کد خبر: ۲۶۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۰

پايانه صادرات هوايي استان فارس راه‌اندازي شد

مديركل دفتر هماهنگي امور اقتصادي استانداري فارس گفت: از فروردين سال آينده روزانه بيش از40 تن از محصولات كشاورزي استان، از طريق مركز حمل ونقل هوايي(كارگوسنتر) به كشورهاي حاشيه خليج‌فارس صادر مي‌شود.

رضا همايوني‌فر در حاشيه جلسه راه‌اندازي پايانه صادرات هوايي استان فارس(كارگوسنتر)، افزود: اين امكان با پيگيري استاندار فارس عملياتي شده است.

وي با اشاره به نهايي شدن تفاهم‌نامه صادرات محصولات كشاورزي استان از طريق مركز حمل ونقل هوايي استان(كارگوسنتر) در جلسه ياد شده، اضافه كرد: با انعقاد تفاهم‌نامه بين اتحاديه صادركنندگان و توليدكنندگان محصولات كشاورزي و همچنين شركت هواپيمايي بخش خصوصي، از اواخر فرودين ماه سال 91 و با استقرار يك فروند هواپيماي باري، روزانه حداقل 40 تن از محصولات كشاورزي استان صادر مي‌شود.

همايوني‌فر با اشاره به نتايج كلان اقتصادي حاصل از اين فعاليت افزود: از اين پس توليدكنندگان بخش كشاورزي مي‌توانند منطبق با نياز مصرفي خارج از كشور، برنامه‌ريزي كنند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس نيز در اين جلسه با اشاره به اهميت موضوع صادرات غيرنفتي و لزوم توسعه آن، گفت: توسعه و حمايت از اين بخش از جمله اهداف اصلي اين سازمان در مسير افزايش توان اقتصادي استان است.

صفري يادآور شد: فارس با بهره‌بردن از ظرفيت‌هاي مطلوب و مختلفي كه در اختيار دارد، دست‌آوردهاي مهمي را در اين زمينه به ‌دست خواهد آورد.

رييس سازمان جهادكشاورزي استان فارس نيز گفت: صادرات هوايي محصولات كشاورزي استان از حلقه‌هاي مفقوده‌اي بود كه خوشبختانه با تدبير به موقع استاندار فارس، ايجاد شده است.

مهرزاد خرد افزود: از اين پس توليدكنندگان محصولات كشاورزي استان با اطمينان خاطر بيشتري مي‌توانند موضوع صادرات را دنبال كنند.

وي انعطاف‌پذيري و برنامه‌ريزي منسجم براي صادرات محصولات كشاورزي را از جمله نتايج راه‌اندازي "كارگو سنتر" در استان فارس برشمرد و گفت:‌ اين اقدام تأثير بسزايي در صادرات محصولات كشاورزي فارس به نقاط مختلف برون‌مرزي خواهد داشت.

انتهاي پيام/20

نظرات بینندگان