کد خبر: ۲۳۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۵ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۰

دیانت و بصیرت کاندیداها الگوی انتخاب ما باشد

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: باید نمایندگانی را به مجلس فرستاد که در دیانت، پاکی، بصیرت و درک آن‌ها شکی نداشته باشیم.

 

غلامعلی حداد عادل عصر امروز در نخستین همایش جبهه متحد اصولگرایان استان فارس که در مسجد دانشگاه شیراز برگزار شد، با گرامیداشت دهه مبارکه فجر به خصوصیات دهه فجر امسال اشاره کرد و اظهار داشت: تقارن با آغاز ولادت پیامبر گرامی اسلام و امام جعفر صادق (ع) گرفتن جشن پیروزی انقلاب مردم کشورهای اسلامی همزمان با 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی خودمان و قرار گرفتن در آستانه انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از این خصوصیات است.

وی حضور در صحنه انتخابات را به تبع حضور ما در عرصه انقلاب دانست و افزود: با انقلاب ما به نعمت اسلام رسیدیم چراکه ملت ما از شر کسانی آسوده شد که اعتنایی به خدا، پیامبر، دین و قرآن نداشتند.

عضو شورای داوری جبهه متحد اصولگرایان اداره کشور توسط امام راحل و مقام معظم رهبری را  از بزرگترین نعمت‌ها برشمرد و تصریح کرد: اختیار کشور ما به دست افراد خداپرست، خدادوست و خدا ترس است.

حداد عادل با اشاره به دیدار جوانان کشورهای اسلامی با مقام معظم رهبری اضافه کرد: این جوانان انقلابی آنچنان صمیمانه درد دل کردند که برای ایرانیان افتخارآمیز بود چراکه در هیچ کشوری اینچنین نیست که مردم مسلمان چنین اعتمادی به رهبر خود داشته باشند آنچنان که در این انقلاب اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به پیشرفت علمی، رشد دانشگاه‌ها، مقالات، صنعت و زمینه‌های دیگر در بعد از انقلاب بر قدردانی و ادای حق انقلاب تاکید کرد و گفت: انتخابات یکی از ایستگاه‌هایی است که باید مراقب باشیم حق انقلاب را ادامه کنیم چراکه یک فرصت تعیین کننده و تایثرگذار است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به برنامه‌های خارج برای انتخابات و ناراحتی آن‌ها نسبت به حضور مردم ما در صحنه خاطرنشان کرد: خارجی‌ها در هر کشوری که قصد دخالت دارند به نام دموکراسی وارد می‌شوند؛ در بحرین تشخیص دادند که خونریزی کنند و در جایی که از دست بشار اسد ناراحتند دم از دموکراسی می‌زنند.

حداد عادل با بیان اینکه مردم ایران با حضور میلیونی خود آمریکایی‌ها و غربی‌ها را ناکام گذاشتند ابراز داشت: دشمنان مانند انتخابات رئیس جمهوری سال 88 با تبلیغات به دنبال مایوس کردن مردم از شرکت در انتخابات هستند اما با مشاهده حضور چشم‌گیر مردم توطئه دیگری مبنی بر تقلب در انتخابات را رقم زدند.

وی با تاکید بر حضور پرشور و در پای صندوق‌های رای، جلب کردن توجه دیگران به ضرورت شرکت در انتخابات را یک وظیفه مهم دانست و افزود: مردم اعتماد خود را به اصولگرایان نشان دادند و بعد از تجربه تلخ سال‌های پس از 76 و مجلس ششم به این نتیجه رسیدند که در چه مسیری منسجم شوند.

مشاور مقام معظم رهبری با بیان اینکه انقلابی بودن بر وفق سیره امام راحل و رهنمودهای مقام معظم رهبری تعریف اصولگرایی است ادامه داد: در سال‌های اخیر اصولگرایی شرح داده شده و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز تهران منشور اصولگرایی را تنظیم کردند که این منشور در انتخابات سند ارزشی ما است تا نمایندگانی را انتخاب کنیم که انطباق حداکثری با این منشور داشته باشند.

حداد عادل با بیان اینکه جبهه متحد اصولگرایان ارتباط با روحانیت، فعالان سیاسی و توجه به خط قرمز را در دستور کار خود دارد اضافه کرد: اصولگرایان با توجه به این شرایط به انتخابات مجلس نهم وارد شده‌اند و در سراسر کشور این ساماندهی مورد استقبال قرار گرفته است.

وی بیان داشت: اختلاف سلیقه‌ای بین ما و برخی دوستان وجود دارد که سب شد جبهه پایداری و متحد اصولگرایی به عنوان دو نام اصولگرایی در انتخابات بر سر زبان‌ها باشد و ما سعی کردیم که این دو جبهه یکی شوند.

این مسئول بیان کرد: دوستان ما در جبهه پایداری  ترجیح دادند که با این نام فعالیت کننند اما باز هم به دنبال معرفی کاندیدای واحد در شهرستان‌ها و استان‌‌ها بودیم که در بسیاری از استان‌ها اتفاق افتاده است و در تهران تلاش می‌کنیم که در صورت ارائه دو فهرست، اشتراک داشته باشند.

حداد عادل با بیان اینکه بنا نداریم عرصه انتخابات به یک رقابت غیراخلاقی تبدیل شود بیان داشت: امروز ایران حساس‌تر از همیشه در نگاه جهانیان قرار گرفته و انتخابات یکی از صحنه‌هایی است که داوری بین‌المللی می‌شود.

وی ایران اسلامی را الگوی انقلاب‌های کشورهای اسلامی و موضع‌گیری کشور در عرصه سیاسی را اسلامی دانست و تصریح کرد: باید نمایندگانی را به مجلس فرستاد که در دیانت، پاکی، بصیرت و درک آن‌ها شکی نداشته باشیم.

نظرات بینندگان