کد خبر: ۲۴۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۸ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۰

جزئیات توطئه جدید قطر و آمریکا علیه سوریه و ایران

هفته نامه فلسطینی المنار در افشاگری خود جزئیات نشست مقامات آمریکایی، رژیم صهیونیستی و قطری را در واشنگتن منتشر کرد که نشان می‌دهد آن‌ها توطئه جدیدی را علیه سوریه در 20 بند تهیه و تصویب کرده‌اند. بخشی از این نشست و توطئه به ایران اختصاص دارد که به نوشته المنار، رژیم آل سعود با همدستی رژیم صهیونیستی برای اعزام مزدور، خرابکار و جاسوس به ایران تلاش می‌کند.

این هفته نامه در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد پیشنهاد دوحه درباره اعزام نیروهای عربی به سوریه به معنای آن است که برای تداوم بحران در این کشور تلاش می‌شود. پیشنهاد قطر برای اعزام نیروهای عربی به سوریه یک نیرنگ آمریکایی واسرائیلی است که در سفر مشکوک نخست وزیر قطر به آمریکا طراحی و به وی ابلاغ شده است. این سفر با تحرکات مشکوک نبیل العربی دبیرکل اتحادیه عرب و عمرو موسی دبیر کل سابق این اتحادیه و سفر آن‌ها به تعدادی از کشورهای عربی همزمان شده است. این دو نفر در سفر به کشورهای عربی تلاش کرده‌اند طرح قطر و عربستان را برای اعزام نیروهای عربی تبلیغ کنند. علاوه بر این که این پیشنهاد با سفر امیر قطر به شماری از کشورهای عربی و ترغیب آن‌ها برای برقراری روابط دیپلماتیک با اسرائیل همزمان شده است.

المنار به جزئیات دیدار خطرناک و مشکوک حمد بن جاسم نخست وزیر قطر با مقامات آمریکایی و مسؤولان امنیتی اسرائیلی در واشنگتن دست یافته است. حمد پس از آن به آمریکا سفر کرد که گزارش‌هایی مبنی بر شکست توطئه علیه سوریه و نزدیک شدن رهبری سوریه به حل و فصل بحران و موفقیتش در خنثی کردن طرح خونین علیه ملت سوریه موفق شد.

این گزارش‌ها، سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و وزیر خارجه این کشور را بر آن داشت تا حمد بن جاسم را به واشنگتن احضار کنند. وی در سفر به واشنگتن اختیار آن را نیز داشت که از طرف مقامات سعودی صحبت کند. جاسم پس از ورود به واشنگتن بلافاصله به ساختمان وزارت خارجه آمریکا برده شد و در آن‌جا نشستی به ریاست هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا با حضور مقامات امنیتی آمریکایی و حضور دو تن از مقامات شورای امنیت ملی اسرائیل برگزار شد.

مقامات آمریکایی و اسرائیلی در این نشست حمد و امیرقطر را به علت شکست در جنگ افروزی طایفه‌ای در سوریه سرزنش کردند. حمد بن جاسم در این نشست مهلت اضافی خواست تا توطئه جدیدی علیه سوریه به راه انداخته شود. نخست وزیر قطر در این سفر تاکید کرده بود کشورش میلیاردها دلار دیگر برای خرابکاری در سوریه اختصاص خواهد داد. حمد بن جاسم در این نشست گفته بود حکام قطر و عربستان و همه کشورهای عرب خلیج فارس با خطر بزرگ و چالش‌های هولناکی روبرو هستند و موفقیت ملت و دولت سوریه در مقابله با طرح آمریکا، اسرائیل، کشورهای عرب خلیج فارس، ترکیه و اروپا به معنای از بین رفتن نظام‌های عرب خلیج فارس است.

وی در این نشست پیشنهادهایی را برای ایجاد درگیری در لبنان و فشار به فلسطینیان مطرح کرده است. کلینتون در این نشست گفته است ناظران عرب امکان دارد گزارشی به نفع نظام سوریه منتشر کنند. او همچنین درباره تعهد حمد بن جاسم درباره به خدمت‌گیری همه ناظران یا بیش‌تر آنان برای آن که گزارش‌های از پیش تهیه شده ارائه دهند، ابراز تردید کرده بود. مقام اسرائیلی نیز در این نشست پیشنهاد توطئه جدیدی را با توجه به ناتوانی شورای امنیت سازمان ملل در تصمیم‌گیری درخصوص مداخله نظامی در خصوص سوریه ارائه کرده بود.

این مقام اسرائیلی از حمد بن جاسم سؤال کرده بود دوحه در متقاعد کردن برخی کشورهای عربی برای اعزام نیرو به سوریه و اجرای دستورات مربوط به مأموریت‌های حقیقی یعنی حمایت از تروریست‌ها و افراد مسلح و هماهنگی با آن‌ها و مجهز کردن آنان به دستگاه‌های پیشرفته‌تر ارتباطاتی و تماس با ایستگاه‌های ویژه ایجاد شده در خاک ترکیه و در شمال لبنان چقدر توانایی دارد. کلینتون در این نشست ضمن حمایت از طرح اسرائیل خاطر نشان کرده بود افراد مسلح اکنون با خطر مواجهند و نظام سوریه همچنان قوی است و می‌تواند اوضاع را در هر لحظه‌ای به نفع خود تغییر دهد.

نخست وزیر قطر در این نشست از موضع رسمی مصر و عراق ابراز نگرانی و درخواست کرده بود قاهره و بغداد تحت فشار قرار گیرند و قطر و عربستان کمک کنند تا اوضاع در مصر همچنان بی‌ثبات باقی بماند. نخست وزیر قطر همچنین اطمینان داده است که عربستان برای حمایت از هسته‌های تروریستی و فعال نگاه داشتن آنان در عراق تلاش می‌کند و در عین حال پرویز مشرف رئیس جمهور سابق پاکستان نیز که در عربستان اقامت دارد برای تشدید انفجارها در پاکستان در تلاش است و ریاض با کمک سازمان‌های امنیتی اسرائیلی به جذب مزدور و تروریست و جاسوس برای اعزام آنان به ایران تلاش می‌کند. حمد بن جاسم بار دیگر سعد حریری نخست وزیر سابق لبنان و رئیس فراکسیون المستقبل را در مجلس این کشور به ناتوانی در شعله ور کردن عرصه در لبنان متهم کرد.

منبع : هفته نامه پرتو سخن

نظرات بینندگان