کد خبر: ۲۰۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۶ - ۱۴ دی ۱۳۹۰

20 كتاب پرفروش جهان در سال 2011

موسسه‌ي تحقيقاتي «نيلسن بوك‌اسكن» فهرستي از پرفروش‌ترين كتاب‌هاي سال 2011 ارائه كرده است.

به گزارش  شیرازه به نقل ازايسنا با فرا رسيدن سال نو ميلادي، موسسه‌ي تحقيقاتي نيلسن بوك‌اسكن‌، فهرستي از پرفروش‌ترين كتاب‌هاي سال 2011 تهيه كرده است كه در آن نام رمان‌هاي معروفي چون «كمك»، «يك روز» و سه‌گانه‌ي استيك لارسن به چشم مي‌خورد.

رتبه‌ي اول اين فهرست با فروشي 935 هزار و 355 نسخه‌اي به «يك روز» ديويد نيكولاس رسيد. كتاب «وعده‌هاي30 دقيقه‌اي جيمي» به قلم جيمي اوليوير با 484 هزار و 338 نسخه فروش رتبه‌ي دوم اين فهرست را از آن خود كرد. سومين كتاب پرفروش سال 2011 «يك ذره‌ي كوچك شگفت‌انگيز» بود كه توسط داون فرنچ به نگارش درآمده بود. رمان «اتاق» اما دونوگ كه در سال گذشته جايزه‌ي كشورهاي مشترك‌المنافع را براي نويسنده‌اش به ارمغان آورد،‌ با 402 هزار و 108 نسخه فروش در مقام چهارم نشست.

رمان معروف كاترين استاكت هم در رتبه‌ي پنجم اين فهرست نشست. «كمك» كه اخيرا اقتباس سينمايي آن ساخته شده است‌، در سال گذشته ميلادي 382 هزار و 468 نسخه فروش داشته است. «كمك» در سال 2009 يكي از پرفروش‌ترين آثار داستاني دنيا بود. اين رمان درباره‌ي خدمتكاران آفريقايي ـ آمريكايي است كه در خانه‌ي سفيدپوستان كار مي‌كنند. داستان در دهه‌ي 160 در شهر جكسون مي‌سي‌سي‌پي آمريكا رخ مي‌دهد. كتاب استاكت تاكنون به سه زبان و در 35 كشور جهان منتشر شده است. نسخه‌ي سينمايي اين اثر ادبي پرفروش كه توسط كمپاني «دريم وركس» از طريق «والت ديزني» ساخته شده، ميزبان «اما استون»، «آليسون جيني» و «بريس هوارد» در نقش‌هاي اصلي است. «تيت تيلر» كارگرداني اين پروژه را بر عهده دارد كه در دو روز اول اكران به گيشه‌اي 9 ميليون و 400 هزار دلاري دست پيدا كرد.

«كتاب ركوردهاي جهاني گينس2012» نيز ششمين كتاب پرفروش سال 2011 لقب گرفت. جان گريشام جنايي‌نويس معروف آمريكايي با فروش 314 هزار و 471 نسخه از رمان «اعترافات» خود توانست در ششمين رتبه‌ي اين فهرست بنشيند.

دو رمان از سه‌گانه‌ي معروف استيگ لارسن يعني «دختري كه به لانه‌ي زنبور لگد زد» و «دختري كه با آتش بازي كرد» به ترتيب نهمين و دهمين كتاب پرفروش سال 2011 شدند. كارل استيگ ـ ارلاند لارسن (2004 - 1954) كه با نام مستعار ادبي استيگ لارسن آثار خود را به فروش مي‌رساند، نويسنده و روزنامه‌نگار معروف سوئدي بود كه شهرت خود را با سه‌گانه‌ي جنايي خود، «هزاره»، به‌دست آورد. اين رمان‌ها در چند سال گذشته همواره يکي از پرفروش‌ترين کتاب‌ها در سطح جهان بوده‌اند. وي در سال 2008 بعد از «خالد حسيني»، نويسنده‌ي افغان، به عنوان دومين نويسنده‌ي پرفروش در سطح دنيا معرفي شد. کتاب سه‌گانه‌ي «هزاره» که پس از مرگ وي منتشر شد، تا ماه مارس 2010 به 40 زبان دنيا ترجمه شده است. چندي پيش «گاردين» اعلام كرد نسخه‌هاي ديجيتالي «دختري با خالكوبي اژدها»، يكي از سه رمان سه‌گانه‌ي «هزاره»، با فروش بيش از يك ميليوني‌اش ركورد فروش نسخه‌هاي ديجيتالي را در انگليس شكست. فيلم سينمايي «دختري با خالكوبي اژدها» نيز به تازگي اكران است. اين فيلم كه توسط ديويد فينچر، خالق آثاري چون‌ «بازي»، «هفت» و «مورد عجيب بنجامين باتن»، ساخته مي‌شود، در دسامبر 2011 ميلادي به روي پرده رفت.

