کد خبر: ۲۱۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۶ - ۲۲ دی ۱۳۹۰

فرار مجری معروف صداوسیما/ ماجرای قهر سه روزه بهمنی

توان بالای ذخیره‌سازی نفت، ابزار موثر ایران برای مقابله با تحریم‌ها ، ترور احمدی‌روشن عملیات مشترک موساد و مجاهدین‌خلق است ، جاسوس بزرگ شوروی در ایران درگذشت و... از خبرهای ویژه امروز سایت های خبری هستند.

 به گزارش شیرازه به نقل ازسرویس ویژه مهر، سایت‌های خبری هر روز خبرهای گوناگونی را منتشر می‌کنند که برخی از آنها صرفا در حد شنیده‌هاست و ممکن است چندان مبنای محکمی نداشته باشد. در عین حال برخی از خبرهای امروز چهارشنبه 21 دی ماه 1390 برای اطلاع خوانندگان مرور می‌شود:

فرار یک مجری معروف صداوسیما

به گزارش عصر ایران یک مجری معروف صداوسیما به دلیل مشخص شدن ارتباطات وی با اختلاس سه هزار میلیاردی ، از کشور فرار کرد. این مجری معروف، ارتباطاتی با گروه امیرمنصور آریا و دیگر افراد صاحب نفوذ داشته و از این روابط برای کارچاق کنی استفاده می کرد. با مشخص شدن این روابط در روند رسیدگی به پرونده اختلاس، مجری معروف حدود سه ماه پیش ایران را به مقصد یکی از کشورهای غربی ترک و تاکنون از بازگشت خودداری کرده است.

توان بالای ذخیره‌سازی نفت، ابزار موثر ایران برای مقابله با تحریم‌ها

خبرگزاری فارس به نقل از رویترز نوشت : ایران دارای ظرفیت ذخیره سازی 22 میلیون بشکه نفت در دریاست که می تواند از آن به عنوان ابزاری برای مقابله با تحریم ها استفاده کند. در همین حال بانک جی پی مورگان نیز اعلام کرد، ایران حدود 4 میلیون بشکه نفت خام بر روی دریا دارد. بنابر اعلام این بانک آمریکایی، ایران ظرفیت ذخیره سازی حدود 22 میلیون بشکه نفت خام را در تانکر های غول پیکر شناور بر روی دریا داراست. این ظرفیت می تواند برای مقابله با تحریم نفتی اروپا به کار گرفته شود.

روزنامه‌نگار یهودی: ترور احمدی‌روشن عملیات مشترک موساد و مجاهدین‌خلق است

به گزارش خبرگزاری فارس، «ریچارد سیلورشتاین» امروز در مطلبی در سایت خود (تیکون أولام) با اشاره به ترور استاد مصطفی احمدی روشن یکی از اساتید دانشگاهی ایران و معاون بازرگانی سایت هسته‌ای نطنز، تاکید کرد که این ترور کار مشترک اسرائیل و گروهک منافقین است.این روزنامه‌نگار یهودی آمریکایی به نقل از یک منبع اسرائیلی که وی را دارای سابقه سیاسی و نظامی معرفی کرد، نوشت: منبع محرمانه اسرائیلی من اعلام کرد که این کشتار کار مشترک موساد و سازمان «مجاهدین خلق» (گروهک منافقین) بود.

ابتکار یک نماینده ثبت‌نام نکرده برای فرار از پاسخ‌های تکراری

سایت خبری جهان نوشت : موسی قربانی نماینده قائنات در مجلس شورای اسلامی برای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام نکرده است. وی در پاسخ به تکرار این سوال که چرا ثبت نام نکردی و نامزد انتخابات نشدی؟ گفت: از این به بعد هر کسی از من این سوال را بپرسد می گویم هم ثبت نام کردم و هم نامزد شدم. عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا می خواهید به مردم دروغ بگوئید، اینگونه توضیح داد: اینجانب هم برای حج عمره و برای فرزندانم در مدارس ثبت نام کردم و هم نامزد خانمم هستم. بنابراین دروغی در کار نخواهد بود.

ماجرای قهر سه روزه بهمنی و شرط گذاری برای احمدی‌نژاد

موسی الرضا ثروتی عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، در مورد افزایش نرخ سود بانکی به بیش از ۲۰ درصد توسط شورای پول و اعتبار با توجه به لزوم جهاد اقتصادی و سرمایه‌گذاری در تولید و صنعت گفت: آقای بهمنی رییس کل بانک مرکزی دو سه روز در محل کار خود حاضر نشد و به رییس جمهور پیشنهاد داده بود و شرط گذاشته بود که اگر نرخ سود بانکی واقعی نشود، نمی تواند بازار ارز را کنترل کند 

جاسوس بزرگ شوروی در ایران درگذشت

واحد مرکزی خبر  در خبری آورده: «گئورگ وارطانیان»، رئیس گروه جاسوسان شوروی در ایران در 87 سالگی درگذشت. وارطانیان که با نام مستعار امیر سال ها درایران زندگی کرد،  همراه همسرش در دوران جنگ جهانی دوم سالها برای سرویس جاسوسی شوروی فعالیت کرد که شناسایی تعداد زیادی از جاسوسان آلمان نازی و افرادی که قصد ترور سران کشورهای شوروی ، انگلیس و آمریکا را در اجلاس سال 1943 تهران داشتند از جمله سوابق وی است.

 

چه کسی شعب‌ابی‌طالب را مطرح کرد؟

سروش نیوز با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع مردم قم که گفته بودند وضعیت اقتصادی کشور را در شرایط شعب ابی طالب نیست و اعلام فرمودند ما در شرایط بدر و خیبریم ، نوشت : جالب اینجاست که این موضع گیری شفاف و ژرف بین رهبر معظم انقلاب در شرایطی صورت می گیرد که محمود بهمنی مدیر عامل بانک مرکزی در تاریخ ۲۰ آذر سال جاری حدودا یک ماه پیش در مصاحبه ای اعلام کرد که شرایط اقتصادی ما در شرایط شعب ابی طالب است.بهمنی در این موضع گیری خیلی صریح این جمله را می گوید: هر چند ما اعتقادی به این تحریم‌ها نداریم و آنها را غیراصولی می‌دانیم؛ اما اگر بانک مرکزی را تحریم کنند، به مثابه این است که ما چند سال در شعب ابیطالب ماندگار شده‌ایم. در این حالت باید با سیاست‌گذاری از این منطقه بیرون بیاییم.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان