کد خبر: ۲۴۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۵ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۰

فرمانده گروهک «ارتش آزاد سوریه» بازداشت شد

منابع مطلع اعلام کردند که ارتش سوریه یک افسر فراری ارتش خود را که با ترکیه و گروهک‌های مسلح همکاری می‌کرد و از موسسان گروهک مسلح تروریستی «ارتش آزاد سوریه» است، بازداشت کرده‌اند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، یک منبع آگاه در آنکارا پایتخت ترکیه اعلام کرد که ارتش سوریه موفق شده است ریاض الاسعد افسر فراری خود را که به ترکیه گریخته بود بازداشت کند.

پس از تشکیل گروهکی از افراد مسلح تروریست در خاک ترکیه علیه سوریه موسوم به «ارتش آزاد سوریه»، ریاض الاسعد فرمانده آن تعیین و اعلام شد که این گروهک تا سرنگونی نظام سوریه به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

پایگاه خبری دام‌پرس سوریه، روز گذشته اعلام کرد که ارتش سوریه ریاض الاسعد را که سرهنگ سابق ارتش سوریه بود و از موسسان ارتش آزاد سوریه به شمار می‌رود، در شهرک کفر تخاریم در استان ادلب (هم‌مرز با ترکیه) بازداشت کرده است.

پایگاه خبری شبکه المنار لبنان نیز شب گذشته به نقل از یک منبع آگاه سوری اعلام کرد که ارتش سوریه صیدی گرانبها به دست آورده است.

دام‌پرس افزود: منابع متعدد خبری دو شب گذشته از عملیات نظامی امنیتی گسترده ارتش سوریه در نزدیک مرزهای ترکیه خبر داده بودند.

اخیرا نیز خالد العبود نماینده پارلمان سوریه نیز با تایید بازداشت ۴۹ عنصر اطلاعاتی ترکیه در خاک سوریه، تاکید کرده بود که ارتش سوریه سرانجام ریاض الاسعد را به سوریه بازخواهد گرداند.

انتهای خبر/ص

نظرات بینندگان