کد خبر: ۲۰۴۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۹ - ۰۶ دی ۱۳۹۰

افزایش 10درصدی تولیدات پزشکی در 2011میلادی

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی تهران با بیان اینکه که 29 درصد تولیدات علمی کشور در سال 2000 در حوزه پزشکی بود و در سال 2011 به 39 درصد افزایش یافت، گفت: 66 درصد مقالات نمایه شده در اسکوپوس مخصوص دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است.

محمد باقر لاریجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در نشست صمیمانه رئیس و مدیران بنیاد ملی نخبگان با استعدادهای برتر دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی گفت: یک سوم از مقالات فارسی کشور و 37 درصد تولیدات علمی ارائه شده در اسکوپوس در حوزه پزشکی هستند.

وی افزود: 29 درصد تولیدات علمی کشور در سال 2000 در حوزه پزشکی بود که در سال 2011 به 39 درصد افزایش یافت.

لاریجانی در ادامه به نمایه شدن مقالات پزشکی در اسکوپوس اشاره کرد و گفت: 66 درصد مقالات نمایه شده در اسکوپوس مخصوص دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است. ضمن اینکه یک چهارم مقالات پراستناد کشور در این حوزه هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: بعد از رشته‌های شیمی و مهندسی، پراستنادترین مقالات در حوزه پزشکی هستند و این آمار نشانگر آن است که در سال 2011 تولیدات علمی ایران نسبت به سال 2010 بیست برابر بوده است.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی تهران در زمینه پزشکی موفق‌ترین دانشگاه و بعد از دانشگاه تهران و مجموعه دانشگاه‌های آزاد بیشترین میزان تولیدات علمی را داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان خاطرنشان کرد: در منطقه خاورمیانه دانشگاه علوم پزشکی تهران دارای رتبه هفتم است و از میان یک درصد دانشمندان برتر جهان 4 دانشمند برتر در دانشگاه علوم پزشکی تهران حضور دارند. ضمن اینکه از میان کل 54 دریافت کننده اعتبار پژوهشی ویژه استادیاران جوان 10 نفر در دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند.

در ادامه این مراسم پروین پاسالار به عنوان سرپرست دفتر امور نخبگان در دانشگاه علوم پزشکی تهران معرفی شد و حکم خود را از نسرین سلطانخواه معاون علمی و فناوری رئیس جمهور دریافت کرد.
انتهای پیام/

نظرات بینندگان