کد خبر: ۲۱۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۹ - ۲۳ دی ۱۳۹۰

گزارش تصویری: ایران در هفته ای که گذشت

در حالی که با رسانه ای شدن تخریب کلوت های شهداد به دلیل نصب دکل مخابراتی، میراث فرهنگی از فعالیت لودرها در این منطقه گردشگری جلوگیری کرده بود، با گذشت دو روز از متوقف شدن تخریب، از روز شنبه دوباره تخریب بخش قابل توجهی از کلوت های شهداد آغاز شد.
 

سرانجام پس از ماه ها دوری رئیس جمهور ایران از یاران شفیق آمریکای جنوبی اش، محمود احمدی نژاد روز یکشنبه هفته گذشته سفر دوره ای خود را به چهار کشور آمریکای لاتین آغاز کرد. اولین مقصد رئیس جمهور دیدار با مهم ترین هم پیمانش در آمریکای جنوبی بود. هوگو چاوز که با بیمار سرطان دست و پنجه نرم می کند و احتمالا همین بیماری او را از سفر به ایران در ماه های گذشته باز داشته است. هوگو چاوز روز دوشنبه به طور رسمی در کاخ ریاست جمهوری این کشور از احمدی نژاد استقبال کرد و این دیدار در روز سه شنبه با صدور بیانیه مشترک ایران ونزوئلا پایان یافت و احمدی نژاد ونزوئلا را به مقصد نيكاراگوئه ترک کرد تا در مراسم تحليف دانيل اورتگا رييس‌جمهور نيكاراگوئه شركت كند. رئیس جمهور ایران در حاشیه مراسم تحلیف اورتگا در روز چهار شنبه با رييس‌جمهور کشور سورينام دیدار و گفتگو کرد. عصر همین روز احمدی نژاد و دانیل اورتگا به گفتگو نشستند و رئیس جمهور نیکاراگوئه از برنامه صلح امیز هسته ای ایران حمایت کرد. احمدی نژاد روز چهار شنبه ماناگوآ را به مقصد هاوانا ترک کرد تا به دیدار برادران کاسترو برود. روز پنج شنبه احمدی نژاد در دانشگاه هاوانا سخنرانی کرد و از این دانشگاه دکترای افتخاری هم دریافت کرد. سپس به دیدار رائول کاسترو رئیس جمهور کوبا رفت و بعد از آن در دیداری سه ساعته با فیدل کاسترو که این روزها وضعیت جسمی خوبی ندارد به گفتگو پرداخت. احمدی نژاد در آخرین ساعات روز پنج شنبه کوبا را به قصد اکوادور ترک کرد. اکوادور آخرین مقصد رئیس جمهور در سفر به آمریکای جنوبی است.
 

روز یکشنبه اساتید سطوح عالی حوزوی با حضور در سالن تیراندازی مجموعه ورزشی آزادی به تمرین تیراندازی پرداختند.
 

