کد خبر: ۲۰۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۷ - ۰۷ دی ۱۳۹۰

تظاهرات انگلیسی‌ها مقابل سفارت اسرائیل در لندن آغاز شد

همزمان با سومین سالگرد جنگ غزه، شهروندان انگلیسی از لحظاتی پیش تجمع اعتراض‌آمیز خود مقابل سفارت اسرائیل در لندن را آغاز کردند.

به گزارش مانیتورینگ فارس به نقل از شبکه پرس‌تی‌وی، بیش از یک صد شهروند انگلیس با تجمع در مقابل ساختمان سفارت اسرائیل در لندن، جنایات این ر‍ژیم در طول جنگ 33 روزه علیه مردم غزه را محکوم کردند.

بنا بر این گزارش، این تظاهرات کاملا مسالمت آمیز بوده اما پلیس انگلیس تدابیر شدید امنیتی را در اطراف ساختمان سفارت اعمال می‌کند.

این در حالی است که مکان تجمع امروز شهروندان انگلیسی در هنگام جنگ غزه و بمباران این منطقه، شاهد درگیری معترضان با پلیس در اعتراض به کشتار مردم غزه بوده است.

این گزارش افزود: معترضان انگلیسی با سردادن شعار‌هایی خواستار تحریم رژیم صویونیستی و خرید کالاهای اسرائیلی شدند.

امروز سومین سالگرد جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه است که صهیونیست‌ها از آن با عنوان "سرب گداخته" و فلسطینیان از آن با عنوان "جنگ فرقان" یاد می‌کنند که در آن بیش از یک‌هزار و 440 فلسطینی شهید و 5‌هزار و 450 نفر زخمی و هزاران باب منازل فلسطینی تخریب شد .

در چنین روزی رأس ساعت 11 حدود 100 جنگنده صهیونیستی در آسمان نوار غزه به پرواز درآمده و صدها اهداف فلسطینی از جمله مقرهای امنیتی، پایگاه‌های نظامی مقاومت و منازل مبارزان و غیرنظامیان را هدف قرار دادند.

تعداد نظامیان صهیونیستی که در این جنگ به هلاکت رسیدند 10 نفر، تعداد کشته‌های غیرنظامی 3 نفر، تعداد نظامیان زخمی 770 نفر و زخمی‌های غیرنظامی 182 نفر بودند در حالی که تعداد منازل اسرائیلی که در این جنگ متضرر شدند یک‌هزار و 279 باب منزل و تعداد خودروها 268 دستگاه بود و همچنین 851 فروند موشک به سمت اهداف اسرائیلی شلیک شد، 47 دستگاه تانک منهدم و 5 هواپیما نیز خسارت‌هایی متحمل شدند.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان