کد خبر: ۲۳۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۲ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۰

انجام یخ آب زمستانه برای مبارزه با آفات

مدیرکل هواشناسی استان فارس با بیان اینکه روزهای پایانی هفته بارش‌های مناسب و قابل ملاحظه‌ای در استان رخ می‌دهد، گفت: انجام یخ‌آب زمستانه برای مبارزه با آفات و بیماری‌ها در باغ‌ها توصیه می‌شود.

عبدالکریم جامع امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: توصیه می‌شود در مناطقی از این استان که کشاورزان اقدام به کوددهی در زمان کشت نکرده و محصول آنان هنوز وارد مرحله فنولوژی (ساقه‌دهی) نشده فرصت مناسبی برای دادن کود سرک است.

جامع افزود: همچنین بر اساس توصیه‌های هواشناسی کشاورزی با خروج این سامانه از استان فارس توده هوای سرد به ویژه در مناطق مرکزی، شمال و شرقی حکمفرما می‌شود که در این زمینه انجام یخ‌آب زمستانه برای مبارزه با آفات و بیماری‌ها در باغ‌ها توصیه می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین به دلیل افت شدید دما در این مناطق، سرمازدگی محصولات زراعی و باغی دور از انتظار نیست و کشاورزان در این راستا تمهیدات لازم را انجام دهند.

مدیرکل هواشناسی فارس بیان داشت: همچنین باز کردن زهکش مزارع گندم آبی ضروری بوده تا از خفگی محصول جلوگیری شود.

به گزارش فارس، بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و محاسبات عددی بیانگر نفوذ تدریجی سامانه بارش‌زای به نسبت فعالی از اواخر وقت امروز پنج‌شنبه از سمت غرب به فارس است.

این سامانه باعث می‌شود در بخش‌های غربی، شمالی و مرکزی و با شدت کمتر در جنوب این استان شاهد بارش باران و در نقاط مرتفع و سردسیر بارش برف، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید باشیم.

 

انتهای خبر/ک

نظرات بینندگان