بایست پذیرفت که وضعیت اقتصادی کشور در شرایط بسیار نامناسبی به سر می برد. نوسانات شدید بازار ارز در هفته گذشته بیشترین تاثیر را بر اقتصاد کشور گذاشته بود و علی رغم وعده های دولت در مهار این نوسانات باقی ماندن قیمت دلار در هفته پیش در مرز 1600 تومان در ابتدای هفته شایعه استعفای بهمنی را دامن زد. چنان که روز شنبه از گوشه و کنار خبر استعفای رئیس کل بانک مرکزی به گوش می رسید. خبری که با عدم حضور بهمنی در جلسه غیر علنی روز یکشنبه مجلس شدت یافت. هیات رئیسه مجلس از رئیس کل بانک مرکزی دعوت کرده بود تا برای ادای توضیحات درباره نوسانات بازار ارز به مجلس بیاید اما بهمنی به این جلسه نرفت. گرچه بهمنی با حضور در جلسه عصر یکشنبه هیات دولت تا حدی این شایعه کم رنگ شد اما عدم حضور وی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی رد روز دوشنبه همچنان استعفای خاموش او را به قوت خود باقی می گذاشت. آنچنان که به نظر می رسد دو سه روز در محل کار خود حاضر نشد و به رییس جمهور پیشنهاد داده بود و شرط گذاشته بود که اگر نرخ سود بانکی واقعی نشود، نمی تواند بازار ارز را کنترل کند. این خبر را موسی الرضا ثروتی عضو کمیسیون برنامه بودجه روز چهار شنبه و در خلال گفتگویی در باره مصوبه افزایش نرخ سود سپرده‌های بانکی بیان کرد. این در حالی است که اسدالله عسگراولادی با بیان این‌که تورم دی‌ماه با وجود نوسانات نرخ ارز 40 درصد است، اجرای گام دوم هدفمند کردن یارانه‌ها را به مصلحت ندانست./ جلسه هيات دولت به رياست "محمد رضا رحيمي" معاون اول رييس جمهور برگزار شد.
 

روز دوشنبه مردم قم به مناسبت سالروز 19 دی با رهبر معظم انقلاب  دیدار کردند.
 
 

سلام، پروردگارا، کمک کن ما یکدیگر را دوست داشته باشیم و به هم رحم کنیم ...اگر با مدیران خانه سینما اختلاف نظر دارید، اگر به عملکرد مدیری ایراد دارید و بدبختانه تعامل نمی‌شود ...چرا خانه ما را ویران می‌کنید ...آخر چرا خانه سینما...؟خانه سینما متعلق به تک‌تک اعضای هنرمند و زحمت‌کش خانه سینماست ...آیا نمی‌شود با قانون و مقررات و صبر و حوصله در کنار هم، همه با هم مشکلات را حل کنیم ...؟این خانه از آن ماست ...جامعه اصناف سینمای ایران و هزاران نفر که عاشقانه در سینما فعالیت می‌کنند...ما حرمت مهمان را داریم، به امید آنکه حرمت ما حفظ شود...ما ایرانی هستیم... ایرانی... الله اکبر...همه مشاغل در کشور ما دارای اتحادیه و سندیکا هستند. وجود صنف، نشان توجه و پیشرفت تحول در جامعه مدنی است...آیا انحلال این خانه عظیم، نشان تحول است...؟من به عنوان یکی از خادمان سینمای نجیب ایران، به عنوان سپیدموی این هنر شریف و فاخر از فرزندان باعقل وخردم انتظار دارم در کنار یکدیگر با تعامل و همفکری و دوستی، هنرمندانه و به دور از اختلاف سلیقه‌های شخصی، مشکل پیش آمده را حل کنند.بیایید عاقلانه بیاندیشیم، اگر گوشه‌ای از ساختمان خانه سینما به علتی احتیاج به تعمیر دارد...شما را به خدا قسم، شما را به خدا قسم، همه بنا را خراب و نابود نکنید...چه زود... دیر می‌شود.» این نامه آقای بازیگر در اعتراض به انحلال یک سویه خانه سینما از سوی وزارت ارشاد است. در هفته گذشته نامه های فراوانی از این دست از سوی بازیگران و کارگردانان کشورمان در اعتراض به انحلال خانه سینما منتشر شد.
 

حجت الاسلام محسنی اژه ای و حجت الاسلام حسینیان روز دوشنبه در آئین رونمایی از چهار عنوان کتاب با موضوع فتنه و جنگ نرم شرکت کردند
 

