کد خبر: ۲۷۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۱ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۰

حضور نظامی در خاورمیانه ناقض قانون اساسی آمریکاست

نامزد جمهوریخواه آمریکا ضمن محکومیت حضور نظامی آمریکا در خاورمیانه، جنگ های آمریکا در عراق و افغاستان و حضور در منطقه خاورمیانه را ناقض قانون اساسی آمریکا توصیف کرد.

به گزارش شیرازه ،فارس به نقل از روزنامه آمریکایی "واشنگتن پست"، "ران پاول" فرماندار سابق ایالت تگزاس و یکی از نامزدهای جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سخنرانی روز گذشته خود در رقابت های انتخابات درون حزبی جمهوریخواهان موسوم به "سه شنبه بزرگ" در "شمال داکوتا"، حضور نظامی آمریکا در خاورمیانه را محکوم کرد و خواستار عقب نشینی کامل نظامیان آمریکایی از عراق و افغانستان شد.

فرماندار سابق تگزاس با اشاره به اینکه جنگ های فعلی آمریکا و حضور نظامی این کشور در خاورمیانه ناقض قانون اساسی آمریکاست، اعلام کرد: در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، من به طرز چشمگیری بودجه نظامی آمریکا را با اولویت قائل شدن برای هزینه های آمریکا در خارج از کشور، کاهش خواهم داد.

پاول با اشاره به اینکه جنگ های آمریکا انواع و اقسام مشکلات و از جمله افزایش سرسام آور بدهی ها را برای مردم آمریکا به همراه داشته است و با تاکید بر اینکه هزینه های آمریکا در خارج از کشور را حذف خواهد کرد، گفت: تنها در جنگ های 10 ساله ما در خاورمیانه بیش از 8 هزار و 500 آمریکایی کشته شده اند؛ 44 هزار آمریکایی با جراحات، قطع عضوها و سایر مشکلات جدی به کشور بازگشته اند؛ صدها هزار نفر از آنها نیز به دلیل سندروم های "استرس پس از ضربه" و به لحاظ اقتصادی نیازمند کمک هستند؛ جنگ های آمریکا بسیار مخرب بوده است و 4 تریلیون دلار به بدهی ملی ما اضافه کرده است.

این نامزد جمهوریخواه در ادامه سخنرانی برای حامیانش اعلام کرد: این است آن چیزی که شما وارث آن خواهید بود؛ اگر شما درباره صلح و رفاه حرف می زنید باید قانون اساسی کشور را تغییر و جنگ های خود را کاهش دهید و تلاش های صادقانه تری برای ترویج صلح داشته باشید.

پاول در ادامه از "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا به دلیل ارائه "قانون مجوز دفاع ملی" و "لایحه حقوق حریم خصوصی افراد در فضای اینترنت" و نقض آزادی های فردی انتقاد کرد؛ بر قانون مجوز دفاع ملی موسوم به " NDAA" که در شب سال نو میلادی توسط اوباما امضا شد، شهروندان آمریکایی به طور نامحدودی بدون اتهام و یا محاکمه بازداشت خواهند شد.

 

انتهای خبر/ک

نظرات بینندگان