کد خبر: ۲۵۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۴ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۰

حذف 20 درصد صنایع فارس از لیست آلاینده‌ها

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس گفت: بیش از 20 درصد از صنایع این استان، از لیست صنایع آلاینده حذف شدند.
خبرگزاری فارس: حذف 20 درصد صنایع فارس از لیست آلاینده‌ها

به گزارش شیرازه به نقل از خبرگزاری فارس، حسینعلی ابراهیمی کارنامی بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: بیشتر صنایع بزرگ این استان در حال حاضر با لحاظ قوانین و استانداردهای زیست‌محیطی در فارس فعال هستند.

وی افزود: این صنایع بزرگ، پیشرفته و فعال می‌توانند به شدت آلوده‌کننده باشند اما با رعایت استانداردهای زیست‌محیطی و قوانین ویژه پیشگیری از بروز آلاینده‌ها بدون هیچگونه تبعات آلودگی حاصل از صنعت، فعال بوده و فعالیت تعدادی از آن‌ها با راه‌اندازی سیستم (online) پالایش لحظه‌ای، اندازه‌گیری به صورت مستقیم و شبانه‌روزی در این اداره کل کنترل و نظارت می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: با همکاری و مشارکت صاحبان این صنایع در راستای رعایت اصول و مقررات زیست‌محیطی و بهداشت و سلامت مردم، از ورود انواع آلودگی‌های زیست‌محیطی و خطرناک به محیط جلوگیری شده و دسترسی به سیستم پایش لحظه‌ای اندازه‌گیری میزان پارامتر آلاینده‌ها را در هر لحظه از شبانه‌روز برای ما امکان‌پذیر ساخته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس در ادامه تصریح کرد: با این وجود در صورت بروز هر نوع آلودگی از سوی صنایع آلاینده این اداره کل با آن‌ها برخورد قانونی می‌کند چراکه حفظ محیط زیست و سلامت مردم مهم‌ترین هدف است و تمام صنایع برای شروع فعالیت و ادامه روند کار خود باید اصول و مقررات زیست‌محیطی را رعایت کنند.

وی همچنین گفت: طبق تبصره یک ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده، هر سال صنایع آلاینده در لیستی قرار می‌گیرند که مشمول عوارض آلایندگی می‌شوند.

کارنامی اضافه کرد: در سال گذشته 46 واحد آلاینده در این لیست قرار داشت اما از ابتدای سال جاری با تلاش کارشناسان و متخصصان بخش محیط زیست انسانی این اداره کل با بررسی مستمر وضعیت صنایع و همکاری خوب آنها در مورد نصب سیستم کنترل آلودگی هوا، سیستم کنترل فاضلاب و اصلاح فرآیند سیستم‌های کنترلی که در صنایع صورت گرفته است، بیش از 20 درصد از صنایع این استان از لیست صنایع آلاینده حذف شدند.

وی خاطرنشان کرد: ما به توسعه این استان علاقه داریم و انتظارمان این است که تمام دستگاه‌های متولی صنعت به توسعه پایدار توجه ویژه‌ای داشته باشند تا با تحقق اهداف این نوع توسعه، شاهد به حداقل رسیدن اثرات تخریبی اجرای پروژه‌ها در سطح استان فارس باشیم.

 

انتهای خبر/ک

نظرات بینندگان