کد خبر: ۲۰۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۵ - ۰۴ دی ۱۳۹۰

نخستین موزه نجوم كشور در شهرك صدرا افتتاح می شود

شهردار شهر جدید صدرا گفت: نخستین و بزرگترین موزه نجوم كشور تا پایان سال در این شهر افتتاح می شود.

به گزارش شیرازه به نقل از خبرنگار ایرنا، مهندس محمدرضا اعرابی شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: در این موزه تجهیزات و مسایل مربوط به علم نجوم نگهداری می شود و آن دسته از شهروندانی هم كه چنین امكاناتی در اختیار دارند می توانند در صورت تمایل به موزه اهدا كنند.

وی ادامه داد: تاكنون نیز برخی افراد در این زمینه اعلام آمادگی و تمایل كرده اند تا تجهیزات آنها در موزه نگهداری شود.

او اظهار داشت: پارك 10 هكتاری نجوم از سال 71 فعالیت نسبی خود را آغاز كرد اما از سال 86 به طور رسمی فعالیت خود را افزایش داد و تغییراتی نیز طی این سال ها در این پارك اعمال شد.

اعرابی گفت: در سال گذشته دو ماه از فصل تابستان در این مكان برنامه های رسد ستارگان و هلال ماه انجام می شد و در كنار آن برنامه هایی نیز برای اقشار مختلف از جمله دانشجویان، دانش آموزان و شهروندان در نظر گرفته شد كه مورد استقبال نیز واقع گردید.

شهردار صدرا افزود: علاوه بر موز نجوم، به زودی شاهد راه اندازی فرهنگسرای تخصصی نجوم نیز در این شهر خواهیم بود.

او اظهار داشت: این فرهنگسرا از سال ها پیش فعالیت خود را آغاز كرده بود اما فعالیت آن به شكل تخصصی عملا از هفته آینده آغاز خواهد شد.

وی در خصوص راه اندازی سیستم آبیاری بارانی popup در شهر صدرا به منظور آبیاری فضای سبز شهر نیز گفت: با استفاده از این سیستم علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب، از نیروی انسانی كمتری نیز استفاده خواهد شد.

اعرابی گفت: از این سیستم آبیاری هم اینك در بولوار پاسداران صدرا استفاده می شود و امیدواریم تا پایان سال تمام فضای سبز شهر صدرا به وسیله این سیستم آبیاری شود.

شهردار صدرا در خصوص وضعیت حمل و نقل عمومی شهر صدرا نیز گفت: در حال حاضر 18 دستگاه مینی بوس در درون شهر مسافران را جابجا می كنند و 15 دستگاه اتوبوس نیز خریداری كرده ایم كه امیدواریم طی هفته های آینده این اتوبوس ها تحویل شهرداری صدرا شوند تا در خدمت مردم قرار گیرند.

وی بودجه سال جاری شهر صدرا را 130 میلیارد ریال اعلام كرد و گفت: تاكنون 50 درصد از این بودجه محقق شده است.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان