاي سازمان بايد محل كنوني را ترك كنند و به محل جديد و موقتي در نزديكي فرودگاه بغداد نقل مكان كنند تا در آنجا كار انتقال آنها به كشوري ثالث انجام پذيرد. اعضاي اين سازمان كه حاضر به بازگشت به ايران و يا انتقال به كشور ثالث نباشند، مي توانند درخواست پناهندگي كنند. به گزارش رسانه هاي غربي «مقام هاي آمريكايي گفته اند سازمان مجاهدين [منافقين] قبلا در برابر طرح جابجايي خود مقاومت مي كردند اما طرف آمريكايي به آنها هشدار داده كه واقع بين باشند و در برابر بستن پادگان، مقاومت و مخالفت نكنند.
مقامات دولت عراق از جمله نخست وزير اين كشور طي هفته هاي اخير بارها تصريح كرده اند كه اعضاي سازمان ياد شده هم از نگاه ايراني ها و هم از نظر مردم عراق جنايتكار هستند و بنابراين بغداد به هيچ وجه اجازه ادامه حضور آنها را در خاك عراق نخواهد داد.
در همين حال خبرها حاكي از آن است كه مقامات مصري از برنامه تبليغاتي سازمان تروريستي منافقين براي برگزاري مصاحبه اي مطبوعاتي در قاهره جلوگيري كرده اند و اين برنامه لغو شده است. افراد ياد شده ظاهرا از عراق و چند كشور اروپايي به قاهره گسيل شده بودند اما حتي شوراي نظامي دست نشانده آمريكا نيز حاضر نشد ريسك واگذاري اجازه مصاحبه را به تروريست هاي سرگردان بدهد. سرنوشت سازمان منافقين از اين نظر بي شباهت به سرگرداني محمدرضا پهلوي در ماه هاي آخر حيات ننگين وي نيست


انتهای خبر/ک+

نظرات بینندگان