کد خبر: ۲۵۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۰

فارس آخر هفته بارانی می‌شود

معاون اداره کل هواشناسی فارس از بارش‌های قابل ملاحظه باران در روزهای پایانی هفته در این استان خبر داد.

اردشیر افشاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: با نفوذ سامانه بارشی که اواخر فردا چهارشنبه از سمت غرب وارد فارس می‌شود شاهد افزایش ابر و آغاز بارش‌ها در این استان تا عصر روز شنبه هستیم.

وی ادامه داد: بر این اساس، بارش‌ها از بعداز ظهر پنج‌شنبه از سمت غرب به سمت نواحی مرکزی و شمالی حرکت کرده و بارش در این مناطق آغاز می‌شود.

این مسئول ابراز داشت: همچنین این سامانه از اواخر روز پنج‌شنبه و جمعه در تمام استان فراگیر شده و در شرق و جنوب فارس بارش‌ها نیز شدت می‌گیرد.

افشاری با بیان اینکه این سامانه تا بعد از ظهر شنبه آینده در این استان فعال است ابراز داشت: پس از پایان بارش‌ها از اوایل هفته آینده دمای هوا بین سه تا هشت درجه کاهش می‌یابد.

معاون اداره کل هواشناسی استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت آخرین بارش‌ها در شهرستان‌های استان فارس اشاره کرد و افزود: تا 25 بهمن ماه جاری بیشترین بارندگی به ترتیب در سپیدان با بارش 8،618، ممسنی 3،441، درودزن 5،386 و کازرون 8،334 بوده است.

افشاری تصریح کرد: با این آمار شاهد رشد 96 درصدی باران در سپیدان، 84 درصدی ممسنی، 109 درصدی درودزن و 49 درصدی کازرون در مقایسه با مدت مشابه پارسال بوده‌ایم.

وی ادامه داد: شهرهای لامرد با بارش 43،3، لار 46،1، زرین دست 58،5 و آباده 61،8 به ترتیب با کاهش 75 درصدی 68 درصدی 78 درصدی و 21 درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال مواجه بوده‌اند.

معاون اداره کل هواشناسی فارس ادامه داد: در سال جاری به طور متوسط بارش باران در این استان 168 میلی متر و میانگین بارش درازمدت نیز 194،4 بوده است.

افشاری تصریح کرد: با این آمار تا 25 بهمن ماه جاری نسبت به مدت مشابه پارسال 10 درصد کاهش بارش و نسبت به میانگین درازمدت 14 درصد کاهش داشته‌ایم.

 

انتهای خبر/ک

نظرات بینندگان