کد خبر: ۲۳۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۰

بدترین بداخلاقی انتخاباتی از زبان استادقرائتی

رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه خراب کردن همدیگر در شب انتخابات بدترین بد اخلاقی است، گفت: کاندیداها اگر رأی آوردند، بگویند الحمد‌الله و اگر نشد بگویند الله‌اکبر.


به گزارش شیرازه به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز در نخستین همایش سراسری گسترش اخلاق اسلامی که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، اظهار داشت: خداوند در برخی از سوره‌ها یک بار قسم یاد کرده و در برخی از سوره‌های دیگر 3 تا 5 بار قسم خورده است ولی به یک باره از 5 قسم به 11 قسم رسیده که این قسم‌ها در مورد اخلاق است و در سوره شمس وجود دارد.

وی ادامه داد: اخلاق سیر و سلوک و درس نیست و یک عمل است و اگر بخواهیم اخلاق گسترش یابد، باید قرآن را گسترش دهیم.
حجت‌الاسلام قرائتی افزود: معلم خوب آن است که بگوید بَلَد نیستم و ما حاضر نیستیم که بگوییم چیزی را بلد نیستیم.

رئیس ستاد اقامه نماز عنوان کرد: اخلاق فلسفه نمی‌خواهد؛ اخلاق یعنی زندگی. ضمن اینکه سر اخلاق مسئولان مملکتی هستند.
وی تأکید کرد: اینکه شب انتخابات همدیگر را خراب کنیم بدترین بداخلاقی است؛ اخلاق یعنی خود را ندیدن ضمن اینکه مشکل ابلیس این بود که تکبر داشت.

وی با بیان اینکه راه اخلاق این است که مؤمنان خاشع و خاضع باشند، گفت: چقدر برای زکات و حج در جمهوری اسلامی تلاش شده است و چطور به یک واجب مانند حج می‌رسیم ولی به زکات که مسئله بسیار مهمی است، نمی‌پردازیم.
حجت‌الاسلام قرائتی افزود: اخلاق چیز فطری است و ریشه اخلاق در وجود انسان است.

وی با اشاره به توجه تمام قرآن به اخلاق گفت: ریشه اخلاق توحید است ضمن اینکه گاهی اوقات کشورهای پست منطقه خود را به آمریکا چسباندند اما بالاخره ذلیل شدند.
حجت‌الاسلام قرائتی خاطرنشان کرد: هر چه در انتخابات و راهپیمایی 22 بهمن شرکت بیشتری داشته باشیم آمریکا عصبانی‌تر می‌شود و این یکی از اعمال صالح است.

رئیس ستاد اقامه نماز گفت: مشکل ما این است که قرآن و نهج‌البلاغه برای ما مهجور مانده است بنابراین باید به این توجه داشته باشیم که محبوبیت توسط خدا حاصل می شود.

وی در مورد انتخابات تصریح کرد: کاندیداها فکر می‌کنند اگر به مجلس بروند رو سفید هستند و آبرو دارند و اگر رأی نیاورند، حتماً رو سیاه می‌شوند.

حجت‌الاسلام قرائتی تأکید کرد: این فکر باید از ذهن کاندیداها و ستاد‌های آنان بیرون آید و بدانند که اگر خدا بخواهد عزت بدهد اگر به مجلس هم نروند عزیز هستند اگر بخواهد ذلت بدهد در مجلس هم باشند ذلیل می‌شوند زیرا عزت و ذلت دست خداوند است.
وی با بیان اینکه افرادی که وظیفه خود دانسته و در انتخابات شرکت کردند باید سالم و طبیعی تبلیغ کنند، گفت: کاندیداها اگر رأی آوردند، بگویند الحمد‌الله و اگر نشد بگویند الله‌اکبر.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان