کد خبر: ۲۱۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۱ - ۲۱ دی ۱۳۹۰

هشدار مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس نسبت به دفن بهداشتی زباله ها

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان فارس گفت: هرچه سریع‌تر باید نسبت به دفن بهداشتی زباله‌های عفونی در تمام مراکز درمانی شیراز اقداماتی اساسی صورت گیرد.

به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ محیط زیست استان فارس، حسین‌علی ابراهیمی‌کارنامی در آستانه فرا رسیدن هفته هوای پاک اظهار داشت: هم‌اکنون تدوین برنامه زمانبندی برای خروج 40 واحد آلاینده در شیراز در حال پیگیری است.
وی تردد خودروها را یکی از عوامل اصلی آلودگی هوای شیراز دانست و ادامه داد: روزانه 360 هزار خودرو در سطح شهر شیراز تردد می‌کنند که با سایر خودروهای وارد شده به این شهر به 400 هزار خودرو نیز می‌رسند.
این مسئول ضمن اشاره به اینکه طی سال‌های اخیر 30 هزار خودرو فرسوده از رده خارج شده است، تصریح کرد: خودروهایی که هم‌اکنون در سطح شهر شیراز تردد دارند باید از حداقل استانداردها برخوردار شوند ضمن اینکه ارتقای کیفیت سوخت خودروهای تولیدی نیز ضروری است.
ابراهیمی‌کارنامی اضافه کرد: برای نصب ایستگاه‌های جدید سنجش آلودگی هوا و تعویض مانیتورهای دو ایستگاه موجود در شیراز با کمبود اعتبار رو به‌ رو هستیم و این در حالی است که برای هر 100 هزار نفر در این استان 10 دستگاه سنجش آلودگی هوا نیاز است.
وی با بیان اینکه شیراز جزو هشت کلان‌شهر آلوده کشور است، ابراز داشت: در بحث خروج واحدهای آلاینده اولویت نخست ما انتقال کارخانه‌های بزرگ از جمله پشم شیشه، سیمان فارس و روغن نرگس به خارج از شیراز است و سایر واحدهای آلاینده نیز در اولویت‌های بعدی قرار دارند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس همچنین خاطرنشان کرد: تا قبل از تعیین زمان انتقال این واحدهای صنعتی نصب سیستم‌های کنترل آلودگی هوا ضروری است.
وی همچنین نسبت به روند کند رسیدگی به دفن بهداشتی زباله‌های عفونی انتقاد کرد و گفت: هرچه سریع‌تر باید نسبت به دفن بهداشتی زباله‌های عفونی در تمام مراکز درمانی اقداماتی اساسی صورت بگیرد.
ابراهیمی‌کارنامی در بخش دیگری از سخنان خود نیز در مورد خشک شدن تالاب‌های این استان بیان کرد: در حال حاضر لزوم تخصیص حق‌آبه مستمر و پایدار برای تالاب‌های استان فارس با توجه به اهمیت آنها در حفاظت از تنوع زیستی و نیز جلوگیری از تشدید پدیده ریزگردها و آلودگی هوا بسیار ضروری و حائز اهمیت است.
انتهای پیام/

نظرات بینندگان