کد خبر: ۲۶۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۲ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۰

هشدار پليس به رانندگان در ایام نوروز

رييس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي با بيان اينكه 70 درصد فوتي‌هاي تصادفات ناشي از شكستگي استخوان و ضربه مغزي به خاطر نبستن كمربند است، گفت: يكي از سه اولويت اصلي پليس در نوروز 91 كنترل بستن كمربند توسط تمام سرنشينان خودرو است.

به گزارش شیرازه به نقل از ايسنا، سردار اسكندر مومني در سي و دومين جلسه كميته عمليات و اجراي مقررات با موضوع طرح ترافيك نوروز 91 با اشاره به كاهش سه هزار نفري كشته‌ها در 10 ماهه سال جاري اظهار كرد: هر چند هنوز ميزان سوانح و حوادث در كشور بالاست اما اين ميزان كاهش كشته تصادفات رانندگي بسيار افتخارآميز است.

وي با اعلام كاهش 2/14 درصدي تلفات حوادث راهنمايي و رانندگي افزود: اين كاهش عليرغم افزايش يك ميليون و 465 هزار دستگاه خودرو و يك ميليون و 670 هزارنفري افرادي كه گواهينامه دريافت كردند در 10 ماهه نخست سال جاري اتفاق افتاده است.

رييس پليس راهور ناجا در ادامه با اعلام آغاز طرح نوروزي از 25 اسفندماه گفت: اين طرح با همكاري پليس و ديگر ارگان‌ها از جمله اورژانس، پزشكي قانوني، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي، وزارت آموزش و پرورش، شركت‌هاي خودروسازي و غيره ارجاع شده و تا 15 فروردين‌ماه به طول مي‌انجامد و ضمن اينكه در اين طرح نيم‌ميليون‌نفر براي ارائه خدمت در بخشهاي مختلف به مردم سازماندهي شده‌اند.

مومني در ادامه با اعلام برگزاري رزمايش سراسري پليس راهور با يكي از دستگاه‌هاي پليس راهور و ديگر دستگاه‌هاي مرتبط در 24 اسفندماه در سراسر كشور گفت: اين رزمايش براي ايجاد هماهنگي هرچه بيشتر و احراز آمادگي براي برگزاري طرح ترافيك نوروز 91 برپا مي‌شود.

وي ادامه داد: عليرغم برگزاري طرح ترافيك نوروز 91 از 25 اسفندماه اين طرح توسط برخي ارگان‌هاي مجري از ابتداي اسفندماه آغاز شده است چنانكه مشاهده مي‌شود به خاطر انجام خريدهاي نوروزي شاهد ترافيك در معابر درون‌شهري و ساماندهي اين ترافيك هستيم.

مومني در ادامه عنوان كرد: آمار مربوط به تصادفات و تلفات نوروز 91 تنها توسط پزشكي قانوني اعلام مي‌شود و اين موضوع به خاطر پرهيز از تشدد در اداره آمارها است.

رييس پليس راهور ناجا در ادامه با اعلام توقف تمامي عمليات‌هاي اجرايي مربوط به احداث و بازسازي درمعابر درون و برون‌شهري تا 25 اسفند 90 تاكيد كرد: تنها عمليات‌هاي اجرايي مي‌ماند كه خللي در رفت‌وآمدها و بار ترافيكي ايجاد نكنند.

به گزارش ايسنا، رييس پليس راهور ناجا در بخش ديگري از سخنانش با اعلام تشكيل كميته هماهنگي طرح نوروز 91 براي نخستين‌بار در كشور اظهار كرد: نماينده تام‌الاختيار از تمام دستگاه‌هاي مجري در اين كميته حاضر است تا در هنگام وقوع حوادثي نظير بارش‌هاي سنگين برف يا ريزش سنگ يا وقوع ترافيك بتوانند در كمترين زمان ممكن تصميم‌گيري كرده و اطلاع‌رساني مناسب را داشته باشند و اين موضوع از هرگونه همپوشاني در وظايف جلوگيري مي‌كند.

مومني با اشاره به حضور نمايندگان سازمان‌هاي بيمه در ايام نوروز در معابر برون‌شهري گفت: اين نمايندگان به افرادي كه مهلت بيمه آنها به پايان رسيده خدمات لازم را ارائه مي‌دهند و در كمپ‌ها و نزديكي پاسگاه‌ها حاضر مي‌شوند.

وي در ادامه با اعلام برگزاري همايش بزرگ پليس‌ياران در 21 اسفندماه گفت: بيش از نيم ميليون نفر پليس‌يار در طرح نوروزي 91 به پليس راهور كمك مي‌كنند و اين افراد نماينده پليس در درون خودروها هستند.

وي در ادامه در تشريح اولويت‌هاي پليس در نوروز 91 تاكيد كرد: كنترل سرعت در معابر برون‌شهري، استفاده از كمربند ايمني براي تمامي سرنشينان و جلوگيري از تصادفات ناشي از خستگي و خواب‌آلودگي از اولويت‌هاي پليس در نوروز 91 است.

مومني تاكيد كرد: خستگي و خواب‌آلودگي كه سبب واژگوني خودروها مي‌شود يكي از اصلي‌ترين علل تصادفات است و بيش از 70 درصد تلفات تصادفات كه شامل 50 درصد ضربه مغزي و 30 درصد شكستگي استخوان به خاطر استفاده نكردن كمربند ايمني براي تمام سرنشينان خودرو است.

 

انتهای خبر/ک

نظرات بینندگان