کد خبر: ۲۰۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۱۲ دی ۱۳۹۰

سال ۲۰۱۱ خون‌بارترین سال بحرین

 دبیرکل انجمن حقوق بشر بحرین اعلام کرد، در سال 2011 بیش از 50 شهروند بحرینی کشته، صدها نفر مجروح، بیش از دو هزار نفر بازداشت و حداقل 4هزار و 500 نفر از کار اخراج شده‌اند.

به گزارش شیرازه به نقل از پایگاه خبری ملتقی بحرین، منابع بحرینی از مجروح شدن یک جوان بحرینی درپی حمله نیروهای امنیتی رژیم آل‌خلیفه به مشارکت‌کنندگان در مراسم تشییع پیکر شهید "هاشم سید سعید" خبر دادند.
 
این جوان که "هانی قمیش" نام دارد، از ناحیه سر و در جمجمه دچار شکستگی و خون‌ریزی شدید شده و برای مداوا به بیمارستان السلیمانیه در منامه منتقل شده است.
 
منابع بحرینی می‌گویند: قمیش سه روز پیش از زندان‌های رژیم آل‌خلیفه آزاد شده بود و توسط دادگاه بحرین به یک سال زندان محکوم شده بود که پس از سپری کردن 4 ماه از مدت محکومیت با تجدید نظر در حکم صادره از زندان‌ آزاد شد.
 
نیروهای امنیتی آل‌خلیفه همچنین روز گذشته در مناطق "العکر" و "المعامیر" که قصد داشتند، برای مشارکت در مراسم تشییع این نوجوان بحرینی به جزیره ستره بروند، حمله کردند.
 
شرکت‌کنندگان در تشییع پیکر شهید سعید با سردادن شعارهایی رژیم آل‌خلیفه را عامل تمام این‌ کشتارها عنوان کردند و خواستار کناره‌گیری آن از قدرت شدند.
 
"هاشم سید سعید"، نوجوان 15 ساله بحرینی بعد از ظهر دو روز پیش در جریان حمله نیروهای رژیم آل‌خلیفه از ناحیه گردن هدف گلوله گازاشک‌آور قرار گرفت و به شدت مجروح شد و ساعاتی پس از انتقال به بیمارستان منامه به شهادت رسید.
 
ناکامی رژیم بحرین در سرکوب انقلاب 14فوریه
 
سازمان دیده‌بان حقوق بشر در بحرین تاکید کرد: رژیم "حمد بن عیسی آل‌خلیفه"، پادشاه بحرین در مقابله با انقلاب مردمی این کشور و خاموش کردن شعله انقلاب 14 فوریه ناکام شده است.

"یوسف المحافظه " همچنین گفت: نیروهای سپر جزیره که برای کمک به رژیم آل‌خلیفه در سرکوب انقلاب 14 فوریه به این کشور لشکرکشی کردند، نیز از مقابله با خشم انقلابی مردم بحرین ناکام مانده‌اند.
 
وی با اینکه راه حل بحران بحرین سیاسی است، نه نظامی و برای برون رفت از این بحران باید مطالبات مردمی برآورده شود، گفت: مطالبات مردم بحرین در آزادی و دموکراسی و تشکیل دولت منتخب مردمی خلاصه می‌شود.
 
سازمان دید‌ه‌بان حقوق بشر بحرین تاکید کرد: رژیم آل‌خلیفه تلاش دارد، با قتل عام، ربودن، بازداشت و شکنجه مردم، در آنها موجب ایجاد رعب و وحشت شود، اما دیوار ترس از رژیم در بحرین فرو ریخته و رژیم آل‌خلیفه نمی‌تواند با ارتکاب این‌گونه جنایت‌ها مردم را از پی‌گیری مطالبات مشروع و قانونی خود منصرف کند.
 
آل خلیفه دیکتاتورترین رژیم جهان
 
از سوی دیگر دبیرکل انجمن حقوق بشر بحرین با تاکید بر این‌که در سال 2011 بیش از 50 شهروند بحرینی کشته، صدها نفر مجروح، بیش از دو هزار نفر بازداشت و حداقل 4هزار و 500 نفر از کار اخراج شده‌اند، سال تازه به پایان رسیده 2011 فاجعه بارترین و خونین‌ترین سال بحرین و آل‌خلیفه را دیکتاتورترین رژیم جهان خواند.
 
چراغ سبز آمریکا برای سرکوب انقلاب بحرین 
 
سخنگوی ائتلاف انقلابیون 14 فوریه بحرین اعلام کرد، خبرهای موثقی از منابع مختلف به تازگی به دست آمده که نشان می‌دهد، کاخ سفید به رژیم حمد بن عیسی آل‌خلیفه، پادشاه بحرین دستور داده، انقلاب بحرین را پیش از اینکه یکساله شود، فورا سرکوب کند.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان