کد خبر: ۲۵۸۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۴ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۰

صدا و سیمای فارس قطب تولید مستند در کشور

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس گفت: استان فارس در تولید مستندهای تلویزیونی قطب کشور است.

محمدباقر کشفی امروز در حاشیه برپایی نمایشگاه «ما توانسته‌ایم»  از مستندهای فاخر تولید شده در سیمای مرکز فارس را مستند زندیه، مستند مسجد جامع عتیق، مستند فرش تار و پود تمدن، مستند تالاب هیرم، مستند آخرین پرواز و مستند ملکین عنوان کرد.

کشفی از دیگر تولیدهای فاخر سیمای مرکز فارس را ساخت مجموعه عروسکی روزی بود روزی نبود، مجموعه گنجینه، آلبوم فارس، مجموعه عروسکی اتل متل گل آباد، تله فیلم یک روز از زندگی، تله فیلم روز از نو روزی از نو، سریال چشم چراغ، کلیپ فارس و تله فیلم گرازهای گرسنه برشمرد.

وی از تولیدهای فاخر صدای مرکز فارس را نیز آیه‌های نور، ساعت قرار، شب‌های سپید، شهر راز، فارس فردا توسعه، بچه‌ها سلام، گلگشت فارس، زنگ بیداری مدرسه عشق موج دانش و نمایش مسافر عنوان کرد.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به توانمندی‌های سیمای مرکز فارس اشاره و خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های دقیق ما توانسته‌ایم تا نخستین شبکه استانی 24 ساعته بوده و بیشترین تولید کننده کشور باشیم.

کشفی تصریح کرد: پخش زنده و ارتباط با شبکه‌های سراسری از سه نقطه استان فارس، تولید سریال بلند انیمیشن، تبدیل فارس به نخستین مرکز تولید کننده انیمیش‌های سینمایی کشور، کسب بیش از 20 جایزه در جشنواره‌های انیمیش‌های خارجی و تولید سالانه 3 هزار دقیقه انیمیش از افتخارات فارس و نمونه‌های بارز «ما توانسته‌ایم» و می‌توانیم است.

وی به  افتخارهای کسب شده توسط صدای مرکز فارس نیز اشاره و از مهم‌ترین آن را انتخاب معاونت برتر در جشنواره سلامت بین مراکز استانی و  سراسری، اختصاص بیشترین بخش رادیویی کشور به فارس، کسب رتبه صدای برتر جشنواره‌های رادیویی و مرکز برتر در تولید نمایش‌های رادیویی برشمرد.

کشفی ابراز داشت: در معاونت اطلاعات و اخبار نیز برای نخستین بار بخش خبری ویژه نماز جمعه از سیمای فارس پخش می‌شود و بخش‌های خبری نیز به بیش از سه برابر در دو سال گذشته افزایش یافته است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس ادامه داد: ما توانسته‌ایم شهرستان شیراز، کوار و سروستان را زیر پوشش سامانه دیجیتال قرار داده و استودیو پخش و ضبط برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی را به امکانات روز دنیا مجهز کنیم.

کشفی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: صدا و سیمای مرکز فارس در راستای ارتقای سطح رقابت سالم و توان بخش دولتی و خصوصی در تمام عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی با استفاده از ابزار رسانه آماده انعقاد قرارداد تولید و پخش برنامه‌های مشارکتی است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس خاطرنشان کرد: میز تخصصی مشاوره نیز در غرفه صدا و سیمای مرکز فارس در نمایشگاه «ما توانسته‌ایم» برپا شده که علاقمندان می‌توانند برای اطلاعات بیشتر  به این غرفه در سالن سرو مراجعه کنند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان