کد خبر: ۲۵۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۰

مدال پرافتخار بسيج از همه عناوين و سمت ها والاتر است

دکتر خدائيان رئيس کل دادگستري استان فارس در اولين نشست شوراي عالي سازمان بسيج حقوقدانان گفت : هر کس مدال پرافتخار بسيج را به گردن بياويزد ديگر به دنبال مقام و عنوان نيست و این خود از همه عناوين و سمت ها والاتر است.

به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومي دادگستري استان فارس در اين نشست که با حضور دکتر مسعود اخوان فرد مسئول سازمان بسيج حقوقدانان کشور برگزار شد در خصوص گستره فعاليت هاي اين سازمان وبرگزاری جلسات و همچنين تعیین دبيرخانه سازمان تصميماتي اتخاذ گرديد.

در اين نشست رئيس کل دادگستري استان فارس ضمن تقدير از حضور با شکوه مردم ايران در راهپيمايي يوم اله 22 بهمن با اشاره به تعبير تاريخي حضرت امام در خصوص بسيج و فرمايش ايشان مبني بر اينکه « بسيج لشکر مخلص خداست» گفت: هر کس مدال پرافتخار بسيج را به گردن بياويزد ديگر به دنبال مقام و عنوان نيست و حضور در اين لشکر مخلص خود از همه عناوين و سمت ها والاتر است.

دکتر ذبيح اله خدائيان در ادامه افزود: از زماني که اين شجره طيبه در کشور اسلامي ما ريشه زد اقشار و گروه هاي مختلفي با پيوستن به بسيج به نقش آفريني پرداختند که در اين بين جاي سازمان بسيج حقوقدانان خالي به نظر مي رسيد که با تلاش و همکاري متقابل مجموعه قضايي ، کانون وکلا ، کارشناسان و جامعه دانشگاهيان و همت سازمان بسیج مستضعفین اين امر مهم واقع گرديد و از سال 88 هسته اوليه تشکيل سازمان بسيج حقوقدانان شکل گرفت.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان فارس  با اشاره به خطرات جنگ نرم دشمن و اثرات مخرب آن در جامعه اسلامی ما خاطر نشان ساخت: در چنين عرصه اي که دشمن با کمترين هزينه در جنگ نرم خود بيشترين لطمات را به جامعه وارد مي سازد قشر نخبه کشور مي تواند با انسجام در قالب هاي مختلف تدابير دفاعي فرهنگي مناسبي بيانديشدو در اين بين فلسفه تشکيل بسيج حقوقدانان بيش از پيش در راستاي همين اهداف مفيد و مؤثر خواهد بود.

در ادامه نيز رئيس سازمان بسيج حقوقدانان کشور ضمن تقدیر از  انتخاب شایسته دکتر خدائيان به عنوان مسئول سازمان بسيج حقوقدانان فارس به تبيين جايگاه سازمان بسيج در مقطع حساس کنوني پرداخت.

دکتر مسعود اخوان فرد با اشاره به عمليات شديد رواني دشمن تاکید کرد هدف ، توجه به حضور حداکثري مردم و تبيين شاخص ها و آگاه سازي عمومي است که اين امر براي سازمان بسيج يک تکليف شرعي و قانوني است.

وي خواستار بهره گيري از همه ظرفيت ها در راستاي افزايش حضور حداکثري مردم و قانون مداري در انتخابات و لبيک به فرمايشات مقام معظم رهبري دانست.

 در اين نشست همچنين معاون علمي و پژوهشي سازمان بسيج حقوقدانان کشور نيز طي سخناني با اشاره به ناهنجاري هايي که از توليدات و راهبردهای آمریکا نشات گرفته است گفت تنها مجموعه ای می تواند با اهداف خصمانه دشمنان مقابله نمايد بسيج است و اگر بتوانيم در چهارچوب مشخص ، غناي محتوايي خود را تقويت نماييم آينده نظام را تأمين و توسعه بخشيده ايم.

 سرهنگ حميد ابيا افزود: تشکيل هر شوراي عالي در قالب بسيج اقشار مي تواند نقش يک اتاق فکر و هدايت سازمان را به عهده داشته باشد.

 وي خاطر نشان کرد با توجه به پتانسيل هاي موجود در جامعه حقوقي کشور و به خصوص استان فارس مي توانيم با تشکيل همايش ها و نشست هاي هم انديشي در زمينه ها و محورهاي مختلف حقوق جزا، حقوق بين الملل ، حقوق خصوصي و حقوق عمومي به عنوان بازوي ولايت دلسوزانه فعاليت نمائيم.

سرهنگ حسيني دبير سازمان بسيج حقوقدانان فارس نيز در ابتداي اين نشست به بيان گزارشي از عملکرد دو ساله سازمان بسيج حقوقدانان فارس پرداخت و از عضوگيري بسيج حقوقدانان از ميان اقشار مختلف قضات، وکلا ، کارشناسان و مشاوران حقوقي و جامعه دانشگاهيان خبر داد.

وي افزود: تاکنون دو کانون ويژه سازمان بسيج حقوقدانان در کانون وکلاي دادگستري و مرکز مشاوران حقوقي ماده 187 فارس تشکيل شده است و در برنامه هاي سال 91 کانون هاي این سازمان در شهرستان هاي استان فارس توسعه خواهند يافت.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان