کد خبر: ۲۶۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۷ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۰

وزیر کشور نرخ مشارکت در انتخابات مجلس را اعلام کرد

مصطفی محمدنجار با تشکر از ملت ایران بویژه رای اولی‌ها بدلیل حضور گسترده در انتخابات مجلس نهم و خلق حماسه بزرگی دیگر، میزان مشارکت در انتخابات مجلس نهم را اعلام کرد.
به گزارش شیرازه به نقل ازجهان، وزیر کشور که با بخش خبری ساعت 14 شبکه یک گفت وگو می کرد، درباره میزان مشارکت مردم در انتخابات گفت: "برآوردهای اولیه حاکی از این است که میزان مشارکت در کل کشور 64/2 درصد بوده است. البته ممکن است عدد نهایی مقداری از این کمتر یا بالاتر باشد."

وی این میزان مشارکت را "فوق تصور" دانست.

محمدنجار همچنین میانگین میزان مشارکت در تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات را 48 درصد اعلام کرد و افزود: این نرخ در سطح شهرستان های استان تهران حدود 57 درصد و در کل استان 52 درصد است.

به گفته وزیر کشور بالاترین نرخ مشارکت مربوط به استان کهگیلویه و بویر احمد با حدود 88 درصد است.

وی گفت: انشاالله عدد نهایی را بزودی به اطلاع مردم خواهیم رساند.

محمدنجار با اشاره به شرایط جوی نامناسب در بسیاری از استان ها، به حضور پرشور مردم در پای صندوق ها اشاره کرد و گفت: در نتیجه همین حضور حماسی ما مجبور شدیم چهار بار مهلت رای گیری را تمدید کنیم.

وی با اشاره به حماسه های 22 بهمن و 12 اسفند که در فاصله کوتاهی خلق شدند، عنوان کرد: دشمنان نظام اسلامی که تلاش داشتند مردم را ناامید و تنور انتخابات مجلس را سرد کنند به لطف الهی و حضور مردم در صحنه باز هم شکست خوردند.
انتهای پیام/ص
نظرات بینندگان