کد خبر: ۲۰۵۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۴ - ۰۸ دی ۱۳۹۰

معرفی بازيگر كشف‌حجاب كرده برای نقش همسر شهيد!

قبول كردن نقش از سوي بازيگريك درد و پيشنهاد دادن آن، به او هم دردي ديگر! گويا برخي نمي‌دانند كه فيلم براي مردم ساخته مي‌شود و آنها هماني هستند كه شهيد را ديده‌اند، با او زيسته‌اند و حتي سعي مي‌كنند او را الگو بگيرند.
به گزارش شیرازه، روزنامه جوان نوشت: سينما هم حكايت جالبي دارد هر كنجي از آن روايت دردي است كه گاها التيام يافته و برخي هم همچنان گيج و منگ مانده! برخي هنوز نفهميده‌اند يا خود را به كم‌توجهي زده‌اند كه اصلا اصالت هنر هفتم براي چيست؟ براي كيست؟ چه مي‌خواهد بگويد؟ و امثال اينگونه سوال‌ها كه البته نبايد هم بي‌جواب بماند.

وقتي دم از سينماي ديني مي‌زنيم كه بايد تابع فرهنگ ارزشي جامعه باشد؛ آيا حرف چندان ثقيلي زده‌ايم كه برخي خود را به خواب زده‌اند و در پازل‌چيني آن خود را به گمراهي مي‌زنند؟!

لابد هست وگرنه چرا بايد فردي كه برايش فرقي ندارد در سينماي صنعتي و مبتذل هاليوود بازي كند- و مسلما هم به همان نيت به آن ورود پيدا مي‌كند- به يكباره بدون هيچ دلهره و استرسي از برخورد مردم، با هيچ دغدغه‌اي، كاري ارزشي -كه شايد خلاف اعتقادات او هم باشد- را بپذيرد؟ بگذريم!

نمونه اين اتفاقات البته خوشبختانه در سينماي ما كم‌اند اما اگر هم باشند بسيار توي ذوق مي‌زنند كه بايد براي آن چاره‌‌‌اي انديشيد! همچنان كه برخي براحتي طبع‌آزمايي خلاف فرهنگ ما را در سينماي هاليوود تجربه مي‌كنند اما چون در قبال اين عقده‌گشائي دست رد بر سينه‌شان مي‌بينند، دوباره سوداي سفر به سينماي مذهبي را مي‌كنند! الحق و الانصاف كه چه رويي دارند!

همه اين اما و اگرها متوجه اتفاقي است كه در چند روز گذشته متوجه پروژه سينمايي شهيد علي هاشمي با عنوان «مرغابي دشت سرخ» شده! الگويي براي من و امثال من! اما نكته جالب منوط به بازيگري است كه بي‌هيچ خيالي بدون آنكه به سابقه كشفِ حجاب كرده خود فكر كند نقش "همسر بزرگوار اين شهيد" را هم پذيرفته!

قبول كردن نقش از سوي بازيگر يك درد و پيشنهاد دادن آن، به او هم دردي ديگر! گويا برخي نمي‌دانند كه فيلم براي مردم ساخته مي‌شود و آنها هماني هستند كه شهيد را ديده‌اند، با او زيسته‌اند و حتي سعي مي‌كنند او را الگو بگيرند. بنابراين كدام را قبول كنند ماهيت اصلي شهيد و خانواده‌اش را يا سابقه بازيگر با چنان سوابقي كه برايش اين نقش و آن نقش فرقي ندارد!

اين بازيگر كه جولاني غير اخلاقي در هاليوود نيز در كارنامه‌اش ديده مي‌شود، را براي نقش همسر شهيد برگزيده و با او هم قرارداد بسته‌اند. اما جالبتر اينكه خانواده اين شهيد بزرگوار اصلا در جريان اين انتخاب و فيلمنامه هم نبوده‌اند.

علي‌اصغر شادروان در قامت سازنده اين فيلم(به تهيه‌كنندگي استانداري و ارشاد خوزستان) كه اقرار به خبر نداشتن از سابقه اين بازيگر مي‌كند، يك روز از بستن قرار داد با اين بازيگر دم مي‌زند و روز ديگر از لغو آن. وجود همين بازيگر مسئله‌دار در اين فيلم، اعتراض خانواده اين شهيد را درآورده و آنگونه كه مادر و برادر شهيد نيز اعلام كرده‌اند حتي در صورت انجام چنين كاري مانع ساختن فيلم خواهند شد.

ارشاد خوزستان هم در اين بين-برخلاف گفته‌هاي كارگردان- عكس‌العمل نشان داده كه هيچ قراردادي با اين بازيگر نبسته‌اند و با اين عكس‌العمل سعي در توجيه كردن كار خود دارند.

با اين حال خانواده شهيد هاشمي در پيگيري خبرنگار ما و مطلع شدن از تمام خبرها و حواشي مربوطه، به شدت جلوي ساختن فيلم -در صورت وجود اين بازيگر زن در كاركتر نقش همسر شهيد- ايستاده است. ماجرای اين فيلم با اين شرايط گويا همچنان سر دراز دارد! اما يك نكته حداقل حرمت صالحين و شهدا را نگه داريد.
 
انتهای پیام/ص
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۰
0
حرمت شهدا و خانواده های آنها را حفظ کنید.