کد خبر: ۲۵۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۰

فرار به جلوی آل سعود!

در هفته ای که گذشت انتشار دو خبر قابل تأمل فضای مجازی اینترنت و رسانه ها را به خود مشغول کرد. اولین خبر برگزاری جشنواره میراث فرهنگی عربستان در ریاض با دعوت از برخی ضدانقلابیون خارج نشین ایرانی همچون نوری زاده و مهاجرانی و در پایان، اعطای کمک 18 میلیون دلاری به ایشان برای اجرای برنامه های ضدایرانی شان بود.

خبر دوم، درخواست عربستان سعودی از رژیم صهیونیستی برای خرید بمب اتمی به منظور مقابله با ایران بود! که این خبر را پایگاه اینترنتی خبری «نهرین نت» عراق اعلام کرد.

این نوشتار در پی فهرست بندی و اثبات اقدامات پنهانی و آشکار رژیم آل سعود علیه ایران نیست، چرا که بنا بر شواهد بسیار، آل سعود از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با کمک به صدام و برخی مزدوران داخلی و همچنین دیگر اقدامات ضدایرانی خود در منطقه و جهان، بارها دشمنی خود را با مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده است و نیازی به اثبات آن نیست، اما این دو اقدام اخیر سعودی ها علیه جمهوری اسلامی، به ویژه درخواست بمب هسته ای از رژیم صهیونیستی، بسیار قابل تأمل و توجه است.

درباره خبر اول و برگزاری نشست فرهنگی الجنادریه نکته قابل تأمل این است که معمولاً در جشنواره های ملی- فرهنگی، کشورها از مقامات دولتی و رسمی یک کشور دعوت به عمل می آورند، اما در این همایش، رژیم آل سعود برخلاف روال معمول بین المللی، از برخی ضدانقلابیون و مهره های سوخته ایرانی برای جشنواره خود دعوت کرده و حتی علناً از اعطای کمک 18 میلیون دلاری به آنان نیز خبر می دهد که باید گفت؛ این اقدام سعودی ها چون اقدامات ضدایرانی گذشته آنان است و رقم پرداختی آنان به فتنه گران ایرانی، جز بر باد دادن پول های شان (چون گذشته) هیچ دستاوردی برآنان و اربابان شان نداشته و نخواهد داشت. از سویی، این اقدام سعودی ها در راستای فرار به جلوی آنان از مشکلات داخلی شان می باشد. اما درباره خبر دوم چند نکته حائز اهمیت است:

الف- در خبر درخواست سعودی ها از رژیم صهیونیستی برای خرید بمب اتمی آمده بود که آمریکایی ها از سعودی ها خواسته اند که سفارش خرید بمب اتمی به صهیونیست ها را بدهند؛ یعنی اولا،ً یک دستور از سوی اربابان به آل سعود بوده است و خواست خود آنان و ترس آنان از ایران هسته ای نمی تواند باشد. ثانیاً به نظر می رسد که در پشت پرده این خبر، می تواند، خارج کردن پول های بادآورده نفتی آل سعود از دست شان برای کمک به اقتصاد ویران صهیونیست ها، یعنی شریک راهبردی آمریکا به بهانه خرید بمب اتم باشد.

ب- در حالی که حتی اربابان آمریکایی و صهیونیستی آل سعود با داشتن زرادخانه های بزرگ هسته ای، جرئت استفاده از آن را نداشته و ندارند و هر روز نیز در حال عقب نشینی از منطقه راهبردی خلیج فارس می باشند، لذا به فرض داشتن چند بمب اتمی، آیا سعودی ها جرئت استفاده کردن از آن را دارند؟!

ج- قیام مردم مسلمان عربستان علیه دیکتاتوری آل سعود، هیچ ربطی به دخالت ایران و دیگر کشورها در این قیام ندارد، بلکه ترکیدن بغض فرو خفته مردمی است که به دلیل ده ها سال حکومت دیکتاتوری و تبعیض و ظلم آل سعود بر خاسته اند.

واقعیت این است که دخالت آل سعود در سایر کشورها و یا خرید و تلنبار کردن تسلیحات متعارف یا غیرمتعارفی چون بمب اتمی، هیچ گاه نخواهد توانست جلوی روند آغاز شکل گیری انقلاب مردمی در عربستان را بگیرد و این اقدامات آل سعود، جز به هدر دادن سرمایه مردم این کشور چیزی عاید آنان نخواهد کرد.

آل سعود بهتر است به جای اتهام دخالت به ایران در این کشور و اقدامات ضدایرانی و اسلامی خود در منطقه و جهان، پول های بادآورده نفتی اش را خرج مردم فقیر این کشور کند و با فاصله گرفتن از مستکبران غربی و صهیونیستی، جایگاه واقعی خود را در منطقه کسب کند، در این صورت، قطعاً دیگر از اعتراضات مردمی در این کشور نیز خبری نخواهد بود. گرچه سعودی ها از خود هیچ اختیاری نداشته و ال سعود نیز چون دیگر سران دیکتاتور عرب منطقه دیر یا زود بایستی حکومت را به مردم واگذارند و از این کشور بگریزند.

 

علی اسماعیلی

منبع :‌بصیرت

برچسب ها: ال سعود ، بمب اتم ، شیرازه
نظرات بینندگان