کد خبر: ۲۶۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۴ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۰

ویژه‌نامه‌ای مشکوک درباره انتخابات و سئوال از رئیس جمهور منتشر می شود

سعی شده مجلس را فاقد صلاحیت برای سؤال از رئیس جمهور نشان دهد. پیش بینی می شود طرح این موضوع جنجالی باعث ایجاد تنش هایی در فضای سیاسی کشور شده و حضور حماسی مردم در انتخابات تحت الشعاع قرار بگیرد.

به گزارش شیرازه به نقل از  مشرق نیوز مشارکت گسترده مردم در انتخابات نهم مجلس و عدم راهیابی نامزدهای جریان انحرافی به مجلس باعث عصبانیت سران این جریان شده بگونه ای که سعی دارند با انتشار ویژه نامه ای جنجالی، فضای رسانه ای و سیاسی کشور را معطوف به یک موضوع حاشیه ای نمایند.
به گزارش خبرنگار سیاسی مشرق،پس از آنکه لابی‌های برخی دولتمردان و وزرا برای لغو سؤال از رئیس جمهور به نتیجه نرسید و احمدی‌نژاد در روزهای آینده برای پاسخ دادن به سؤالات ده‌گانه نمایندگان مجلس راهی بهارستان خواهد شد؛ شنیده‌های موثق مشرق از انتشار ویژه‌نامه مشکوکی توسط یک ارگان مطبوعاتی در این زمینه حکایت دارد.

در این ویژه‌نامه ۶۰ صفحه‌ای که قرار است در روزهای آینده منتشر شود سؤال نمایندگان مجلس از رئیس جمهور مورد بررسی قرار گرفته و سعی شده مجلس را فاقد صلاحیت برای سؤال از رئیس جمهور نشان دهد. پیش بینی می شود طرح این موضوع جنجالی باعث ایجاد تنش هایی در فضای سیاسی کشور شده و حضور حماسی مردم در انتخابات تحت الشعاع قرار بگیرد.

یکی از کاندیدای ردصلاحیت شده انتخابات مجلس، که مسئولیت تهیه این ویژه‌نامه را برعهده دارد در گام اول به ۱۰ سؤال نمایندگان از رئیس‌جمهور پاسخ گفته و در گام بعدی با طرح سؤالات دهگانه ، مجلس را از هر حیث فاقد صلاحیت سؤال از رئیس جمهور خوانده است.
در این ویژه‌نامه از نمایندگان مجلس خواسته شده تا ابتدا پاسخ‌گوی عملکرد خود باشند، سپس رئیس جمهور را مورد سؤال قرار دهند.

بر اساس این گزارش، احمدی نژاد در شهریور سال جاری در مصاحبه خود با روزنامه ایران گفته بود: «مجلس در رأس امور نیست و این جمله مربوط به زمانی است که در ایران، نظام پارلمانی حاکم بود و اکنون که پست نخست وزیری حذف شده، قوه مجریه، قوه اول کشور است.»یک هفته پیش نیز معاون پارلمانی رئیس جمهور در برنامه تلویزیونی "دیروز، امروز، فردا"به گونه ای دیگر این مطلب را مطرح کرده بود.

با توجه به حضور گسترده مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی انتشار این ویژه نامه توسط رسانه منسوب به جریان انحرافی چه توجیهی دارد؟اخبار و گزارش های متعددی از مواضع ساختارشکنانه سران جریان انحرافی در روزهای گذشته به دست آمده که به زعم خود از سردی فضای انتخابات اظهار خوشحالی می کردند اما حضور حماسی مردم هوشمند ایران اسلامی آنها را مجبور به ورود به پروژه های خائنانه نموده است.
گفتنی است، بولتن جریان انحرافی از اوایل سال جاری و هم‌زمان با ورود برخی از افراد وابسته به این گروه وارد فاز انتشار ویژه‌نامه‌های جنجالی و تنش‌برانگیز شده است.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان