کد خبر: ۲۷۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۳ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۰

اوباما هشدار رهبرمعظم انقلاب را تایید کرد

\"يك جمله هم راجع به اين تهديدهاى آمريكا عرض بكنيم. مرتباً تهديد مي كنند؛ تهديد به اين زبان: همه‌ى گزينه‌ها روى ميز است! يعنى حتّى گزينه‌ى جنگ. اين، تهديد به جنگ است با اين زبان. خب، اين تهديد به جنگ، به ضرر آمريكاست؛ خود جنگ، ده برابر به ضرر آمريكاست.\"

به گزاش شیرازه به نقل از جهان، این جملات بخشی از خطبه های رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه 14 بهمن ماه تهران که در پاسخ به سران کاخ سفید بیان شد. پیش از این مقامات دولت آمریکا بارها با بیان اینکه " همه‌ى گزينه‌ها روى ميز است"، تلویحا جمهوری اسلامی را به حمله نظامی تهدید کرده بودند.

آنچنان که رهبر انقلاب در خطابه شان تاکید کردند، تهدید نظامی کاخ سفید به معنی این است که "آمريكا جز زور، هيچ منطقى ندارد". البته حضرت آیت الله خامنه ای این نکته را هم به ایالات متحده و دوستانش گوشزد کرد که "آنها و ديگران بدانند - ميدانند هم - كه ما هم در برابر تهديد به جنگ و تهديد به تحريم نفتى، تهديدهائى داريم كه در وقت خودش، آن وقتى كه لازم باشد، ان‌شاءاللَّه اعمال خواهد شد."

به دنبال این هشدار بود که جمهوری اسلامی در برابر مصوبه تحریم نفتی اروپا علیه ایران، در حرکتی پیش دستانه صادرات نفت به انگلیس و فرانسه را قطع کرد و به دیگر خریداران نفت ایران هم هشدار داد که رویه خود را اصلاح کنند وگرنه باید قید نفت ایران را بزنند.

به دنبال این تصمیم قیمت نفت و فرآوردهای آن(بنزیل و گازوئیل) به یکباره خود را بالا کشید و موجی از نارضایتی را در بخشی از اروپا و آمریکا به راه انداخت. این جدای از درآمد قابل توجهی است که از افزایش قیمت نفت ایران در حال سرازیر شدن به جیب ایران است؛ در آمدی که تا تیرماه سال 91 حدود 10 میلیارد دلار برآورد شده است.

باراک اوباما، رئيس‌جمهور امريكا، که در ماه های گذشته تحت فشار لابی صهیونیستی آمریکا چندین بار تلویحا از جنگ علیه ایران سخن گفته، در نتیجه همین رویدادها گویا کاملا پی برده که هزینه های اقدام نظامی علیه ایران چقدر بالاست. تاثیرات گسترده یک تحریم نفتی کوچک و تهدید شفاهی روشن کرد که یک اقدام نظامی ولو در سطح محدود علیه ایران می تواند چه هزینه های گزافی برای غرب صهیونی داشته باشد.

اوباما بیانات رهبر انقلاب را تایید کرد

اوباما روز 14 اسفند ماه در اجلاس كميته روابط عمومي امريكا و اسرائيل موسوم به "ايپك"، بارها با تاکید بر حمایت نامحدود از اسرائیل و پایبندی کامل به حفظ امنیت آن، از این لابی پرنفوذ در آمریکا به طور غیرمستقیم انتظار حمایت در انتخابات سال جاری را مطرح کرد.

با این حال باراک که می داند هرگونه اقدام نظامی علیه ایران هزینه ای فراتر از رویگردانی صهیونیست ها از او و کاخ سفید دارد، در اجلاس ایپک به صحت هشدار رهبر معظم انقلاب اذعان و آن را تایید کرد: "می‌خواهم که همه ما اهمیت این مساله را به یاد داشته باشیم؛ سهم اسرائیل، سهم آمریکا، و سهم همه جهان [در این بحران].  در حال حاضر سخنان بی‌پایه و اساس زیادی در خصوص جنگ وجود دارد. چنین سخنانی در طول چند هفته گذشته، تنها به سود حکومت ایران تمام شد، زیرا منجر به افزایش بهای نفت شد؛ کالایی که آنها برای تامین هزینه‌های برنامه هسته‌ای خود به آن وابسته‌اند."

او البته بیشتر از این درباره هزینه هایی که دامن غرب صهیونی را گرفته یا خواهد گرفت، توضیح نداد با این حال در اولین کنفرانس خبری خود در سال 2012 هم در ادامه همین رویکرد، رقبای جمهوری‌خواهش را متهم کرد که بر طبل جنگ با ایران می‌کوبند در حالی که این یک بازی نیست و هزینه در بر خواهد داشت.

رئیس‌جمهور آمریکا تصریح کرد که جنگ در نزد افکار عمومی آمریکا جایگاهی ندارد. وی این افراد را کسانی دانست که مسوولیتی در آمریکا نداشته و فرمانده نیروهای مسلح این کشور نیستند. اوباما بر آنچه سیاست اعمال فشار و انزوی ایران خواند، بار دیگر تاکید کرد.

دیوید هم هشدار داد

روز گذشته هم انگلیس، از متحدان آمریکا، این موضع را تایید کرد. "دیوید کامرون"، نخست وزیر انگلیس، با تاکید بر لزوم پیگیری راه حل دیپلمایتک در موضوع هسته ای ایران، تاکید کرد: معتقدیم امروز تحرک نظامی از سوی اسرائیل تصمیم درستی نیست. این مسئله را به اسرائیلیها به صورت علنی و در محافل خصوصی متذکر شده ایم.

البته نباید نادیده گرفت که برخی مقامات تندرو اروپایی و آمریکا با خودمختار خواندن صهیونیست ها و کنارکشیدن ظاهری خود، درتلاشند خود را از اتهام منطق ضعیف و جنگ طلبی تبرئه کنند؛ با این حال همین طیف تندرو هم به خوبی به ضررهای جنگ احتمالی با ایران آگاهند.

نگرانی های غرب صهیونی از فعالیت های صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران در شرایطی است که رژیم صهیونیستی حدود 400 کلاهک هسته ای دارد و پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای "ان پی تی" را نیز امضا نکرده است. خود آمریکا هم ده ها کلاهک هسته ای دارد.

ایران بارها با رد اتهامات غرب، حتی فراتر از تعهدات بین المللی خود با بازرسان آژانس اتمی همکاری داشته و همواره تاکید کرده است که به هیچ عنوان زیر بار تحریم و تهدیدها از حقوق هسته ای خود صرف نظر نخواهد کرد.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان