کد خبر: ۲۲۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۲۹ دی ۱۳۹۰

دوری از ولایت فقیه آغاز فتنه و انحراف است

امام جمعه موقت تهران گفت: دوری از ولایت فقیه مهم‌ترین دلیل آغاز فتنه و انحرافات است.

به گزارش شیرازه به نقل از خبر گزاری فارس، آیت‌الله سید احمد خاتمی شامگاه چهارشنبه در جمع عزادارن حسینی در مسجدالرسول شهر جیرفت اظهار داشت: نهضت امام حسین (ع) کوثر است و این کوثر یعنی چشمه جوشان برکات‌، کوثری که در تمامی عرصه‌ها میوه‌های آن‌ به امداد ما آمده است.
وی ماه محرم را یک ماه ارزشی برای مسلمین دانست و افزود: در همین ماه محرم بود که رژیم طاغوت امام خمینی (ره) را دستگیر کردند و مردم در حالی که حسین حسین می‌گفتند به خیابان‌ها آمدند.
امام جمعه موقت تهران با بیان برکات ماه محرم در دوران مختلف خاطر نشان کرد: رویش دوم انقلاب ما 19 دی ماه سال 56 بود که تا 22 بهمن سال 57 ادامه پیدا کرد و بعد از 13 ماه مبارزه سرانجام نظام طاغوت نابود شد که این پیروزی را هم ما مدیون سیدالشهدا و ماه محرم و صفر هستیم.
وی بیان داشت: ما هشت سال جنگ تحمیلی را داشتیم و بنده معتقدم رزم‌دار این جنگ تحمیلی سید‌الشهدا (ع) بود و همچنین به خانواده شهدا درس مقاومت آموخت.
آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه ما قدم به قدم مدیون سیدالشهدا هستیم، اظهار داشت: بی‌دلیل نبود که امام خمینی (ره) فرمودند«محرم و صفر را زنده نگه دارید».
امام جمعه موقت تهران با اشاره به فتنه سال 88 عنوان کرد: فتنه‌گران در سال 88 نظام ولایی و عاشورایی ما را هدف قرار دادند.
وی خاطرنشان کرد: فتنه‌گران بعد از هشت ماه شیطنت در روز عاشورای سال 88 با عزاداری سیدالشهدا در افتادند.
وی با اشاره به قیام مردم در 9 دی ماه سال 88 تصریح کرد: مردم وقتی دیدند فتنه‌گران مشکل اعتقادی دارند در 9 دی حماسه‌ای عاشورایی آفریدند.
خاتمی بر پایی مجلس برای سیدالشهدا را حیاتی دانست و افزود: سیدالشهدا نهضتش را کانون امتحان می‌دید و در شب عاشورا آیه امتحان خواند.
آیت‌الله خاتمی اردوگاه سیدالشهدا را بی‌نظیر دانست و با بیان خصوصیات این اردوگاه افزود: سیدالشهدا نهضتش را تجلی امر به معروف ونهی از منکر، بیعت ناپذیری با ظالم، غیرت، مردان شیر و شهادت‌طلب، آگاهانه، بصیرت و معرفی بی‌بصیرتان می‌دید.
وی ابراز داشت: در مقابل اردوگاه سید الشهدا اردوگاه یزیدیان بود که خدا را باور نداشتند و دنیاپرست بودند در دورانی همین افراد در رکاب حضرت علی (ع) بودند.
وی با توجه به نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی خطاب به مردم عنوان کرد: نگاه کنید و ببینید چه کسانی تشویق به حضور و چه کسانی خواستار عدم حضور شما هستند.
آیت‌الله خاتمی با اشاره به اردوگاه فتنه‌گران تصریح کرد: امریکا در خط مقدم جریان فتنه است و این بی‌سابقه بود که رییس جمهور کشور امریکا سه مرتبه نام یکی از سران فتنه را ببرد و از آن حمایت کند.
وی بیان داشت: نخستین زمزمه تقلب در انتخابات را وزیر امور خارجه آمریکا سر داد.
آیت‌الله خاتمی خاطر نشان کرد: منافقینی که در کارنامه خود 12 هزار ترور را دارند از جریان فتنه و فتنه گران حمایت کردند.
وی با اشاره به بیداری مردم و گروه‌های مقابل فتنه‌گران گفت: در مقابل این جریان مردمی بودند که 9 دی را خلق کردند و نایب امام زمان (عج) و خانواده شهدا هم قرا داشتند.
امام جمعه موقت تهران به کینه‌توزی دشمنان برای برهم زدن انتخابات اشاره و تصریح کرد: دشمنان می‌گویند مردم پای صندوق های رای نروند اما نمی‌دانند که اردوگاه عاشوراییان اردوگاه بصیرت است.
وی ولی‌فقیه را حجت شرعی همه دانست و اذعان داشت: در زمانی که معصومان حضور دارند آن‌ها حجت شرعی‌اند اما در زمانی که معصومان حضور ندارند ولی‌فقیه حجت شرعی است.
وی دوری از ولایت فقیه را مهم‌ترین دلیل آغاز فتنه و انحرافات دانست و خاطرنشان کرد: هر کس از ولایت فاصله بگیرد وحرفش با ولایت نخواند، بدانید که آغاز انحراف است و چراغ و تنها راه سعادت ولایت‌فقیه است.
آیت‌الله سید احمد خاتمی مردم شهرستان جیرفت را مردمی مومن خواند و اظهار داشت: مردم و مسئولان این شهر که «دارالولایه» نام گرفته است همگی ولایی و مومن هستند و برای این شهر افقی روشن می‌بینم.
وی خطاب به مردم شهرستان جیرفت گفت: سعی کنید انتخابات باشکوهی داشته باشید و با همدلی فرد اصلح را انتخاب کنید.
وی با وصف شرایط اصول‌گرایی خطاب به کاندیدهای اصول‌گرا تصریح کرد: کاندیدها اگر می‌خواهند اصولگرایی خود را نشان دهند باید تا زمان پایان انتخابات رقیب باشند و بعد از برگزاری انتخابات رفیق شوند و از همین الان متن پیام تبریک را برای نماینده احتمالی آماده کنند.
وی ابراز داشت: اصول گرای واقعی هیچ زمان بخاطر اینکه رای نیاورده است شهر را به هم نمی‌ریزد و دعوا درست نمی‌کند زیرا هر کس این کار را انجام دهد، فتنه‌گر است.


انتهایخبر/ک+

نظرات بینندگان