کد خبر: ۲۲۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۰

آغاز دور دوم پیش فروش سکه از فردا

در حالی درپی افزایش شدید قیمت سکه در بازار، بانک مرکزی پیش فروش سکه با نرخ 546 هزار تومان را از شنبه متوقف کرده بود که دور دوم پیش فروش سکه با نرخ‌های جدید 6 ماهه 599 هزار تومان و 4 ماهه 627 هزار تومان از فردا آغاز می شود.

پیش‌فروش سکه بهار آزادی که از 29 آذرماه امسال در شعب بانک ملی ایران به نرخ 546 هزار تومان آغاز شده بود، درپی اختلاف شدیدی که بین این نرخ و نرخ بازار آزاد ایجاد شد، بنا به دستور بانک مرکزی از روز شنبه هفته جاری متوقف و دستورالعمل جدیدی برای آن اعلام گردید.

بر اساس این دستورالعمل، شرایط جدید پیش فروش مسکوک طلا که از تاریخ 03/11/1390 از طریق بانک ملی اجرا خواهد شد، کماکان به صورت نامحدود بوده و‌ قیمت هر قطعه مسکوک طلا به صورت هفتگی از سوی بانک مرکزی به بانک ملی اعلام می شود.

ضمناً پیش فروش مسکوک طلا در سر رسیدهای 4 یا 6 ماه امکان پذیر می باشد و پس از طی دوره 4 یا 6 ماه مندرج در قرار‌داد تنها از طریق همان شعبه که پیش فروش توسط آن صورت پذیرفته به فرد متقاضی تحویل می شود.

عباس کمره‌ای مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی در این زمینه با اعلام اینکه پارامترهای پیش فروش سکه در شعب بانکی توسط بانک مرکزی تغییر کرده است، گفت: از جمله این پارامترها تعیین نرخ سکه براساس قیمتهای جهانی طلا و سایر عوامل است.
وی در مورد دلایل بانک مرکزی برای تغییر رویه پیش فروش سکه ها گفت: پیش از این نیز اعلام کرده بودیم که پیش فروش مرحله اول یکماهه خواهد بود.
مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی افزود: تحولات جدید قیمت طلا در بازارهای جهانی و افزایش نرخ طلا از ابتدای سال جدید میلادی باعث شد که بانک مرکزی یک بازنگری جدید در شرایط پیش فروش سکه داشته باشد.

طی بخشنامه قبلی این بانک قیمت هر قطعه مسکوک طلا معادل مبلغ پنج میلیون و چهارصد و شصت هزار ریال تعیین شده بود و مسکوک طلای پیش فروش شده ، بعد از یک دوره 4 ماهه به فرد متقاضی تحویل می شد

نظرات بینندگان