کد خبر: ۲۶۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۰ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۰

ایرانی‌ها به خاطر به دردسر نیافتادن رای می‌دهند

نیویورک تایمز، با اهانت به شعور سیاسی مردم ایران مدعی شد: یک استاد دانشگاه اعلام کرد که حضور گسترده مردم در انتخابات به معنای حمایت از حکومت نیست بلکه بسیاری به خاطر به دردسر نیافتند، رای می دهند.
به گزارش شیرازه به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، روز پنجشنبه 1 مارس (11 اسفند) با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی در ایران نوشت: یک روز تنها به انتخابات مجلس باقی مانده است. مقامات ایران به شدت به مسائل انتخابات می پردازند و علیه توطئه های غربی مبنی بر زیر سوال بردن رای مردم هشدار می دهند. رسانه های رسمی ایران دائماً اعلام می کنند که میزان مشارکت مردم در انتخابات، غرب را می ترساند.

این روزنامه آمریکایی ادامه داد: شاید زمانی که مردم در ایران انتخابات را فراموش کنند و پای صندوق های رای نیایند، همه بیرون از ایران تعجب کنند. این انتخابات یک انتخابات عادی نیست. این انتخابات، اولین انتخابات مهم بعد از انتخابات سال 2009 بوده است که در آن تقلب بزرگی انجام شده است[!].

البته این روزنامه نیز، همچون فتنه گران با گذشت 2 سال، هیچ دلیل و مدرکی مبنی بر تقلب در انتخابات که مدعی است تقلبی بزرگ بوده، ارائه نداده است.

نیویورک تایمز بدون اشاره به بی توجهی ایرانی ها به فراخوان های مختلف فتنه گران، با بزرگنمایی از سران فتنه مدعی شد: مقامات ایران به شدت در حال تهییج و ترغیب رای دهندگان هستند تا برای جمهوری اسلامی مشروعیت ایجاد کنند[!] اما این کار آسان نیست. رهبران حزب مخالف همچنان در حبس هستند و بسیاری از حامیان آنها در بازداشت به سر می برند و رسانه های نزدیک به آنها نیز بسته و یا ساکت شده اند.

البته این روزنامه آمریکایی توضیح نداد به چه دلیل حکومتی که 9 دی و 22 بهمن را دارد، نیاز دارد مشروعیت برای خود ایجاد کند؟! یعنی حضور میلیونی مردم در حمایت از جمهوری اسلامی، نشان از مشروعیت نظام ندارد؟!
 
نیویورک تایمز، با تکرار ادعای سران غرب مبنی بر بحرانی بودن اوضاع جمهوری اسلامی و تاثیر تحریم ها بر ایران، نوشت: به هر حال حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای در زمانی که اقتصاد ایران تاریک است[!] و اوضاع سیاسی خوب نیست[!]، بسیار مهم است. تحریم های جدید آمریکا و اروپا، در بخش های خصوصی و طبقه متوسط ایران موثر بوده است.

ناگفته نماند که برخلاف ادعای نیویورک تایمز، در حال حاضر اوضاع اقتصادی و سیاسی غرب نابسامان است نه ایران.

این روزنامه که حضور حداکثری مردم در انتخابات حتمی می داند، برای بی اعتبار کردن این حضور گسترده، با اهانت به شعور سیاسی مردم ایران مدعی شد: برخلاف سال 2009، به نظر نمی آید معترضان حتی با وجود تقلب گسترده به خیابان ها بیایند. یک استاد دانشگاه اعلام کرد که حضور گسترده مردم در انتخابات به معنای حمایت از حکومت نیست بلکه بسیاری به خاطر به دردسر نیافتادن، رای می دهند.
انتهای خبر/ص
نظرات بینندگان