کد خبر: ۲۵۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۲ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۰

بازخورد حضور مهاجرانی در جشن سعودی ها

رئیس کمیته امنیت داخلی مجلس گفت: اپوزیسیون نظام در داخل و به ویژه در خارج از کشور به آن چنان فلاکت و بدبختی افتادند که دست به گدایی به سوی حاکمان مستبد دراز می‌کنند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، پس از حضور مهاجرانی در ضیافت پادشاه سعودی، واکنش ها متعددی نسبت به این اتفاق نشان داده شد.

مدعیان دموکراسی دست گدایی به سوی دیکتاتورهای مرتجع دراز کرده اند

پرویز سروری نماینده مردم تهران و رئیس کمیته امنیت داخلی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور عطاءالله مهاجرانی و علیرضا نوری‌زاد در ضیافت شاه سعودی، این موضوع را نمایش بزرگ پیروزی انقلاب اسلامی ایران دانست.

وی افزود: کسانی که تا دیروز مدعی تلاش برای ارتقای دموکراسی در ایران بودند و اعتقاد داشتند که در ایران استبداد و دیکتاتوری وجود دارد و خودشان را مبشر آزادی و حقوق بشر و دموکراسی و نماد حقوق بشر در ایران می‌دانستند، امروز دست به دامن پادشاه کشوری می‌شوند که بانوان در آنجا حق رانندگی ندارند و حتی در آن کشور پارلمانی وجود ندارد و پارلمان فرمایشی وجود دارد.

رئیس کمیته امنیت داخلی مجلس در ادامه تأکید کرد: عربستان در منطقه دیکتاتورترین و مستبدترین حکومت را تشکیل داده و شیعیان در این کشور در بدترین وضعیت ممکن قرار دارند.

وی اضافه کرد: این افراد امروز برای مبارزه با ایران اسلامی زیر نظر عربستان قرار می‌گیرند، در حالی که در جمهوری اسلامی ایران، مردم نقش کلیدی در سرنوشت نظام دارند و در ۲۲ بهمن نیز با حضور گسترده، علاقه خود را به انقلاب و نظام نشان دادند.

سروری بر همین اساس یادآور شد: این مسئله نشان می‌دهد که اپوزوسیون نظام در داخل و به ویژه در خارج از کشور به آن چنان فلاکت و بدبختی افتاده که دست به گدایی به سوی حاکمان مستبد دراز می‌کند تا با هماهنگی با سیا و موساد، ظرفیت‌های علمی ما را مورد بهره‌برداری قرار دهد.

وی متذکر شد: به نظر می‌رسد آنقدر حلقه فشار بر عربستان سعودی تنگ‌تر شده که احساس می‌کند هر روز در منطقه در محاصره نیروهای انقلاب قرار می‌گیرد و کشورها یکی پس از دیگری از او جدا می‌شوند و کشورهایی که تا دیروز با عربستان بودند، امروز به کشورهای بر عربستان تبدیل شده‌اند.

"در حال حاضر شرق عربستان در حال خیزش اسلامی است و همه این موارد نشان می‌دهد که آنان درک درستی از موضوع دارند و می‌دانند که همه تحولات منطقه ریشه در ایران دارد، از این رو تلاش می‌کنند به اپوزیسیون مطرود که هیچ پایگاهی در ایران ندارند، اکتفا کنند."

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با فارس تصریح کرد: این مسئله نشان می‌دهد، ظرفیت‌های مردمی آنقدر در ایران توسعه یافته که آنان به این نتیجه رسیدند باید با سرمایه‌گذاری‌های هنگفت، جلوی آن را بگیرند.

پرویز سروری در خاتمه تأکید کرد: بعید است این اقدامات کلیشه‌ای بتواند بر روند رو به رشد اسلام‌خواهی و آزادی‌خواهی در مردم تأثیری داشته باشد.

دریوزگی مهاجرانی در دربار سعودی یادآور گدایی منافقین از صدام است



حسین شیخ‌الاسلام مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات رژیم عربستان سعودی علیه ملت‌های منطقه گفت: رژیم عربستان فاشیست‌ترین رژیمی است که امروزه می‌توان در سطح جهان پیدا کرد، این رژیم نژادپرستی را علنی کرده و در این جهت صراحتاً گام بر می‌دارد.

