کد خبر: ۲۵۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۸ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۰

ادعاي مخابرات درباره تخليه كد 0933 از سوي ايرانسل

مدير كل روابط عمومي شركت مخابرات ايران گفت: با توجه به اين‌كه كد 0932 در اختيار تالياست، به احتمال زياد كد 0933 را هم رزرو كرده‌ است كه به دنبال مستندات مربوطه در اين زمينه هستيم.

به گزارش شیرازه به نقل از ایسنا: داوود زارعیان مدير كل روابط عمومي شركت مخابرات ايران - در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: اگر بعد از بررسي‌ها مشخص شود كه كد 0933 در رزرو و اختيار تالياست، بايد اين‌ كد توسط ايرانسل تخليه شود.

وي افزود: بعد از اين مرحله اين موضوع را به رگولاتوري اعلام مي‌كنيم و پس از آن، اگر كساني به ثبت‌نام در اين كد اقدام كرده باشند، بايد كارهاي تخليه اين‌كد انجام شود.

مدير كل روابط عمومي شركت مخابرات ايران هم‌چنين اظهار كرد: سوابق اين موضوع را بررسي مي‌كنيم و بعد از به نتيجه رسيدن و جمع‌آوري مستندات، اقدامات مورد نياز را انجام خواهيم داد.

اظهارات زارعيان در حالي است كه مدير كل روابط عمومي ايرانسل در اين باره به خبرنگار ايسنا اظهار كرد: سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي كشور به‌عنوان متولي نامبرينگ و سياست‌گذاري اين حوزه، نامبرينگ‌ حوزه ارتباطات کشور را مديريت و سياست‌گذاري مي‌كند و كد 0933 و اصولا نامبرينگ کليه اپراتورهاي کشور هم با سياست‌گذاري سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي و پرداخت هزينه‌هاي مربوطه از سوي اپراتور اختصاص مي‌يابد و اپراتور نقشي در انتخاب شماره ندارد.

به گفته آرش كريم‌بيگي بديهي است ايرانسل در چارچوب پروانه صادره، خود را به رعايت و اجراي كليه مصوبات سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي و كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات ملزم مي‌داند.

همچنين معاون بررسي‌هاي فني و صدور پروانه سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي در اين باره به ايسنا گفت: ما كد 0933 و 0930 را به ايرانسل واگذار كرديم و اين موضوع در پروانه شركت مخابرات قيد شده است، به اين صورت كه در بند 1 پيوست سه اين پروانه اشاره شده كه صرفا كد 0932 مربوط به تالياست و تاليا نيز به عنوان پيمانكار مخابرات مشغول به فعاليت است.

لطف‌الله سبوحي اظهار كرد: مسائلي كه احيانا قبل از صدور پروانه مطرح شده بود، ملاك عمل نيست و ما قبول نداريم و بايد بر اساس مواردي كه در پروانه وجود دارد عمل شود.

وي تاكيد كرد: ايرانسل نيز با هماهنگي سازمان تنظيم مقررات ارتباطات از اين ظرفيت شماره‌گذاري استفاده مي‌كند.

سبوحي در ادامه اظهار كرد: تاليا مي‌تواند 10 ميليون شماره را پشتيباني كند كه در حال حاضر فكر مي‌كنم زير يك ميليون مشترك دارد.

معاون سازمان تنظيم مقررات درباره نظارت بر روند فعاليت تاليا اظهار كرد: البته ما در چارچوب پروانه شركت مخابرات ايران برروي فعاليت تاليا نيز نظارت مي‌كنيم و موارد در پروانه قيد شده است.

 انتهای خبر/ص

نظرات بینندگان