کد خبر: ۲۵۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۸ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۰

برپایی نمایشگاه ایلات و عشایر استان فارس در جهرم ا

رییس دانشگاه جهرم از برگزاری نمایشگاه ایلات و عشایر استان فارس به همت کانون ایلات این دانشگاه خبر داد و گفت: غرفه های صنایع دستی، لباس محلی و عکس در این نمایشگاه بر پا می شود.

دکتر بهرام شعبانی، رییس دانشگاه جهرم گفت: نمایشگاه ایلات و عشایر فارس شامل ایل قششقایی،عرب خمسه،باصری وایل لر از دوشنبه جاری به مدت سه روز به همت کانون ایلات دانشگاه جهرم و همکاری موسسه علمی، فرهنگی و هنری جامعه عشایر جهرم آماده پذیرایی از علاقمندان خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه عرضه مستقیم صنایع دستی ایلات ارائه می شود، افزود: غرفه های صنایع دستی، لباس محلی، عکس، پوستر و کتاب و موسیقی محلی عشایر در این نمایشگاه ارائه و در معرض دید همشهریان قرار گرفته است.

 

دکتر شعبانی ضرورت آگاهی مردم و دانشجویان از نحوه زندگی عشایر را از اهداف برپایی این نمایشگاه دانست و خاطرنشان کرد: در نمایشگاه ایلات و عشایر فارس، پخت نان، غذای محلی و لبنیات به صورت زنده اجرا می شود.

 

رییس دانشگاه جهرم اظهار داشت: باید از فرهنگ عشایر به عنوان سرمایه بزرگ اجتماعی به نحو شایسته استفاده کنیم و به این منظور لازم است فرهنگ عشایر و تنوع آن را یک فرصت بزرگ برای نظام قلمداد کرد.

 

پایان پیام/

نظرات بینندگان