وی افزود: اقدامات آل‌سعود تا جایی پیش رفته که امروزه این خانواده، کشور عربستان را نیز به نام خود کرده‌اند و نام این کشور را، به نام "عربستان سعودی" تغییر داده‌اند.

مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس تصریح کرد: کسانی که در این خانواده متولد می‌شوند، دارای حقوق مادی و معنوی خاصی هستند، از طرفی سمت‌های سیاسی و مهم حکومتی عربستان نیز فقط به این خانواده تعلق دارد و هیچ کس نمی‌تواند این سمت‌ها را تصاحب کند.

شیخ الاسلام اضافه کرد: آل‌سعود حتی در جنگ‌های 33 روزه و 22 روزه نیز علیه ملت‌های لبنان و فلسطین اقدام کرده و به طور غیر مستقیم کشتار مسلمانان لبنان و غزه را نیز تأیید کرد.

"به جز همه این موارد اعزام نیروهای سعودی به بحرین، دخالت در امور داخلی این کشور و سرکوب قیام ضد دیکتاتوری ملت بحرین نیز برگ دیگری از کارنامه جنایت‌بار آل‌سعود است."

وی در ادامه این گفت‌وگو خاطرنشان کرد: با همه این عملکرد سیاه و همراه با خیانت‌کارانه خاندان سعودی و رژیم حاکم بر عربستان، در روزهای گذشته علیرضا نوری‌زاده و عطاء‌الله مهاجرانی که سوابق روشنی در کمک به رژیم انگلیس و همکاری با شبکه ضد ایرانی بی‌بی‌سی دارند، از حاکمان جنایت‌کار عربستان گدایی هم کرده‌اند.

مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس ادامه داد: البته نوری‌زاده و مهاجرانی پیش از این نوکری خود به رژیم سلطنتی انگلیس را هم اثبات کرده بودند، ولی گدایی و دست درازی این فتنه‌گران در برابر رژیمی که قاتل مسلمانان بحرین و یمن است، وطن فروشی آشکار است.

شیخ‌الاسلام در پایان با بیان اینکه نوری‌زاده و مهاجرانی که مدعی آزادی، دموکراسی و حقوق‌بشر هستند، چطور توانستند جلوی پادشاه جنایت‌کار سعودی دست‌ دراز کنند، تأکید کرد: بهتر است که فتنه‌گران از عاقبت منافقین درس بگریند چرا که روزی مسعود رجوی و اعضای دیگر گروهک تروریستی منافقین با صدام حسین دیدار کرده و از وی گدایی کرده بودند، اما سرانجام پس از سال‌ها وطن‌فروشی به جز ذلت چیزی عاید آنها نشد.

حضور وزیر خاتمی در دربار سعودی ماهیت واقعی فتنه‌گران را علنی‌تر کرد

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به برگزاری اجلاس "الجنادریه" در عربستان سعودی و حضور علیرضا نوری‌زاده و عطاءالله مهاجرانی در این اجلاس گفت: افرادی که از انقلاب روی برگردانده و به خون پاک شهدا خیانت کرده و به خارج از کشور رفتند، طبیعی است که در چنین مسیری هم قرار می‌گیرند که به دولت دیکتاتور عربستان هم پناه می‌برند.

وی در این زمینه افزود: رژیم عربستان، رژیمی است که به آمریکا و اسرائیل خدمت کرده و تمام قدرت خود را علیه ملت مقاوم سوریه بسیج کرده است و از طرفی هم به مردم مظلوم بحرین حمله کرده و ملت مقاوم این کشور را به خاک و خون می‌کشد.

رئیس کمیسیون امنیت مجلس تصریح کرد: حضور نوری‌زاده و مهاجرانی در این اجلاس، سیاست خصمانه عربستان نسبت به ملت ایران را علنی کرد اما اینگونه اقدامات تاثیر بر نظام مقتدر اسلامی ندارد.

بروجردی اضافه کرد: حضور نوری‌زاده و مهاجرانی در جشنواره الجنادریه صفحه سیاه دیگری بر صفحات سیاه زندگی این افراد بخصوص مهاجرانی که روزگاری در ایران مسئولیت برعهده داشت، رقم زد و در واقع ماهیت واقعی آنها را نشان داد.

 

انتهای خبر/ک

نظرات بینندگان