کد خبر: ۲۳۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۹ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۰

استان فارس آماده برگزاری انتخاباتی سالم است

رییس هیات بازرسی انتخابات استان فارس گفت: با وجود آرامش روانی در فضای این استان، آماده برگزاری انتخاباتی سالم هستیم.

مهران حفاری در همایش مشترك هیات های بازرسی انتخابات در شهرستان های مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان كه در مرودشت برگزار شد، ضمن تاكید بر حفظ بی طرفی تمامی عوامل درگیر در انتخابات افزود: مسائل امنیتی و آسیب های احتمالی در انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز مورد شناسایی قرار گرفته اند.

وی مسوولیت پذیری، ارتقای همبستگی اجتماعی، توسعه نیروی انسانی و مشاركت فعال در عرصه انتخابات را از مولفه های فرهنگ بازرسی در انتخابات دانست.

حفاری با اشاره به اهمیت مشاركت گسترده مردم در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، بر دقت در اجرای وظایف از سوی بازرسان و ناظران انتخابات تاكید كرد و اظهار داشت: مهمترین وظیفه بازرسان، نظارت فعالانه، مستمر و شجاعانه در پیشبرد روند انتخابات است.

وی با بیان اینكه اساس بازرسی در انتخابات باید جلب اعتماد مردم به نظام مردم سالاری دینی باشد ادامه داد: حیثیت این نظام، معطوف به برگزاری انتخاباتی سالم و قانونی است.

رییس هیات بازرسی انتخابات فارس گفت: عوامل بازرسی انتخابات باید دقیقا مطابق قانون عمل كنند و موجب تسهیل در فرایندهای انتخابات شوند و لازم است.

حفاری گفت: لازم است از هرگونه حركتی كه موجب ملتهب شدن فضای انتخابات می شود، پرهیز كنیم.

وی، شركت حداكثری مردم در انتخابات را زیباترین وجه نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و اضافه كرد: هم اینك چشم تمام جهانیان به انتخابات مجلس شورای اسلامی است و مردم باید با حضور پرشور و گسترده خود پای صندوق های رای، موجبات یاس و ناامیدی دشمنان را فراهم كنند.

رییس هیات بازرسی انتخابات استان فارس با بیان اینكه در تمام هیات های بازرسی، گروه های ارزیابی فعال هستند افزود: در این ارزیابی ها، فرایندهای متنوع انتخابات در بازده های زمانی مختلف درحال پایش هستند.

حفاری، از فرمانداران و بخشداران استان فارس خواست از تمام ظرفیت های اداری در شهرستان و بخش استفاده كنند تا انتخاباتی سالم و عدالت محور برگزار شود.

ایرنا

نظرات بینندگان