کد خبر: ۲۴۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۷ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۰

ابراز نگرانی شاباک اسرائیل از سقوط رژیم آل سعود

رئیس دستگاه امنیت داخلی رژیم صهیونیستی تاکید کرد که نگرانی‌های جدی در خصوص سقوط رژیم عربستان سعودی و برخی کشورهای عرب دیگر در خلیج فارس وجود دارد.


به گزارش شیرازه به نقل از فارس، یورام کوهن رئیس شاباک (دستگاه امنیت داخلی رژیم صهیونیستی) در سخنرانی خود در تل‌آویو در خصوص سقوط رژیم‌های عربی در منطقه مانند عربستان و کشورهای عربی خلیج فارس بشدت ابراز نگرانی کرد.

به گزارش روزنامه هاآرتص، کوهن در بخشی از سخنان خود به عربستان و کشورهای عربی دیگر اشاره کرد و با پرده برداشتن از احتمال سقوط رژیم سعودی در عربستان گفت: دقیقا نمی‌دانم چقدر زمان باید بگذرد تا مصر و تونس و لیبی به ثبات و زندگی در وضعیت دموکرات بازگردند. نگرانی‌های زیادی در خصوص سقوط رژیم‌های میانه‌رو دیگری مانند عربستان و کشورهای دیگر خلیج [فارس] هست.

کوهن با اشاره به تحولات داخلی این کشورها که آنان را میانه‌رو خواند، گفت: این کشورها شاهد تغییراتی داخلی هستند و برخی دیگر شاهد تحولاتی در خصوص دیدگاهشان به اسرائیل است.

وی وقوع جنگ در سال جاری میلادی را بعید دانست و علام کرد که احتمال آغاز جنگ علیه اسرائیل بسیار اندک است و تهدیدهایی که اسرائیل امسال با آن روبه‌روست از جانب ایران و برخی سازمان‌های دیگر است که وی آن را تروریستی خواند.



وی در بخشی دیگر در سخنان خود ایران را پرمشکل‌ترین کشور برای رژیم صهیونیستی خواند و تاکید کرد که سران ایران بر این عقیده هستند که نابودی اسرائیل یک ضرورت است اما این بدین معنا نیست که می‌توانند این کار را بکنند اما از لحاظ ایدئولوژیک آنان خواستار نابودی اسرائیل هستند.



رئیس شاباک تاکید کرد که تحولات اخیر خاورمیانه نشانه‌ای بر بی‌ثباتی آن یا وجود آتشفشانی آماده انفجار است و با همه بی‌ثباتی که در منطقه هست، اما احتمال بروز جنگ در منطقه بسیار اندک است.

 

انتهای خبر/ک

نظرات بینندگان