کد خبر: ۲۳۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۲ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۰

دست در یک کاسه

بدون هيچ ملاحظه اي بر اين باورم كه تشتت و اختلاف و صف بندي هاي مختلف در درون جريان اصولگرايي منجر به پيروزي جريان فتنه و انحرافي خواهد شد. كساني كه با شعار ساكتين نيايند(بايد اين را بدانند) اگرسازوكار وحدت را مخدوش بكنند، عاملين فتنه خواهند آمد، خالقين فتنه خواهند آمد. در آن صورت ما بايد منتظر باشيم مالك اشترهاي علي برگردند شمشير را از زير خرخره معاويه ها بيرون بكشند و يك پيروزي مسلم به يك شكست مسلم تبديل بشود.

به گزارش شیرازه به نقل از مشرق--1- جريان اصلاحات يا جريان فتنه را به سه دسته مي توان تقسيم كرد. يكي دسته آنها تحريمي ها و راديكال هايشان هستند. اين جريان مي خواهد از انتخابات بستري براي ايجاد اغتشاشات، نافرماني هاي مدني و به تعبيري بي ثباتي ايران مبتني بر برنامه هاي امريكا در منطقه بسازد به همين دليل است كه ما از الان مي بينيم باز بحث تقلب در انتخابات و صيانت از آرا به طور پررنگي در داخل مطرح مي شود.

در خارج از كشور هم مي بينيم كه با اشاره امريكايي ها دعوت مي شوند به اينكه ايران را به يك پايگاه ناامن تبديل كنند، جنگ مسلحانه در ايران راه بيندازند و مدل ليبي را پيشنهاد كنند و به دنبال دادن وعده و وعيدهايي هستند كه ما اگر در فتنه سبز به صورت آشكار نيامديم، دليلش فلان موضوع بوده است. آنها به صورت غيرمستقيم ابراز مي كنند كه ما آماده ايم اين بار به صورت مستقيم از شما حمايت بكنيم. به هر حال ما يك جريان فتنه را داريم كه به نظر من اين جريان به صورت راديكاليستي عمل مي كند، به صورت خشونت آميز عمل خواهد كرد و ما آثار آن را از الان مي بينيم هم در درون و هم در بيرون. آنها به دنبال اين هستند انتخابات را به بستري براي ايجاد درگيري و اغتشاش در كشور تبديل كنند.

دقيقاً مدلي را كه در انتخابات سال ۸۸ شروع كردند را امروز كليد زدند به علاوه اينكه علناً حمايت هاي نظام سلطه را به صورت آشكارتري نسبت به گذشته جلب مي كنند. همين كه در آستانه انتخابات خانم كلينتون دعوت مي كند ايراني ها را براي بازتوليد اعتراضات در ايران و ايجاد فتنه، اغتشاشات و جنگ مسلحانه خود گوياي بسياري از نكات است.

2- دسته دوم از طيفهاي اصلاح طلب معتقد است كه ظرفيت هاي اصلاح طلبان را بي خود و بي جهت پاي جريان فتنه در انتخابات سال ۸۸ و اتفاقات پس از آن آورده اند. آنها معتقدند تا قبل از انتخابات سال ۸۸ ما اپوزيسيون «دولت» بوديم اما با فتنه ۸۸ تبديل به اپوزيسيون «نظام» شديم و جريان فتنه ما را از مخالفت با دولت به مخالفت با اصل نظام و حكومت اسلامي كشاند به همين دليل اصلاح طلبان كه در چارچوب نظام، مخالفت با دولت مي كردند، خارج از نظام با نظام مخالفت كردند و نظام در مقابل آنها قرار گرفت. اين گروه معتقدند بايد خروج از نظام را تبديل به ورود به نظام بكنيم و برگرديم به موضع قبل از فتنه ۸۸ كه اصل مخالفتمان مخالفت با دولت بود.

آنها هدفشان اين است كه مخالفت با نظام را به مخالفت با دولت تبديل بكنند با اين رويكرد اين گروه معتقد است بايد با تمام قوا در انتخابات شركت كرد. آنها حضور خود را در انتخابات پيروزي قلمداد مي كنند حتي بدون كرسي. آنها مي گويند حتي يك كرسي هم در مجلس آينده نداشته باشيم اما حضور در انتخابات داشته باشيم. اين به مثابه بازتوليد حيات سياسي ما در كشور است. اما اين حداقل هدف و استراتژي آنهاست ولي نكته استراتژيكي كه به آن مي انديشند گرفتن كرسي هاي زياد از مجلس است. در عين حال كه اين دسته با تحريمي ها هم بده بستان دارند.

گروه اول برنامه ريزي شان اين است كه با بحث هاي تحريم، زمينه مظلوم نمايي جريان اصلاحات را فراهم كرده و به همين وسيله فضاسازي گسترده اي عليه نظام انجام دهند و در كنار آن دسته دوم وارد شده و مهره هاي سفيد را وارد عرصه مي كنند و با مهره هاي سفيد عمليات انجام مي دهند. يعني بعد از گذر مهره هاي سفيد از شوراي نگهبان، دسته اول و دوم پشت آنها قرار مي گيرند و با آنها سعي دارند كه كرسي هاي مجلس را در اختيار بگيرند.

تحليلشان هم اين است كه اين بازي است كه اصولگرايان در شوراي دوم با ما انجام دادند يعني چراغ خاموش و موتور روشن حركت كردند، اختلافات را در اصلاح طلبان زياد كردند و خودشان بروز و ظهور علني نداشتند و القا كردند كه نمي خواهند در انتخابات شركت كنند و ما (اصلاح طلبان) به وزن كشي كشيده شديم و تقسيم قدرت كرديم و اصولگراها با يك ليست نامشخص غيرمطرح آمدند و بازي را بردند. آنها قصد دارند همان بازي را انجام دهند، چراغ خاموش و موتور روشن با تمام ظرفيت حركت مي كنند و از طرفي تمام ظرفيت ها را مي آورند و افرادي كه ظرفيتي براي اين جريان به حساب مي آيند و مي سوزند را زمينه تبليغات و مظلوم نمايي براي مهره هاي سفيد مي كنند و برنده مي شويم.

گروه سوم همان گروه هستند كه در جريان فتنه يا اصلاً همراهي نداشته اند مثل برخي از اصلاح طلباني كه در مجلس حضور داشتند يا مخالفت علني با اين جريان داشته اند يا ساكت بوده اند يا مواضع خيلي ضعيفي در همراهي با اين جريان گرفته اند. اينها همان روال قبل از انتخابات سال ۸۸ را در پيش گرفته اند و تلاش مي كنند كه با روحيه محافظه كارانه به اهداف خود دست پيدا كنند. كه البته در جلوه بيروني، دسته دوم و سوم دركنار هم هستند و در پشت صحنه، هر سه گروه دست در يك كاسه دارند.

3- بدون هيچ ملاحظه اي بر اين باورم كه تشتت و اختلاف و صف بندي هاي مختلف در درون جريان اصولگرايي منجر به پيروزي جريان فتنه و انحرافي خواهد شد. كساني كه با شعار ساكتين نيايند(بايد اين را بدانند) اگرسازوكار وحدت را مخدوش بكنند، عاملين فتنه خواهند آمد، خالقين فتنه خواهند آمد. در آن صورت ما بايد منتظر باشيم مالك اشترهاي علي برگردند شمشير را از زير خرخره معاويه ها بيرون بكشند و يك پيروزي مسلم به يك شكست مسلم تبديل بشود.

ما الان در منطقه، در جنبش وال استريت در كشورهاي اسلامي منطقه به زير خرخره نظام سلطه رسيده ايم و مالك اشترها شمشيرهايشان زير خيمه معاويه ها و عمروعاص هاست اگر مجلس نهم از پازل اصولگرايان حذف بشود نگراني اين را دارم كه تمام ظرفيت هاي به وجود آمده در داخل و خارج از دست برود. فكر كنيد در مجلس نهم عده اي بيايند و شعار نه غزه و نه لبنان سر بدهند، چه اتفاقي در منطقه و جهان خواهد افتاد؟ انقلابي كه امروز الهام‏بخش است و مديريت تحول در منطقه را به صورت دلخواه كسب كرده در درون مجلسش كساني بگويند استقلال، آزادي، جمهوري ايراني.

* عضو ستاد انتخابات جبهه متحد اصولگرايان تهران، نماينده مردم تهران

انتهای خبر/ص

نظرات بینندگان