کد خبر: ۲۳۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۸ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۰

جنگ تن به تن برای فتح آزادی

نبرد یک در مقابل یک جزء تعیین کننده ای از بازی فوتبال است. اگر تیمی در همه نقاط زمین، بتواند یک در مقابل یک ها را ببرد، معمولا برنده بازی می شود. بسیاری از دلایل موفقیت های اخیر بارسلونا را همین موضوع می دانند که ناشی از تمرینات آنها در آکادمی لاماسیا است. البته گاهی سابقه داشته تیمی که بازنده تک تک دوئل ها بوده، بازی را در نهایت ببرد. ساحل عاج 2006 نمونه بارز این موضوع است که در مقابل هلند و آرژانتین، در همه نقاط زمین، دوئل ها را بردند اما در نهایت بازی را واگذار کردند.




امروز دو بازیکن بیش از 10 نفر دیگر، روی نتیجه بازی تاثیر می گذارند. علی کریمی و مجتبی جباری، کریمی شاید طی نود دقیقه فقط 3 دریبل مفید بزند اما همین 3 مورد می تواند عامل برد پرسپولیس شود. در سمت مقابل مساله جباری حیاتی تر است. شماره 8 استقلال اگر به بازی برسد، به طور کلی سرنوشت عوض خواهد شد. حضور او در زمین، بازیکنانی مثل برهانی و شریفات را هم وارد بازی خواهد کرد. اغراق نیست اگر بگوییم استقلال بدون جباری، بیش از یک بازیکن را از دست می دهد.



اسماعیل شریفات

ابراهیم شکوری

اگر به جای شریفات، هرکس دیگری هم بود (ولو یک بازیکن جوان)، احتمال برد شکوری و پرسپولیس در این منطقه از زمین، دور از ذهن بود. تنها شانس پرسپولیس برای این منطقه، بد بودن شریفات است. روز بد شریفات، آرزوی پرسپولیسی هاست چراکه معمولا در آن شرایط، عملکرد ضعیفی نشان می دهد. شانس بعدی پرسپولیس این است که شریفات پس از عبور از شکوری، ضربات نهایی اش را بد بزند. اتفاقی که دور از ذهن نیست!



کیانوش رحمتی

محمد نوری

برنده این دوئل، کسی است که روزش باشد. دربی رفت، روز رحمتی بود و استقلال بازی را برد. امروز هم هر کسی روزش قاشد، احتمالا در تیم برنده جای خواهد گرفت.



آرش برهانی

رضا نورمحمدی

در این قسمت، مهم بود و نبود جباری است. اگر جباری نباشد، به طور کلی صورت مساله پاک شده چون برهانی بازیکنی نیست که از عقب توپ بگیرد و آن قدر جلو بیاید که با نورمحمدی رو در رو شود. اگر جباری در زمین حاضر باشد، باتوجه به آخرین بازی هایی که از نورمحمدی دیدیم و از قضا تک تک آنها بد بود، برهانی می تواند روی فرصت تک به تک حساب کند.



میلاد میداودی

مجتبی شیری

اینجا هم اگر جباری بازی کند، مساله آسان می شود. اگر او بازی نکند، برنده کسی است که توپ زیر پایش نیست. شیری به طور کلی در زمان توپ نداشتن، خوب تکل می زند و خوب سر می زند اما وقتی توپ دارد، در زمینه پخش توپ بد عمل می کند و آن را به بازیکن حریف می دهد. پرس او از سوی میداودی، به نفع استقلال تمام خواهد شد.



محسن یوسفی

حمید علی عسگری

تجربه ثابت کرده بازیکن تکنیکی که دو دریبل اولش در دربی موفق باشد، خیلی به کار تیمش خواهد  آمد. محسن یوسفی فقط در این صورت می تواند دوئل را ببرد. البته او در صورت عقب ماندن بیش از حد مهدوی کیا یا علی عسگری، بازهم روزنه امیدی را خواهد دید. در کل با شناختی که از نمایش یوسفی در دربی های قبلی وجود دارد، می توان او را بازنده این نبرد دانست.



الونگ الونگ

حسین بادامکی

اگر بادامکی بازی کند قطعا پرسپولیس برنده این نبرد خواهد بود اما درصورتی که زارع بازی کند، کفه ترازو احتمالا به نفع استقلال، سنگینی خواهد کرد. زارع نه تنها توپ پخش کن نیست که حتی باتوجه به پاس های قطری بی مصرفش، بازی تیمش را خراب می کند. احتمال اینکه تعویض اول دو تیم از این منطقه باشد، کم نیست.



مهدی امیرآبادی

مهرداد اولادی

عملکرد اولادی در بازی های گذشته به خوبی نشان می دهد که برد در این قسمت با چه تیمی است. بیش از 800 دقیقه بازی و تنها یک گل، تنها کلمه فاجعه را لایق توصیف اولادی می کند. البته این احتمال وجود داردکه دربی، تبدیل به تنها بازی خوب این فصل اولادی شود. یا شاید یک بازی خوب برای آغاز تغییرات در او.



پژمان منتظری

علی کریمی

نه تنها پژمان منتظری که به طور کلی، استقلال هیچ بازیکنی را در سطح مهار علی کریمی ندارد. حتی اگر دربی روز بد کریمی باشد، باز هم نمی توان شانسی برای برد شماره 33 استقلال در این بازی قائل بود.



حنیف عمران زاده

هادی نوروزی

دوئل شمالی های قدرتمند دو تیم، احتمالا به نفع استقلال تمام خواهد شد. عمران زاده در 3 نمایش آخر برای استقلال، خوب عمل کرده و از نیم فصل اول تاریکش دور شده. اگر حنیف دوباره همان شاهکار بازی با صبا را به خرج دهد، غیر از نوروزی، هر بازیکن دیگری از پرسپولیس هم می توانند برنده این نبرد باشد. این نبرد ازجمله مواردی است که در عین ناچیز پنداشته شدن، تاثیر زیادی روی نتیجه بازی خواهد گذاشت.



میثم حسینی

غلامرضا رضایی

حسینی فعلا روی دور خوب بازی کردن است و از عهده مهار رضایی برمی آید. تنها شانس رضایی برای عبور از حسینی این است که خیلی بر این کار اصرار بورزد تا در نهایت حسینی اشتباه کند. شانس بعدی رضایی، نزدیک شدن به دفاع وسط های استقلال است. در آن شرایط حسینی دوئل مستقیمی با مدافع راست پرسپولیس خواهد داشت که بازهم در این نقطه برتری استقلال می چربد.

برچسب ها: فوتبال ، آزادی
نظرات بینندگان