کد خبر: ۲۲۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۳۰ دی ۱۳۹۰

یک فیلم غیراخلاقی دیگر از نظامیان خارجی منتشر شد

به دنبال انتشار یک فیلم ویدئویی دیگر از عمل غیراخلاقی نظامیان آمریکا، رئیس جمهور افغانستان سوء استفاده نظامیان خارجی از کودکان افغان را یک عمل غیراخلاقی و غیرانسانی دانست و آن را به شدت محکوم کرد.

به گزارش شیرازه به نقل از خبرگزاری فارس در کابل، دفتر مطبوعاتی رئیس جمهور افغانستان با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد، در یک فیلم ویدئویی که به تازگی منتشر شده است، دیده می‌شود که نظامیان انگلیسی کودکان افغان را مجبور به انجام کارهای غیر اخلاقی برای آنها می‌کنند.

دفتر رئیس جمهور افغانستان این اقدام بی‌شرمانه را به شدت محکوم کرد.

دفتر مطبوعاتی رئیس جمهور افغانستان در ادامه این اطلاعیه با بیان این که این عمل نظامیان انگلیسی نشان از سوء استفاده این نیروها از کودکان بی‌گناه دارد، آمده است: دولت انگلیس باید این افراد را مورد پیگرد قانونی قرار دهد.

حامد کرزی در این اطلاعیه با لحنی تند خواستار مجازات شدید این افراد توسط دولت انگلیس شد.

در ماه‌های گذشته فیلم‌های مختلفی از شبکه‌های اینترنتی همچون "یو تیوب" منتشر شده است که نشان می‌دهد، نظامیان خارجی در افغانستان به اعمال غیر انسانی و غیر اخلاقی دست می‎زنند.

کارشناسان معتقدند، چنین رفتارهایی باعث تضعیف اعتماد مردم به این نیروها و در نتیجه عدم همکاری آنها با نظامیان خارجی در افغانستان خواهد شد.

در همین حال رسانه‌های محلی در جنوب افغانستان با انتشار گزارشی اعلام کردند که "گلاب منگل" والی هلمند روز گذشته "ژنرال پاتریک" فرمانده نیروهای انگلیسی را به دفتر خود احضار کرد و نسبت به این عمل شنیع سربازان انگلیسی به او اعتراض کرد.

فرمانده نیروهای انگلیسی هم با ابراز تأسف از این عمل نیروهای کشورش از ملت و دولت افغانستان عذرخواهی کرد.

در همین حال "آیساف" اعلام کرده است که این سربازان بازداشت شده‌اند.

هفته گذشته نیز یک فیلم ویدئویی در رسانه‌های مختلف دنیا منتشر شد که بی‌حرمتی برخی از نظامیان آمریکایی به جسد‎ چند شبه نظامی طالبان در افغانستان را نشان می‌داد.


انتهای خبر/ک+

نظرات بینندگان