پس از پایان مهلت ثبت نام کاندیداهای نمایندگ مجلس اولین خبر داغ انتخاباتی در سه شنبه هفته گذشته منتشر شد و آن خبر رد صلاحیت سی تا چهل تن از نمایندگان مجلس هشتم از جمله چهره های شاخصی چون علی مطهری، حمید کاتوزیان و داریوش قنبری است. محمدنجار وزير كشور تاكيد كرد: بررسي صلاحيت داوطلبان به دور از هرگونه شائبه سياسي انجام شده است. این در حالی است که رد صلاحیت مهم ترین منتقدان دولت از جمله نمایندگانی که هدایت طرح سوال از رئیس جمهور را به عهده داشتند در میان رد صلاحیت شده ها دیده می شود. عماد افروغ اما معتقد است که رد صلاحیت گسترده منتقدان دولت توسط کمیته های اجرایی وزارت کشور را باید به فال نیک گرفت و عنوان کرد که برای اولین بار شاهد یک رفتار صادقانه از سوی دولت هستیم. اما در این میان موضع گیری روزنامه و سایت دولت جالب بود مدعی شده بودند بسياري از كانديداهاي حامي دولت در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي از سوي هيات‌هاي اجرايي ردصلاحيت شدند. داستان قسم حضرت عباس است و دم خروس.این در حالی است که بسیاری پس از این موضع گیری دولت را مورد کنایه قرار دادند که پیش از این مدعی بودند طیف متبوع آنها هیچ نامزدی در انتخابات ندارد و ادعاها توهم است.
 

بزرگداشت امیرکبیر بعد از ظهر امروز سه شنبه در کاخ گلستان تهران برگزار شد .
 

در سالگرد شهادت دکتر مسعود علیمحمدی از دانشمندان هسته‌ای کشور، روز چهار شنبه یکی دیگر از جوانان برومند ایران اسلامی در همین راه به شهادت رسید، شهید مصطفی احمدی روشن که فارغ التحصیل رشته مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی شریف است در سایت هسته ای نطنز فعالیت می کرد معاون بازرگانی این سایت هسته ای بود. پیکر شهید احمید روشن بعد از مراسم نماز جمعه تهران تشییع شده و سپس در امامزاده علی اکبر(ع) چیذر به خاک سپرده می‌شود.
 

اعضای باند بزرگ سرقت و زورگیری که با ایجاد تصادفات ساختگی و در قالب مسافربر اقدام به سرقت می کردند روز چهار شنبه توسط پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شدند.
 

بالاخره جاسبی از ریاست دانشگاه آزاد کنار گذاشته شد اما جلسه روز چهار شنبه هیات امنای دانشگاه ازاد چندان مطابق روال قانونی پیش نرفت و روایت های ضد و نقیضی از  جلسه به گوش می رسد. در حالی که قرار بود جلسه با ارائه برنامه های کاندیداهای احراز پست ریاست شروع شود این کار از سوی نمایندگان دولت پذیرفته شده نبود و آنها ملاک را همان مطالعه رزومه کاندیداها قرار دادند و به این ترتیب فرهاد دانشجو برادر وزیر علوم که پیشتر عنوان می‌شد از کاندیداتوری این پست انصراف داده، جانشین فردی شد که نزدیک به سی سال در این سمت حضور داشته است. جاسبی در اعتراض به روند انتخاب دانشجو گفت: دومین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی بدون رسیدن به یک جمع بندی و مصوبه قانونی پایان گرفت.حا باید دید با کنار رفتن جاسبی و روی کار امدن مدیری همراه سیاست های دولت انتقاد ها از دانشگاه ازاد کاهش می یابد یا خیر.
 

در روز چهار شنبه و در آخرین روز مسابقات پینگ‌پنگ انتخابی المپیک لندن ندا شهسواری با شکست حریف قزاق جواز حضور در المپیک لندن را کسب کند.
 

بازار هفتگی ترکمن در روزهای دوشنبه و پنجشنبه هر هفته تشکیل می شود و با استقبال مردم همراه است.
 

صید ماهی در میانکاله
 

شکار بز و کل در منطقه منطقه مهریز یزد، شکار دز این مناطق با صدور مجوز از سوی  اداره کل محیط زیست صورت می گیرد.
 
نظرات بینندگان