کد خبر: ۲۱۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۱ - ۲۲ دی ۱۳۹۰

ساخت کارخانه کربنات سدیم کشور در فیروزآباد

فرماندار شهرستان فیروزآباد از ساخت دومین کارخانه کربنات سدیم کشور در این شهرستان خبر داد.

جهانبخش بهمنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: ساخت این کارخانه از نیمه دوم سال گذشته آغاز شده است و در حال حاضر 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
بهمنی ادامه داد: کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد توسط بخش خصوصی ساخته می‌شود و ظرفیت تولید یک میلیون تن محصول را در سال دارد.
وی اضافه کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، هم‌اکنون با تمام توان دستگاه‌های متولی به دنبال فراهم کردن زیرساخت‌های این کارخانه از جمله محوطه‌سازی، تامین آب، برق و گاز  و سایر خدمات زیربنایی هستند.
نماینده عالی دولت در فیروزآباد ابراز داشت: امیدواریم با تسریع در ساخت این کارخانه و حمایت‌های سازمان صنعت، معاون و تجارت استان فارس بتوانیم تا دو سال آینده از این کارخانه بهره‌برداری کنیم.
بهمنی اضافه کرد: با بهره‌برداری از این کارخانه و وجود معادن غنی در این شهرستان به طور مستقیم برای یک‌هزار و 500 نفر و به طور غیرمستقیم نیز برای 500 نفر اشتغالزایی ایجاده شده و این در رفع بیکاری بسیار تاثیرگذار است.
فرماندار شهرستان فیروزآباد در بخش دیگری از سخنان خود به آخرین وضعیت اجرای سد حایقر در این شهرستان اشاره و خاطرنشان کرد: این سد در حال حاضر 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
بهمنی بیان داشت: در حال حاضر مشکل اصلی ما اجرایی نشدن وعده‌های وزارت نفت برای اجرای این طرح است که امیدواریم این نیز به زودی محقق شود تا بتوانیم در ساخت سد تسریع بخشیم.
وی ادامه داد: با آب‌گیری این سد علاوه بر تامین آب بخش کشاورزی، آب آشامیدنی این شهرستان و شهرستان‌های همجوار از جمله جم تامین می‌شود.


انتهای خبر/ک+

نظرات بینندگان