کد خبر: ۲۰۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۶ - ۰۸ دی ۱۳۹۰

فرمانده سپاه فجر فارس: ترویج‌کنندگان بی‌عفتی دشمن انقلاب هستند

فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: کسانی که بی‌عفتی را ترویج می‌دهند ضد اسلام هستند و می‌خواهند که این انقلاب نباشد.

 گزارش شیرازه به نقل از خبرگزاری فارس ، غلامحسین غیب پرور صبح امروز در مراسم سالروز شهادت حضرت رقیه (س)، اظهار داشت: رقیه (س) جلوه دیگری از شکوه و عظمت حماسه عاشورا است و حضور این کودک خردسال در متن نهضت سرخ حسینی بی‌هیچ شک و شبهه‌ای اتفاقی ساده و ناچیز نیست.
فرمانده سپاه فجر استان فارس افزود: نخستین نکته شگفت درباره حضرت رقیه (س)، شاید همین باشد که با چنین عمر کوتاهی، از مرزهای تاریخ عبور کرد و به جاودانگی رسید.
وی با اشاره به مصائب کربلا تصریح کرد: زمانی مصائب کربلا را مرور می‌کنیم متوجه می‌شویم مصائبی را که رقیه سه ساله (س) از کربلا تا کوفه و از کوفه تا شام متحمل می‌شود، آنچنان تلخ و دهشتناک است که وجدان هر انسان آزاده و صاحبدلی را می‌آزارد و قلب و روح را متأثر و مجروح می‌سازد.
غیب‌پرور ادامه داد: تحمل گرمای شدید کربلا همراه با تشنگی، حضور در صحنه شهادت خویشاوندان، اسارت و ناظر رفتارهای شقاوت آلود بودن، آزار و شکنجه‌‌های جسمی و روحی فراوان، دلتنگی برای پدر در خرابه شام و ... نشانگر مصائب عظیمی است که یک کودک خردسال با جسم و روح لطیف خود با آن مواجه شده است.
وی گفت: حضرت امام حسین (ع) با شناخت و پیش‌بینی تمام این مصائب به قیام در راه احیای دین جد بزرگوار خود قد علم فرمود و چنین دشواری‌هایی نتوانست هیچ‌گونه خللی بر عزم استوار آن حضرت در راه آزمایش بزرگ الهی پدید آورد.
فرمانده سپاه فجر استان فارس در پاسخ به چرایی اعمال این همه سختی و مصائب بر خاندان اهل بیت (ع)، اضافه کرد: به خاندان اهل بیت و عصمت و طهارت به دلیل اسلام‌خواهی ظلم شده و امروز این اسلام‌خواهی در پاسداشت انقلاب اسلامی است.
وی در ادامه اشاره ای نیز به گوشه‌هایی از سیره حضرت رقیه (س) و چگونگی به شهادت رسیدن این حضرت داشت و تصریح کرد: آنچه را که می‌توانیم از مکتب رقیه (س) یاد بگیریم اسلام‌خواهی است ضمن اینکه در این راه باید صبور باشیم و استقامت به خرج دهیم.
غیب پرور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت نامناسب حجاب برخی بانوان در خیابان‌ها ابراز داشت: امروز صحنه‌های بدی را در خیابان‌های شهر شاهد هستیم و برخی بانوان با حجاب نامناسب در خیابان ظاهر می‌شوند که این جای تاسف است و من نمی‌دانم مادران این افراد فردای قیامت چگونه می‌خواهند جلوی حضرت زهرا (س) قرا گیرند.
وی گفت: امروز در عروسی‌هایی که برگزار می‌شود معاصی صورت می‌گیرد که قابل جبران نیست.
فرمانده سپاه فجر استان فارس خاطرنشان کرد: آنهایی که بی‌عفتی را ترویج می‌دهند ضد اسلام هستند و می‌خواهند که این انقلاب نباشد.
وی خواستار توجه ویژه به این موضوع و اشاعه فرهنگ دینی شد و بیان داشت: شهدا برای احیای دین اسلام و مکتب جنگیدند و این‌ها را برای ما امانت گذاشتند که باید از آن به نحو مطلوبی پاسداری شود.
غیب پرور در ادامه با اشاره به فتنه فتنه‌گران در دو سال گذشته بیان کرد: دو سال پیش در حالی که هنوز شمارش آرا به پایان نرسیده بود فتنه‌گران به اسم تقلب در انتخابات فتنه‌گری کردند و به خیابان‌ها آمدند.
وی گفت: اکثر کسانی که در فتنه 88 حضور داشتند جاهلان و بی‌خبران بودند و این جاهلان آنقدر بی‌ادبی و گستاخی کردند که صبر مردم لبریز شد و مردم آگاهانه مقابل آنها ایستادند.
غیب‌پرور همچنین ضمن گرامیداشت روز نهم دی ماه، سالروز خلق حماسه‌ای ماندگار از سوی ملت ایران اضافه کرد: مردم مومن و ولایتمدار شیراز نیز در روز هشتم و نهم دی ماه با حضور در خیابان‌ها عشق و ارادت خود را به ولایت و رهبری و خشم و انزجار خود را از فتنه و فتنه‌گران به نمایش گذاشتند که جا دارد این اقدام بزرگ نهادینه شود.
فرمانده سپاه فجر استان فارس در پایان با اشاره به اینکه در آستانه انتخابات قرار داریم تصریح کرد: در انتخابات پیش رو باید سعی کرد زمینه حضور حداکثری مردم را فراهم شود و به چهره‌هایی رای داد که پیرو ولایت فقیه هستند.
انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان