کد خبر: ۲۴۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۵ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۰

آیت‌الله خامنه‌ای ذخيره خداوند براي انقلاب است

در مدرسه شهید مطهری، بنی صدر را دعوت كرده بودند تا كارهای آینده و سیاست هایش را توضیح دهد من بلند شدم و گفتم : آقای بنی صدر شما در یك كلمه به سوال من جواب بدهید تا همه خاطرشان جمع شود و همین جا به حضرت عالی رای بدهیم.

سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی در خاطره‌ای به نقل از حجت‌الاسلام سیدمحسن موسوی‌فرد نوشته است:

در مدرسه شهید مطهری، بنی صدر را دعوت كرده بودند تا كارهای آینده و سیاست هایش را توضیح دهد من بلند شدم و گفتم : آقای بنی صدر شما در یك كلمه به سوال من جواب بدهید تا همه خاطرشان جمع شود و همین جا به حضرت عالی رای بدهیم.

بنی صدر گفت ((سوالتان چیست))؟

گفتم : می خواهم بدانم نظر شما نسبت به ولایت وفقیه چیست؟

بنی صدر در جواب گفت :شما بچه ها در اجرای فرامین امام تند و افراطی هستید ولایت فقیه نباید جای استبداد را بگیرد انفلاب ما برای نابود كردن استبداد و خود كامگی بود در حالی كه به نظر من ، ولایت فقیه شاخه ای از استبداد است.

با سخنان بنی صدر جلسه متشنج شد و یكی از حاضرین احتمالا آقای ناطق بلند شد و گفت : این چه خرافاتی است كه می گویی؟ و در حالی كه داشت جلسه رو ترك می كرد، گفت : ((اینجا نشستن حرام است)) به دنبال او همه بلند شدند و رفتند و جلسه به هم خورد.

آقای خسرو شاهی و آقای توسلی از دست من بسیار ناراحت شدند و گفتند (( تو باعث شدی كه سخنرانی آقای بنی صدر به هم بخورد این همه سوال بود تو چرا این سوال را مطرح كردی))؟ گفتم : برای اینكه مشكل اصلی ما همین مسئله است این مسئله باید روشن شود و جا بیفتد این عمامه و لباس روحانیت هم كه شما پوشیده اید برای حمایت از ولایت است نه چیز دیگر

این اختلاف بین ما ادامه داشت بر سر همین مسئله ، ما قبل از بركناری بنی صدر جلساتی را برای براندازی وی داشتیم. جلسات شاخه ی روحانیت مبارز حزب (شاخه ای كه ما تشكیل داده بودیم) به طور سیار هربار در منزل یكی از اعضا برگزار می شد منزل دكتر بهشتی، دكتر روحانی،آقای ناطق ، آقای باهنر و بنده بعد از بركناری بنی صدر از ریاست جمهوری ، دكتر بهشتی اعضای هر دو شاخه ی مجمع روحانیت حزب را به باغی به نام باغ سبز در كرج دعوت كردند تا آنها را به هم نزدیك كنند و میانه ی آنها را به هم نزدیك كنند و میانه ی آنها را التیام ببخشند در همان جلسه درباره ی رئیس جمهوری بعدی هم صحبت شد. نظریات روی حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان مناسب ترین چهره برای ریاست جمهوری بود.

شهید مظلوم دكتر بهشتی فرمودند چهره ای مانند شخصیت آیت الله خامنه ای خداوند ذخیره كرده برای رهبری این انقلاب ، لذا اجازه بدهید محمد علی رجائی به عنوان رئیس جمهوری مطرح شود زیرا امتحان خود را داده است و همه قبول كرده اند كه محمد علی رجائی به عنوان رئیس جمهور مكتبی و انقلابی ملت شریف ایران مطرح شود

نظرات بینندگان