کد خبر: ۲۵۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۷ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۰

رشد حدود 52 درصدی اعتبارات سال 91 فارس

استاندار فارس از رشد حدود 52 درصدی اعتبارات سال آینده این استان خبر داد.

به گزارش شیرازه به نقل از خبرگزاری فارس از شیراز، حسین صادق عابدین که بعد از ظهر امروز در ستاد اطلاع‌رسانی  نمایشگاه «ما توانسته‌ایم» در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس اظهار داشت: افزایش اعتبارات این استان نشان دهنده این است که حدود 11 درصد نسبت به رشد متوسط کشور بالاتر است.

استاندار فارس با بیان اینکه در حال رایزنی برای افزایش اعتبارات استان فارس هستیم ادامه داد: این استان در طرح‌های سد، راه آهن و زیرساختی از وضعیت مطلوبی در اعتبارات سال آینده برخوردار است.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار فارس مبنی بر برنامه‌های سال آینده استانداری ابراز داشت: در سال آینده برای تکمیل زیرساخت‌های این استان برنامه‌ریزی جدی شده و این مهم مورد توجه قرار می‌گیرد.

صادق عابدین با اشاره به اینکه فارس تا سال گذشته به خط ریلی کشور متصل نبود، تصریح کرد: در حال حاضر بزرگ‌ترین طرح‌های راه‌آهن کشور را در فارس در دست اجرا داریم.

وی بیان کرد: اجرای طرح‌های راه و بزرگراه در استان و برخی مصوبات دولت در ورزش نیز مغفول واقع شده که در این زمینه برنامه‌ریزی لازم برای سال آینده صورت می‌گیرد.

استاندار فارس ادامه داد: به زودی نیز اعتبار 5 میلیارد تومانی وزارت ورزش و جوانان در اختیار قرار می‌گیرد و امیدواریم که حرکت خوبی در زیرساخت‌های ورزشی داشته باشیم.

استاندار فارس در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار فارس مبنی بر راکد شدن فعالیت‌های امور جوانان در استان فارس پس از ادغام تربیت بدنی و امور جوانان بیان داشت: بخش عمده‌ای از این موضوع به وضعیت ستادی مربوط می‌شود و معتقدیم باید تعاریف لازم در اداره کل امور جوانان فارس بیش از پیش برای فعال شدن امور جوانان در معاونت‌ها صورت گیرد.

صادق عابدین در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار فارس که از وی علت اجرایی نشدن مصوبه وزرات نیرو مبنی بر رهاسازی آب در تالاب بختگان را جویا شد، تصریح کرد: اطلاعی در این زمینه ندارم اما تا جایی که اطلاع دارم بختگان آب نداشته و زمانی که آب ندارد نمی‌توان آب در آن رهاسازی کرد.

استاندار فارس ادامه داد: این موضوع را در دستور پیگیری قرار می‌دهیم و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

استاندار فارس در نشست خبری خود از اصحاب رسانه به منظور پوشش مناسب رسانه‌ای نمایشگاه «ما توانسته‌ایم» قدردانی کرد و افزود: بی‌شک اطلاع‌رسانی‌ها سبب ایجاد امید و نشاط در جامعه می‌شود.

 

انتهای خبر/ک

نظرات بینندگان