کد خبر: ۲۶۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۵ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۰

وقتی اپوزیسیون به خود دلداری می‌دهد؟

با وجود فضاسازی پردامنه محافل و رسانه های بیگانه و جریان فتنه علیه انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی، حماسه حضور مردم در شعب اخذ رای، سردرگمی آشکاری را در جبهه مخالفان جمهوری اسلامی ایجاد کرده است.

به گزارش شیرازه به نقل ازجهان، علاوه بر نظرسنجی های روزهای اخیر، میزان تعرفه های استفاده شده و تصاویر، گزارش ها و آمارهایی که از صبح امروز منتشر شده، حاکی از استقبال گسترده مردم از انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی و رکوردی فراتر از انتخابات پیشین مجلس بوده است.

آمار و گزارش ها حاکیست که میزان شرکت در انتخابات امروز بیش از 60 درصدد است. گرچه انتظار جریان فتنه و تحریم کنندگان انتخابات مجلس این بود که دست کم بخشی قابل توجهی از مردم به درخواست های مکرر آنان توجه کنند اما آنچنان که عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان ظهر امروز اعلام کرد، میزان مشارکت مردم تا ساعت 11 نسبت به مجلس هشتم 8 الی 9 درصد بیشتر شده است.
میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس هشتم 51 درصد بود.

واقعیت تلخ

پذیرش واقعیت حضور باشکوه مردم در انتخابات امروز برای محافل و رسانه های حامی جریان فتنه که در هفته های اخیر خط تحریم انتخابات و ادعای فرمایشی بودن آن را پیگیری کرده اند، سخت و ناگوار است.

به عنوان نمونه، بی بی سی فارسی در ادعایی جالب عنوان کرد "حتی در شرایطی کاملا متفاوت و در حالی که طیف های مختلف سیاسی اجازه حضور در انتخابات را داشتند،" میزان مشارکت 60 درصدی "دور از تصور" است!

رسانه دولتی انگلیس که از سردمداران ادعای تقلب در انتخابات سال 88 بود، این بار هم بی آنکه سندی و نشانه ای ارائه کند، حتی صفوف طولانی شعب رای گیری را که تصویر آن به همه دنیا مخابره شد، زیر سوال برد و با خط دهی به فتنه گران نوشت: به نظر می رسد که با توجه به حال و هوای جامعه پیش از انتخابات مجلس، منتقدان و مخالفان جمهوری اسلامی چنین آماری را نخواهند پذیرفت و برگزار کنندگان انتخابات را به تقلب، دست بردن در میزان آرا و نتایج متهم خواهند کرد.

اصلاح طلبان تایید می کنند

این خط جدید تبلیغاتی در شرایطی کلید خورده که حتی اصلاح طلبان سرشناس همچون محمد خاتمی، مجید انصاری، امام جمارانی و... هم در انتخابات شرکت و برخی از آنان که مصاحبه کرده اند، حضور مردم در انتخابات امروز را کم سابقه می دانند.
الیاس حضرتی، مدیرمسؤول روزنامه اعتماد در این باره به مهر گفته است: در این دوره انتخابات مجلس مردم حضور گسترده تری نسبت به انتخابات مجالس چهارم  پنجم و هفتم و هشتم داشتند.

ده ها رسانه مطرح خارجی هم انتخابات امروز را باشکوه توصیف کرده و پايگاه هایی همچون \'ميدل ايست آنلاين\' ميزان مشارکت مردمي را "بيش از 60 درصد" ارزیابی کرده اند.

خط جدید

با این حال بی بی سی فارسی و به دنبال آن دیگر رسانه های جریان فتنه که به نظر می رسد هرگز منتظر چنین حضور گسترده ای در انتخابات مجلس نبودند، زیر سوال بردن حماسه امروز و نادرستی آمار حضور مردم را با حجم گسترده در دستور کار قرار داده اند.

این رسانه ها به روشنی درک کرده اند که ساکت بودن در قبال حضور عظیم مردم در انتخابات مجلس نهم، به معنی تایید پاسخ "نه" مردم به صدها فراخوان و درخواست "تحریم" اپوزیسیون است که از ماه ها پیش تبلیغ شده است. و این یعنی جریان فتنه کاملا منزوی شده که واقعیتی دردناک است.

دلداری به خود

بر این اساس طبیعی است آنان آشکارا و به طور رسمی، صفوف طولانی رای دهندگان در اقصی نقاط ایران، آمار موجود تعرفه های استفاده شده و جمعیتی عظیمی که صدها خبرنگار خارجی حضور پرشور آنان را به دنیا گزارش کرده اند، انکار کنند.

البته در شرایطی که بزرگان اصلاح طلب داخل ایران هم انگشت خود را در انتخابات امروز جوهری کرده اند، این تنها شیوه ای است که می توان به خود دلداری داد!

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان