کد خبر: ۲۱۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۲ - ۱۹ دی ۱۳۹۰

آغاز ساخت خط ریلی فسا استهبان نی‌ریز

فرماندار شهرستان استهبان گفت: به‌زودی با حضور وزیر راه و شهرسازی ساخت خط ریلی فسا استهبان نی‌ریز به سمت گلگهر سیرجان آغاز می‌شود.

به گزارش شیرازه نعمت‌الله اکبری‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: این محور خط ریلی از دوراهی فسا استهبان آغاز شده و با عبور از شهر رونیز، منطقه خیر به سمت نی‌ریز کشیده می‌شود.
وی بیان داشت: این خط ریلی از کنار تالاب بختگان عبور کرده و از نی‌ریز به سیرجان ختم می‌شود.
اکبری‌نژاد افزود: پیمانکار این طرح قرارگاه خاتم‌الانبیاست و در حال حاضر نیز تجهیز کارگاه را در شهرستان استهبان انجام داده است.
نماینده عالی دولت در شهرستان استهبان بیان داشت: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بتوانیم در مدت زمان تعیین شده نسبت به پایان ساخت این خط ریلی اقدام کرده و به مردم تحویل دهیم.
به گزارش فارس، راه‌آهن شرق فارس با اعتبار اولیه  19 میلیارد تومان قرار است اجرایی شود.
طبق کارشناسی‌های صورت گرفته برای اجرای خط راه‌آهن شرق فارس به گلگهر سیرجان  400 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که باید سال آینده در اعتبارات پیش‌بینی شود.
مسیر راه‌آهن شرق فارس از شیراز آغاز می‌شود و پس از عبور از شهرستان‌های سروستان فسا استهبان نی‌ریز و گل‌گهر در سیرجان به پایان می‌رسد.
مسیر اتصال راه‌آهن شیراز استهبان نی‌ریز و گل‌گهر کوتاه‌ترین و کم هزینه‌ترین مسیر راه‌آهن مرکز استان به راه‌آهن سراسری به شمار می‌رود.

نظرات بینندگان