«روشن‌ترين ستاره در آسمان» به قلم ماريا كيز فروشي 277 هزار و 947 نسخه‌اي داشت و عنوان يازدهمين كتاب پرفروش را از آن خود كرد. كتاب ديگري از جيمي اوليوير به نام «بريتانياي كبير جيمي» با فروش 260 هزار و 61 نسخه‌اي در رتبه‌ي دوازدهم اين فهرست قرار گرفت.

«ترانه‌ي يخ و آتش»، كتاب اول مجموعه‌ي «بازي براي تخت‌ها»، اثر جي.آر.آر. مارتين كه سريال اقتباسي آن در حال پخش است‌، به فروشي 255 هزار 726 نسخه‌اي دست پيدا كرد و سيزدهم كتاب پرفروش 2011 لقب گرفت. سريالي به همين نام توسط «ديويد بنيوف» و «دي. بي. ويس» از روي اين اثر ساخته مي‌شود. شبكه‌ي تلويزيوني «اچ.بي.او» اين سريال قرون وسطايي را از 17 ماه آوريل به روي آنتن برده است. با اين‌كه مدت زيادي ار پخش «بازي براي تخت‌ها» نگذشته، اين سريال توجه منتقدين و مخاطبان بسياري را به خود جلب كرده است. سريال «بازي براي تخت‌ها» در شصت‌و‌سومين دوره‌ي برگزاري جوايز «امي»،‌كه به اسكار تلويزيوني معروف است، نامزدي بخش‌هاي كارگرداني سريال‌هاي درام،‌ بهترين سريال درام و بهترين بازيگر نقش مكمل مرد (پيتر دينكلج) را به‌دست آورده است.

مارتينا كول با كتاب «خانواده»اش در رتبه‌ي چهاردهم نشست و پس از او جف كني رمان‌نويس مشهور با «قوانين رودريك: دفترچه خاطرات بچه‌ي بزدل» مقام پانزدهم را به‌دست آورد. 252 هزار و 751 نسخه از اين كتاب معروف در سال 2011 به فروش رسيد.

رتبه‌ي شانزدهم اين فهرست به رمان «وقتي ارباب خرگوش بود» (when God was a rabbit) نوشته‌ي سارا وينمن رسيد و لي چايلد با فروش 251 هزار و 931 نسخه از رمان «چيزي كه ارزش مردن را دارد» خود در هفدهمين رتبه‌ي فهرست پرفروش‌ترين كتاب‌هاي سال 2011 قرار گرفت.

به نوشته‌ي روزنامه‌ي گاردين، «مادلين: ناپديد شدن دخترمان وجست‌وجو براي يافتن H» در سال 2011 به فروشي 246 هزار و 896 نسخه‌اي دست پيدا كرد و هجدهمين كتاب پرفروش لقب گرفت.

«دفترچه خاطرات بچه بزدل» به قلم «جف كني» نوزدهمين كتاب پرفروش 2011 شناخته شد و پس از آن لقب بيستمين كتاب پرفروش سال 2011 با 239 هزار و 307 نسخه فروش به «زود شروع كرد و سگ مرا برد» اثر كيت اتكينسون رسيد. 

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان